1. aprila 2011

Nekateri proizvajalci so že pohiteli s predstavitvami za sezono 2012 ter dobavljivostjo že v letu 2011.

Truvativ
Znamka pod okriljem velikega Srama je prenovila svoj izgled – Truvativ je posodobil logotip, grafično podobo in celotno kolekcijo. Osvežili so videz krmil, krmilnih ter sedežnih opor. Krmila so ob tem postala tudi širša, saj pri Truvativu verjamejo v to, da širše krmilo pomeni boljši ”handling”. Določeni deli krmilnih opor so dobili ”CNC” izgled, najpomembnejše pa je to, da so se z novim dizajnom bolj še bolj zavezali gorskem kolesarstvu in cestne komponente nekoliko potisnili na stran.

Avid
Očitno ima Sram za letošnje in prihodnje leto v načrtu kompletno prenovo vseh svojih znamk, saj so tudi pri Avidu obljubili kar nekaj novosti. Pod sloganom ”Avid je drugačen, majhni detajli naredijo velike spremembe” so se lotili prenove zavor Elixir CR in R. Njuni naslednici bosta Elixir 7 in 9. Kot obljubljajo naj bi zavorne ročice veliko bolj ”pasale” na roko, saj so pri razvoju le teh stremeli k čim bolj naravnem položaju prstov pri stiskanju. S pomočjo tehnologije TaperBore™ so uspeli izboljšati moč in modulacijo. Rahlo so spremenili  tudi čeljusti ter rotorje, ki so sedaj na voljo v nekoliko drugačnih velikostih in sicer: 140, 160, 180 in 200 mm.

Schwalbe
Nemški gumar je na trg lansiral nov plašč z imenom Hans Dampf. Tako imenovani ”trail” plašč odlikujeta širina 2,35 palca in, kot pravijo pri proizvajalcu, odličen grip na vseh podlagah. Za odličen oprijem pa zagotovo najbolj vpliva ravno nova tehnologija, ki jo pri Schwalbeju imenujejo Triple Star Compound. Gre za modularni sistem, kjer skupaj kombinirajo tri izmed šestih različnih zmesi. S tem dobijo boljšo prožnost plašča.

Maxxis
Predstavili so jih že na lanskem sejmu Interbike, letos pa so se začele kotaliti po enoslednicah. Govora je o Maxxisovih plaščih za 29-palčna kolesa, imenovanih Beaver. Beaver je hiter ”kroskantri” plašč z nekaj manjšim kotalnim uporom in dvojno zmesjo povrhnjice (t.i. Dual Compound) in kot pravijo pri proizvajalcu, primeren tako za suho, kot tudi vlažno podlago. Glede na porast trga 29-palčnih koles upamo, da bodo dobavljive tudi v trgovinah naše podalpske deželice in ne samo onstran velike luže.

Kona
Po dolgem času je tudi Kona podlegla karbonu. Za letošnjo sezono so predstavili 26-palčnega trdaka, ki sliši na ime Kula Watt, za leto 2012 pa obljubljajo še 29-palčno različico, ki jo že preizkušajo. Prototip King Kahuna naj bi se zavihtel na najvišjo stopničko in tako razširil ponudbo tovrstnih koles, katerih tržni delež je vsako leto večji. Tehtnica naj bi se ustavila pri 1240 gramih, kar je za ”tventinajnerja” dokaj nizka teža. Okvir bo imel pričakovano gonilno os premera BB30. Kako dobro se bo prototip odrezal, pa bomo zagotovo videli oziroma prebrali, ko ga bo na prihajajočih dirkah preizkušala četica Koninih tekmovalcev (Wicks, Sneddon, Paxson …).

Santa Cruz
Santa Cruz razveseljuje s kar tremi novimi modeli, dvema 29- in enim 26-palčnim. In glede na vse večje zanimanje za 29-palčna kolesa začnimo kar s slednjimi. Spredaj vzmeteni monokok karbonski kroskantrijaš se imenuje Highball, katerega okvir pri velikosti M tehta le 1100 gramov. Celo kolo v najbolje opremljeni različici (velikost M) pa naj bi tehtalo 9,95 kilograma. Highballa odlikuje natančna izdelava ter značilne Santa Cruzove poteze. Drugi 29-palčni predstavnik nove kolekcije pa je Tallboy. Tallboy je cenejša, aluminijasta različica lani predstavljenega karbonskega polnovmetenca s 100 milimetri hoda. Kombinacija sistema zadnjega vzmetenja VPP ter 29-palčni obročniki naredijo kolo izredno hitro in dobro vodljivo. Največja novost pa je vsekakor Blur TR Carbon. Teža karbonskega okvirja skupaj z zadnjim amortizerjem znaša dobrega 2,2 kilograma. 13 centimetrov hoda pa je ravno prav za hitro vsegorsko vožnjo. Pri Santa Cruzu za Blur TRC trdijo, da je hiter kot”kroskantrijaš”, na kar nakazuje kot podsedežne opore, in hkrati zabaven in okreten kot vsegorsko kolo, saj znaša kot sprednjih vilic 68 stopinj.

Sledite nam