17. julija 2012

Največji kolesarski sejem na svetu se bliža, proizvajalci pa kot po tekočem traku predstavljajo novosti in narekujejo nove modne smernice. Še več karbona, prihod standarda 650b, poplava 29erjev in nove rešitve na področju vzmetenja. Tokrat nekaj novosti iz Gianta, Ninerja, Pinarella, KHS, Transitiona, Ghosta …

Ghost in tehnologija E:I
Ena večjih novosti je vsekakor Cagua 650B, vsegorski okvir s 160 milimetri hoda. Glavne karakteristike aluminijastega in posebej za 27,5 palčne obročnike prilagojenega okvirja so: dokaj kratke, 430-milimetrske verižne cevi, 67-stopinjski krmilni kot in nova tehnološka pogruntavščina E:I Shock (Electronic Intelligent Shock System), ki avtomatsko prilagaja vzmetenje glede na vožnjo. Opremske različice Cague bodo štiri, vse pa se bodo ponašale z 12-milimetrsko zadnjo osjo, gonilnim ležajem press-fit ter krmilno cevjo premera 1,5 palca. Novi duhec naj bi bil na voljo v začetku prihodnjega leta.
Omenjeni sistem vzmetenja so razvili v Accell Groupu, na voljo  bo na kolesih hišnih znamk Ghost in Lapierre; partner pri projektu pa je RockShox. Sestavni deli novega sistema so zadnji amortizer, baterija, računalnik, števec, dve tipali in gumbi na krmilu. Tipali sta nameščeni na gonilni osi in vilicah, od tam pa signal potuje preko računalnika do zadnjega amortizerja, ki se prilagaja glede na način vožnje in podlago. Kolesar lahko vzmetenje nadzira s krmila in se odloča med avtomatskim delovanjem ali pa si delovanje zadnjega amortizerja nastavi po lastnem okusu.
www.ghost-bikes.com
www.cycles-lapierre.fr

Giant
Hart ga že pospešeno testira na tekmah svetovnega pokala, v trgovine pa predvidoma prihaja jeseni. To je nova, oziroma prenovljena spustaška igrača Glory. Njegovi aduti bodo: Giantov sistem zadnjega vzmetenja Maestro, ”domača” aluminijeva zlitina imenovana ALUXX SL (z do 30 odstotkov nižjo težo kot jo ima aluminij 6061), 200 milimetrov hoda na zadnji osi, glava okvirja Overdrive, 63,5-stopinjski kot krmilne cevi, nižje postavljeno ohišje gonilne osi ter daljša medosna razdalja. Če je dobro za aktualnega svetovnega prvaka, potem bo dobro tudi za nas.
www.giant-bicycles.si

Niner
Prišel je novi S.I.R. 9. Tisti pravi klasični ”Steel is Real” okvir iz Reynoldsovih cevi 853 ima novo podobo. Spodnja cev je iz smeri krmilne cevi rahlo ukrivljena, na zadnjem delu verižnih cevi je sedaj prostor za os Maxle (142×12 milimetrov), kar pomeni večjo trdnost in manj upogibanja zadnjega dela, nastavki za disk zavore so se iz zgornje cevi preselili na spodnjo, verižno cev in nudijo prostor do 180-milimetrskim rotorjem. Zanimiva je tudi konstrukcija glave okvirja, ki s svojim premerom 44 milimetrov dopušča tako uporabo vilic s klasičnim premerom 1,25 palca, kot tudi tistih s širšo cevjo. Spremenjen je tudi biocentrični sistem sredinskega ležaja. Novi S.I.R. bo na voljo od septembra dalje in sicer v beli in rdeči barvi.
www.ninerbikes.com

Transition
Prihaja karbonski Covert, ki se ponaša z dvema (zanimivima) kraticama C.O.C.K. in B.A.L.L.S.. Prva označuje enega najtrdnejših karbonskih okvirjev (tako pravijo pri proizvajalcu), druga pa prijaznejše in lažje nastavljanje amortizerja. Okvir, oziroma prednji trikotnik, je v celoti karbonski, zadnji del pa je aluminijast. Covert ponuja 160 milimetrov hoda, Foxov amortizer CTD, notranjo napeljavo kablov, napeljavo za RockShox Reverb Stalth, nosilce 12×142 za zadnjo os (za doplačilo so na voljo tudi 10×135) in sredino press-fit BB30. Kot krmilne cevi je odvisen od vilice in sicer znaša 66,5 stopinje pri uporabi Foxove 36ice ter 67 stopinj pri Fox 34. Karbonski Covert bo na voljo v treh barvah.
www.transitionbikes.com

Pinarello
Čeprav Pinarello ni novinec v gorskokolesarskem svetu, pa je vendarle presenetil z novo Dogmo. Pa to ni tista Dogma z ukrivljenim krmilom in v barvah ekipe SKY, gre namreč za istoimensko 29-palčno gorsko kolo. Čeprav ima italijanski proizvajalec pod blagovno znamko Pina že gorska kolesa, pa se nova Dogma XC ponaša z napisom Pinarello in napoveduje novo poglavje pri izdelavi gorskih koles. Pri dober kilogram težkemu okvirju, ki je narejen iz karbonskih vlaken Torayca 60HM1K, velja izpostaviti asimetrični zadnji cevi, ki se končata kot nosilca sedežne opore, ščitnik vilic na spodnji cevi, gonilni ležaj press-fit BB30, notranjo napeljavo kablov ter integriran nosilec prednjega menjalnika. O ceni lahko zaenkrat le ugibamo, na trg pa se bo Dogma pripeljala jeseni.
www.pinarello.it

KHS
Pri nas ena bolj popularnih znamk v začetku 90-ih bo kot vse kaže v letu 2014, morda še prej, na trg pripeljala spustaško kolo z obročniki 650b. Zaenkrat je znano le to, da bo kolo testiral Logan Binggeli, med drugim namerava z njim nastopiti tudi na tekmovanju Red Bull Rampage. Komercialna oznaka prototipa je SixFifty 656DH, za osnovo pa so vzeli obstoječi model DH300.
www.khsitaly.it

Sledite nam