28. oktobra 2010

Nadaljujemo s predstavitvijo novosti s sejma – tokrat o novih, starih in ponovno oživljenih blagovnih znamkah, starih znamkah na novih komponentah in o tem, zakaj Slovenija in naši tekmovalci še vedno niso blagovna znamka.

Stric Gary pod Trekom
Naj vas ne preseneti, če v trgovinah ne boste več našli koles ene najbolj kultnih znamk Gary Fisher. Gary, ki velja za enega izmed izumiteljev gorskih koles, je že pred leti svoje podjetje priključil gigantu Treku in do letos sta obe znamki bivali pod isto streho, a vsaka zase, z ločeno ponudbo koles in ponekod tudi z ločeno distribucijo. A kolesa obeh znamk so si postajala vedno bolj podobna in težko je bilo izpostaviti prednosti enih in drugih. Zato so pri Treku sklenili znamko Gary Fisher še bolj vključiti pod svoj program in nastala je ponudba koles Gary Fisher Collection (GFC), ki jo boste našli znotraj kataloga koles Trek. Kolesa se oblikovno ločijo od Trekovih, v veliki meri so to tudi kolesa z 29-palčnimi plašči, na voljo pa bodo pri vseh prodajalcih koles Trek. Ikona Gary ostaja pri Treku in znamki, le da bo sedaj promoviral obe znamki, ne le svojo. Ponudba koles GFC je številčno manjša v primerjavi z lansko ponudbo koles Gary Fisher, a zato veliko bolj ekskluzivna.

Nove stare znamke
Videli smo tudi druge spremembe pri blagovnih znamkah koles. Koga-Miyata se je na primer ločila na Kogo in Miyato – dolgoletno prijateljstvo med Nizozemci in Japonci se sicer končuje, a oboji še vedno ostajajo v industriji. Koga nadaljuje samostojno pot, Miyata pa je že našla novega partnerja – 30 % lastnik podjetja je postala tajvanska Merida. Novost tudi pri enem največjih izdelovalcev obročev Rigida – Rigide ni več, zdaj se obroči imenujejo Ryde. Po osemdesetih letih je bil čas za osvežitev in posodobitev znamke in novo ime s celostno podobo je prvi korak. V kolesarstvo pa je vstopil še en nov igralec, čeprav se ni predstavil na sejmu. Surfarji NeilPryde so v tesnem sodelovanju z oblikovalskim oddelkom BMW-ja v Ameriki predstavili dve cestni kolesi in že napovedali širitev ponudbe. Zelo zanimiva pa je ponovna obuditev znamke koles Peugeot, ki je bila pred leti zelo popularna tudi pri nas. Za kolesi Peugeot ponovno stoji podjetje Cycleurope, kar je jamstvo za široko prodajno mrežo (poleg kolesarskih trgovin tudi preko prodajalcev avtomobilov). Ponudba vseh razredov je zanimiva, ponoven preboj na določene trge, tudi našega, pa bo daleč od enostavnega. Za konec tega odstavka še ena 100 % gorskokolesarska – skupina Hayes je po ponovnem lansiranju znamke Manitou na letošnjem sejmu znova predstavila tudi legendarno znamko komponent Answer, v ospredje pa seveda postavila krmilo Protaper. Krmilo in ostale komponente so še bolj zlate in bolj sijoče. Že na voljo v trgovinah!

Stara imena, novi izdelki
Nekaj podjetij, ki so zelo zasidrana v določenem segmentu, širi svojo ponudbo, v kar jih je privedla ideja za izboljšanje izdelka ali preprosto želja po širjenju ponudbe in prometa. Fizik in Selle Italia sta tako predstavila opore sedežev, prvi so program razširili še na čevlje. Oboji pa za zdaj ciljajo bolj na cestne kolesarje. Enako velja tudi za Marwi, pri nas ga poznamo po števcih, ki je predstavil ponudbo obročev in obročnikov. Širi se tudi Crank Brothers, ki ima v ponudbi prave skupine komponent, a namesto menjalnikov in zavor vključujejo opore krmila in sedeža, ročaje in že poznana pedala in obročnike. Zelo pogumen korak so naredili pri Formuli in predstavili svojo videnje vzmetne vilice za kros in obročnikov, a zna preteči še nekaj vode pod mostom, preden bomo zares to tudi vozili. Scott je k bogati zbirki koles dodal še segment BMX in že prihodnje leto bo na voljo nekaj freestyle in race modelov (tudi pri nas). Prav nasproti razstavnega prostora Camelbaka pa se je predstavila znamka Osprey, ki je dobro znana popotnikom, sedaj pa program širijo še s kolekcijo nahrbtnikov za kolesarje.
Zanimiv izdelek pa predstavlja FSA, čeprav ni ravno namenjen gorskim kolesarjem, bo pa navdušil mestne kolesarje. Metropolis je ime skupini komponent za mestna kolesa – posebnost skupine je gonilka, ki deluje podobno kot SRAM-ov Hammerschmid, le da ima bolj futurističen videz.

Slovenci kot blagovna znamka
Oziroma bolje rečeno – zakaj smo na tem področju še premalo cenjeni. Edina naša zares močna znamka je Unior, medtem ko Bigfish in E-Hub še nimata prave prepoznavnosti. Tudi na področju turizma se ne uveljavljamo tako hitro kot konkurenca, čeprav prihaja k nam vedno več tujih kolesarjev. Žal pa tudi kolesarji in kolesarke kljub odličnim rezultatom še niso imena, ki bi jih lahko označili za blagovno znamko. Jani Brajkovič je res v katalogu Treka in Tanja Žakelj je res v katalogu Geaxa. A le Blažo Klemenčič smo videli na velikem plakatu na steni proizvajalca sedežev Prologo. Daleč od tega, kar recimo na podobnih zimskih sejmih predstavljata Tina Maze ali Petra Majdič.

Sledite nam