6. decembra 2016

Ne le visoko zmogljiv karbonski enduro fetiš, tudi edinstvena in delujoča rešitev vzmetenja. Ima tradicijo, ima trofeje, ni poceni, a ni najdražji.

Kolo: Yeti SB6 (2017), velikost M

Značilnosti

Polnovzmeteno enduro kolo s 27,5-palčnimi obročniki, 150 mm hoda zadaj in centimetrom več spredaj, pa karbonskim okvirjem in nihajko, v preizkušeni verziji je bil izdelan iz najkakovostnejšega karbona Turq, ki pomeni še 265 g lažji okvir.

Testni SB6 je bil opremljen s paketom XT, ki pomeni vzmetenje Fox Factory, pogon in zavore Shimano XT, gonilko in potopno sedežno oporo Race Face Turbine, aluminijaste obročnike DT …

Romantično razmerje

Tokrat je bila pa res romantika. Nad Yetiji se slinim že četrt stoletja, pa nikdar nisem nobenega zares vozil. Ob omembi znamke mi najprej pride na pamet dirkaška tradicija z imeni od Johna Tomaca, Missy Giove in Mylesa Rockwella preko Aaarona Gwina do Jareda Gravesa in Richieja Ruda. Čeprav so zadnji čas brez kolesa za spust, jim gre toliko bolje od rok enduro.

Pa še to, čeprav ustanoviteljev ni več v zgodbi, Yeti še kar uspešno in po gusarsko pluje skozi korporacijske oceane današnje kolesarske industrije. Tudi električnega kolesa (še) nimajo, so pa svoji ponudbi dodali enega plusa (SB5+).

Priložnost za furanje

Po dveh lokalnih nočnih turah (enkrat z Gordanom, drugič z Macom, Mihijem in Ed… Martinom) sem ga na popoln dan popeljal še na priobalne stezice, kjer smo malo podivjali z Blažem, Matejem in lokalno tolpo.

Vtisi

– Na kolesu je bilo krmilo Yeti Turq zamenjano s krmilom FUNN, prav tako karbonskim, tudi opora krmila je bila FUNNova, dodano je bilo tudi vodilo verige FUNN. Nič bistvenega za izkušnjo. Tako sestavljeno kolo s pedali FUNN Big Foot Evo z osjo iz titana tehta 13,4 kg.
– Kolo je neverjetno lahkotno za poganjanje (v resnici tudi težko ni). Prijatelj, ki ga ne bom imenoval, je v resnici mislil, da sedi na električnem kolesu 🙂
– Navzdol sem najprej opazil res živahno krmarjenje. Pri hitrosti in pri rodeu čez skale in korenine pa je vseeno zalepljen na tla in stabilen. Pripišimo to geometriji in edinstveni rešitvi vzmetenja.
– Pa uravnoteženosti celega kolesa. To opaziš tudi, ko ga poženeš v zrak. Če sem ga jaz “whipal”, potem je res uravnoteženo.
– Pri geometriji izpostavim 65,5-stopinjski kot vilice in nizek, 34,5 cm visok gonilni ležaj,
– O vzmetenju bi lahko napisal poseben članek. Rečejo mu Switch Infinity in je … mutiran enoležajec. Značilnost enoležajca je, da je nekje v hodu zaradi spreminjanja kota blažilca premehak ali pretrd. Daleč od zaželene linearnosti. Tu nastopijo vodila, skrita za nihajko. Izdelujejo jih pri Foxu in po njih se premika vrtišče, tako je zagotovoljena linearnost skozi ves hod. Ni tako zakomplicirano, kot je videti, baje tudi vzdrževanja ne potrebuje dosti.
– Vpetje, pa še material, pa osi Boost … vse skupaj zagotavlja togost kolesa. Se čuti, ampak kot natančnost in vodljivost, ne kot brutalnost.
– Ne vezano na Yetija ampak na zavore XT: Letos sem že na dveh kolesih, enemu z zavorami XTR, drugemu XT, opazil hipno spreminjanje hoda na ročici. Iz ljubega miru je naenkrat trda, ko stisneš naslednjič, pa spet normalna, tako da ni povezano s širjenjem prostornine olja. Prej z mehurčki zraka. Težavica ne ovira delovanja, zavora vedno prime, ti pa zoprno zmede vse tisto odločanje, ki ga moraš opravljati v drobcih sekunde med zavojem, skokom, korenino, skalo in drevesom …

Za koga

Ne bom rekel, da le za nekoga, ki ceni zgodovino gorskega kolesarstva, zgodbo iz Kolorada, blabla … To je vrhunsko delujoče kolo, ne poceni, a niti ne najdražje. Za vsegorskega uživača, če ga je morda že kar škoda za čisto zaresnega enduro dirkača.

Na jetra

Upal bi si reči, da bi to utegnilo biti najboljše gorsko kolo, na katerem sem kdaj sedel. Takšno, za zabavo na zaresnem terenu in za enduro dirkanje. Me lahko dejstvo, da ima edino pritrdišče za nosilec bidona na spodnji strani spodnje cevi, nedaleč od gonilne osi, tako zživcira, da ga ne bi hotel imeti? Za ture do nekako dveh ur namreč prisegam na furanje brez nahrbtnika.

Cena: 6.310 €

To je srednje opremljena in tako tudi po ceni srednja verzija. Za SB6 lahko zapraviš od 4.700 (SLX/XT) do 9.879 (XX1 Eagle, Enve …) evrov. 29-palčniku se reče SB5.5. Cene v Sloveniji so zelo konkurenčne evropskim in celo ameriškim.

Džojrajd omogočil B-23
Več o kolesu na www.yeticycles.com

Sledite nam