21. septembra 2016

Tokrat nekaj drugačnega, nekaj kar sem sam pogrešal šest let, od meni ljube Kone Jake dalje. Nekaj za tiste, ki bi vozili še kaj drugega – pa ne po asfaltu.

Kolo: Rose Pro DX Cross, letnik 2016, velikost 56

Posebnosti

Ne vem, če ga lahko definiram kot čistokrvno ciklokros kolo, je pa vsekakor zanimiv izdelek za popotnike in nezahtevne “grevlarje” oziroma makadamkarje. Še vedno kar agresivna in pokončna geometrija, nekaj kompromisov in tale Pro DX Cross lahko postane še eden izmed vrancev v domači štali.

Romantično razmerje

Nemci, za moj okus še vedno nekoliko togi pri barvni podobi, a vedno s kvalitetnimi komponentami in zelo dobrim “servisom” tudi v Sloveniji. Kako to vem? Že leto dni imam njihovega tolstega The Tuskerja.

Pa prilagodljivi so. Lahko si sestaviš kolo po meri. Opremsko seveda, da ne bo pomote.

Direktna prodaja brez posrednikov, kakovostna izdelava, že v osnovi dobro opremljena za, lahko rečem, zmerno ceno.

Priložnost za furanje

“Jaka prideš iskat Granite Chiefa?” In Jaka se pripelje … s kolesom. “Kako boš pa oba domov spravil?”. Jaka pa: “Saj ga lahko malo furaš.” Okeej. In sva šla. Na meni ljubo Rašico. Po makadamu, do vrha na štrudl. Pa nazaj do Sela pri Vodicah in še enkrat čez sedlo do vasi, pa še malo po črnuški gmajni in nazaj proti Bežigradu, vmes pa še malo šprintanja po PST.

Vtisi

– Malo sem že ven iz ciklokros štosa. Nazadnje sem se ga šel daljnega leta 2010, ko sem dobil en priblisk in si kupil Koninega Jaka.
– Najprej nekoliko nelagoden občutek, ko se pripelješ na makadam, a udobni plašči Challenge so dali vedeti, da bo vožnja prav domača.
– Če nisi navajen na dirkalno krmilo, boš potreboval nekaj časa, da padeš v štos, a ko primeš “bika za roge”, kaj hitro pozabiš, da je krmilo široko le 420 milimetrov.
– Kolutne, oziroma disk zavore so Avidove in niso hidravlične, so na “zajlo” in primejo čisto solidno. Pa še na ročici imaš prijeten servo občutek delovanja, saj lahko enakomerno doziraš moč zaviranja. Tale BB7 s 160 milimetrskimi rotorji je kot nalašč za tovrstno kolo.
– Oprema je Sram. Force. S karbonsko gonilko, ki daje dodaten občutek togosti pri pedaliranju stoje.
– Prestavljanja, če nisi ravno na Sram opremi pri dirkalnem kolesu, se boš moral navaditi, saj se prestavlja čisto drugače kot pri Campagnolu ali Shimanu. Vse delaš z eno ročico in nemalokrat se lahko “zašaltaš”. A Force deluje presenetljivo dobro in je nekako uglašen z naravo kolesa. Kajti Pro DX Cross ni ravno dirkaška raketa, je tak bolj uživaški.
– Presenetljiva je tudi izbira ostalih komponent taga aluminijastega konjiča, saj se povsod blešči ime znanega proizvajalca. Krmilo je Ritchey WCS, opora je tudi od Toma Ritcheya, sedežna opora je karbonska, sedež je sicer domače blagovne znamke, na robovih obložen s kevlarjem, a je udoben in nič kaj ceneno ne deluje.

Za koga

Za nekoga, ki ne obožuje cestnih koles, niti asfalta, temveč si od časa do časa zaželi izleta po makadamskih poteh, morda kakšne celodnevne ture po nezahtevnih terenih ali pa se je naveličal vsakodnevnega drgnjenja lokalnih enoslednic in si lahko privošči še dodatno kolo za zabavo in občasne, daljše, nedeljske izlete in drugačno furanje, oziroma makadamkanje.

Na jetra

Dve stvari, ki pa sta rešljivi in nista življenjskega pomena. Prvič! Kaj za vraga dela na uživaškem kolesu dirkaška kaseta z zobniškim razmerjem za Dirko po Franciji? Ja, moje noge v letošnji sezoni potrebujejo takšno razmerje, da se lahko udobno svaljkam proti cilju. Seveda lahko to v konfiguratorju spremeniš in si zadnje verižnike izbereš sebi primerne.

Druga stvar pa so prestavne ročice. S sistemom DoubleTap® se boš na začetku kar namučil in meni je pri hitrem prestavljanju delal kar precejšnje težave, še posebej, ko se utrujen pelješ na klanec in si želiš še lažje prestave, pa se nekoliko “zašaltaš”. To lahko povzroči kar nekaj slabe volje.

Cena: od 1200 € dalje

… si ga pa lahko sestaviš po želji. Na džojrajdovemu so bili naknadno zamenjani plašči Challenge, ki so nadomestili originalne Schwalbe Racing Ralph in pa trak krmila, ki je bil bolj šminkerski, znamke Rapha.

Džojrajd omogočil Rose Slovenija 
Več o kolesu na www.rosebikes.si 

Sledite nam