11. oktobra 2016

Karbon, črna barva, izbrane komponente – sliši se dobro! Pa se pelje tudi tako dobro?!

Kolo: Giant Trance Advanced 1 27.5 (Custom), letnik 2014, velikost M

Značilnosti

Model Trance Advanced 1 iz leta 2014 je karbonska “osnova”, ki precej obljublja. In s premišljeno nadgradnjo, ki zajema bistvene komponente, kot so amortizacija, obročniki in nekaj detajlov, dobimo celoto, ki je zelo vabljiva! Saj veste, hudič je v detajlih!

Ta celota, ki ima 150 mm hoda spredaj, 140 mm zadaj, lahke in toge obročnike, zanesljiv zavorni in pogonski Shimano XT sklop, potopno sedežno, ipd., je sedaj v bistvu Trance Advanced SX.

Romantično razmerje

Z malo drugačno “izvedbo” ravno tega kolesa, istega lastnika, sem se seznanil že pred dobrim letom in pol. In bil navdušen!

Tokratne nadgradnje pa obljubljajo še več. Me v teoriji pozitivne nadgradnje lahko razočarajo? Po mojem ne. Traili so bili poznani, kolo delno tudi, časa je bilo dovolj. In gas!

Priložnost za furanje

Priložnost sem dobil, ko sta Denis, lastnik kolesa, in njegov kolega prišla na pardnevni obisk direktno z DH zaključka svetovnega pokala v Val di Sole.  Po treh dneh skupnega furanja je padla ideja o menjavi koles med mano in Denisom. Tako sem se lahko dodobra spoznal s “črno mambo” in jo poizkusil ukrotiti ob 10-dnevnem “lastništvu”. 🙂

Vtisi

– Dobil sem tipi topi kolo, kar sem od Denisa že vajen, saj je pedanten in veliko servisira, testira, preizkuša.
– Prva vožnja ni bila meni povšeči – Monarch Plus RC3 Debonair, ki je nameščen zadaj, je imel katastrofalen “tunning” – po drugi vožnji, ko sem poizkušal še z različnimi pritiski, sem odstranil dva “bottomless ringa” in delovanje amortizerja je bilo precej boljše. Vilica Pike RCT3 je že kar neka klasika na vsegorskih kolesih, tudi ta bi lahko bila brez “žetončka”, ki sem ga imel v vilici skozi celoten test.
– Nastavljanje amortizerjev na Denisovih bolj kot ne flow in xc tralih ne pride v poštev za traile v mojem okolišu. In tako se je še enkrat več pokazalo, kako zelo pomembna je dobra nastavitev amortizacije!
– Vzpenjanje s to strupenjačo bi po mojem mnenju bil pravi užitek, le prednji zobnik bi moral menjati s 34t na 32 ali pa mogoče celo na 30t. Kolo kljub malo podrti geometriji, zaradi vilice s 150mm hoda, odlično pleza, temu sigurno veliko pripomore njegova teža. In kot zanimivost, na celotnem Shimano pogonskem sklopu, je uporabljena Sram-ova kaseta 10-42t. In stvar dela! 🙂
– Kokpit je po Denisovo čist, z malo bovdni (Mah pravi, da več kot 3 oz. 4 – za potopno – nimajo kaj iskati na kolesu in to takoj podpišem! :)), večkrat preverjeno dober – predelana XT ročica prednjega menjalnika kot ročica za potopno oporo, Renthalova 50 mm fajfica Duo in Renthalovo krmilo Fatbar Lite 740 mm s 30 mm dvigom – to je to! Če je za Richieja Ruda ok (le karbonski sestav s krmilom enake širine), bo za nas tudi! 😀
– Poleg zadnjega amortizerja so od prejšnjega srečanja s kolesom bistveno spremembo predstavljali obročniki – Mavic Crossmax XL WTS obljubljajo veliko. In zgledajo super. Obuti v Maxxisove plašče HR2 EXO TR dajejo malo dvoma pri odpornosti proti predrtju in s tem poškodovanju obročev, vendar me to ni ustavilo pri priganjanju kolesa. Malo je pripomoglo to, da so narejeni na “tubeless”.
– Zavore Shimano XT BR-M785 kljub temu, da gre že za stari model, delajo. In delajo suvereno, verjetno celo bolj zanesljivo in suvereno kot njihove naslednice M8000. Niti nisem pogrešal večjega rotorja spredaj, tudi na najbolj strmih trailih.
– Pogonski sklop je v celoti Shimano XT, kombinacija “starega” in novega XT-ja z dodatnim večjim največjim zobnikom na kaseti. Ni pripomb, ni dvomov.
– Navduši priročno orodje, ki je hitro dostopno in vedno pri roki, montirano na nosilčku bidona (ki je zame vsekakor nujen na enduro kolesu!), pa čeprav je od konkurenčne “specializirane” znamke.
– Ročaji ODI so ravno tako še ena stvar na tem kolesu, ki ima moj “da” – praktično vedno v vseh razmerah in letnih časih spuste vozim brez rokavic in zato so mi ročaji toliko pomembnejši. No, pri ODI TLD nisem opazil nekih motečih dejavnikov v primerjavi s “penastimi” gripi, ki jih že nekaj časa vozim.
– Kratek povzetek – kolo je še vedno nekje na vrhu, če ne celo čisto pri vrhu koles, ki sem jih do sedaj uspel testirati. Razlog za to se skriva v njegovi lahkotnosti in izboru komponent. Tudi Maestro se v takem sestavu izkaže. V šoli bi rekli: Sedi, 5! 😀

Za koga

Za nekoga, ki ima rad “brezčasno”, vedno konkurenčno in lahko kolo, na katerem so detajli tisti, ki ga delajo boljšega od sosedovega kolesa. Kolo, ki je obuto v primerne plašče, je lahko konkurenčno in hitro tako na pravi enduro dirki, kot na kakšnem maratonu.

Za tiste, ki imajo radi zanesljivost pred bliščem. Za tiste, ki ne menjajo celega kolesa vsako leto, le kakšen detajl in uživajo s kolesom neglede na njegovo starost.

Ali za vikend rajderje, ki pa imajo radi, da je kolo boljše od njih. In to ta Trance definitivno je, verjetno boljši od marsikoga od nas.

Na jetra

Na jetra mi dejansko ni šlo nič, razen trdih nog na koncu vzponov, ki so posledica že prej omenjenega prevelikega prednjega zobnika za terene, po katerih se jaz preganjam.

Malo me je jezilo dejstvo, da so gume po malem izgubljale pritisk 2 ali 3 dni. Zadnja fura je bila tako po precej praznih gumah. Krive bi naj bile očitno luknje na plaščih, ker kot pravi Denis, od takrat naprej ne izgubljajo več pritiska (“mleko” si je očitno vzelo svoj čas :D).

Malo moteča je mogoče sedežna objemka, ki ima dva imbusa in je netipičnih mer ter nekoliko višja, tako da je menjava za tako s hitrim zapiranjem še toliko težja. Razlog za željo po menjavi objemke pa je ta, da opora nima 150 ali več mm hoda, kar pa Denis pravi, da bo kmalu odpravljeno – daljša opora pa bo tudi odpravila problem rahlo prenizkega sedeža oz. posledično uporabe sedežne opore preko oznake Min. Insertion. 😉

Cena

MPC novega verjetno 4.000€ ali še nekaj preko. Z vsemi nadgradnjami danes – hmm, težko oceniti, ampak med 2.600-2.900€ sigurno, če smo realni.

Džojrajd omogočil uporabnik foruma Tabla “denčiminerči“.

Več o trenutnem sestavu kolesa na Vital MTB – Bike Check.
Več o tovarniškem sestavu kolesa na www.giant-bicycles.com.

Sledite nam