18. marca 2020

Kanadski 29-palčni tank iz aluminija, ki se mu navzgor ne mudi preveč, navzdol pa ti da vetra po tisti liniji, ki jo pač pociljaš.

Kolo: Banshee Prime V3 (2020), velikost L

Značilnosti

Polnovzmeteno turno/vsegorsko (oh, ti razredi) polnovzmeteno kolo z okvirjem iz aluminija, ki na zadnji osi nudi 135 mm hoda, spredaj pa sprejme vilice s hodom od 140 do 160 mm. Vanj pa lahko vtakneš 29-palčne obročnike z “normalnimi” plašči ali 27,5-palčne plus in celo 29-palčne s plus plašči, vse to je prilagodljivo z nastavki za zadnjo os.

Romantično razmerje

29-palčnik z “ravno prav hoda”, surovega aluminijastega videza, z napisom manjše kanadske znamke. Vse to je super. Že dolgo je, kar sem vozil njihov model Spitfire, takrat sem bil kar navdušen. Pa ni imel niti 29-palčnih koles …

Priložnost za furanje

Domače testne stezice in vikend na skalnatih poteh Rabca, kjer je bla tudi družba malo manj vsakdanja. Recimo spust s Strava KOM-om Mitjem Tancikom po Espressu ali s Surf Shop Iztokom po Babewatchu.

Vtisi

Aluminij mi je vse bolj simpatičen, zlasti takole industrijsko zvarjen, surovo brušen in lakiran (druga barva v ponudbi je anodizirana črna). Mislim, da tokrat tudi Peter ne bo imel dosti pripomb čez zvare – zadnjič sva imela kratko debato pod objavo: Džojrajd: Nukeproof Reactor 290 Comp

Pa še z minimalno grafike. Če se ne skloniš pod spodnjo cev okvirja, niti ne veš, katero znamko kolesa gledaš, razen če prepoznaš “B” na krmilni cevi.

Dolga, raztegnjena geometrija: medosna razdalja 1245 mm, 450 mm dolgi cevi ob verigi, krmilni kot 65,5-66 stopinj, “reach” 470 mm …

Po uporabnosti je tole zame kar enduro kolo, čeprav imajo med 29-palčniki tudi model Titan s 155 mm hoda. In ko smo pri bratih: “mali brat” je Phantom V3 s 115 mm hoda in agresivno geometrijo, ki ga uvršča v razred “down country”. Vsi so na novem vpetju nihajke KS2, ki je čisto nekaj drugega kot stari KS (po avtorju, inženirju in solastniku Bansheeja Keithu Scottu).

Prime je na voljo le kot okvir. Matej si ga je sestavil z vilicami Marzocchi Bomber Z1 s 160 mm hoda (super delajo!), zavorami Formula Cura 4, pogonom Sram Descendent/X0, krmilom Renthal, potopno sedežno oporo RockShox Reverb … Edino dvoplastni plašči Maxxis (Assegai/Minion DHR II) niso bili ravno po mojem okusu, saj so kolo na tehtnici pomagali potisniti proti 16 kilogramom. No, mogoče za Rabac niso bili slaba ideja … V klanec bi pa vedno raje kotalil lažje plašče. Pa krmilo bi sam morda izbral nižje, ga veliki obročniki in dolge vilice spravijo čisto dovolj visoko.

Navkreber te takšen Prime pač pripelje počasi in udobno. Ko se je pot obrnila navzdol, sem bil takoj doma, kljub temu, da sem po smernicah proizvajalca čisto na spodnji meji za to velikost okvirja. V Rabcu je šlo čez skale za šalo, tudi pri slepi improvizaciji čez najbolj zoprne reči Babewatcha. Nato pa še na Šumbalandu, kjer sem suvereno vdel vse linije, ki jih z drugimi kolesi še nisem. Stabilnost in samozavest na najvišji ravni. Edino na skokih še ni bilo vse tipi topi, nisem imel vsega pod nadzorom pri odrivu in krivulji letenja, morda zaradi vzmetenja, uravnoteženja …

Najkrajši povzetek: zelo zadovoljen, mi je zelo všeč kot celota, od znamke in sloga do manir, zlasti ta pogum za navzdol.

Na jetra

Nič bistvenega, raje bi imel lažje kolo, nikakor se pa ne bi ukvarjal s tem, kako ga olajšati za 100 g tukaj in za 100 g tam, tako da mora biti že v redu. Okvir z blažilcem, zadnjo osjo in objemko sedežne opore v velikosti M po podatkih proizvajalca tehta 3,7 kg. Tank pač.

Za koga

Za uživača, ki se mu ne mudi preveč navzgor, navzdol pa si rad prevetri možgane po zahtevnih linijah. Če ima denar in veselje, da nanj obesi lahke (a ustrezno vzdržljive) komponente, toliko bolje.

Cena 2.199 €, slovenska cena 🙂 2.099 €

Na voljo le kot okvir z blažilcem Fox DPX2 Performance elite, krmilnim ležajem in nosilci zadnje osi. Možnost nakupa brez blažilca za 1.699 €.

Džojrajd omogočil www.bansheebikes.si

Več o kolesu na www.bansheebikes.com/prime-v3

Sledite nam