5. decembra 2019

Španska družba Gemini in njeno XC krmilo ter opora v enem.

Vsaka zgodba, vsaka dirka, izziv narediti komponente boljše, izdelava, ki krši pravila, povezovanje inženiringa in dizajna z najnovejšimi tehnologijami, obrtniški proces z uporabo najboljših materialov, da je vsaka komponenta oblikovana do meje možnega, ročno delo v Barceloni – to je Gemini.

Brata s strastjo do kolesarstva in dolgoletnimi izkušnjami v razvoju in izdelavi nekaj najbolj neverjetnih koles na trgu sta se odločila uporabiti vse znanje, ki sta ga pridobila v preteklih letih, da ustvarita nekaj novega, nekaj brez omejitev – najbolj napredne komponente z najvišjo možno kakovostjo.

POLLUX, KÄSTOR in PRÖPUS so zvezde GEMINIJA. Zvezde, ki predstavljajo več kot tri leta razvoja, da so dosegli najboljše lastnosti. Optimizirana je vsaka plast ogljikovih vlaken, kjer so izkoristili vse njihove lastnosti, skupaj z unibody obliko, ki pomaga zmanjšati težo.

PRÖPUS

Gemini Pröpus: 80 mm (opora), zasnovan za XC, je lahko in zelo togo krmilo s tekmovalno geometrijo, ki stavi na nizko težišče in popoln nadzor kolesa.

Podrobnosti:
– Teža od 149 do 159 gramov (+5 gramov pokrovček)
– Širina 740 mm
– Izdelan za kot krmilne cevi 67 do 70 stopinj
– Nagib 0 ali -12 milimetrov
– 5 stopinj upogiba navzgor
– 7 stopinj upogiba nazaj
– Dolžina opore 50, 60, 70 ali 80 milimetrov
– Trije titan vijaki torx
– Cena 650 eur

Oblikovanje Unibody

Trdnost krmila Gemini je v primerjavi z običajnim krmilom superiorna. Zaradi zasnove, optimizirane postavitve in proizvodnega procesa ima neponovljivo razmerje med težo in trdnostjo. Ker krmila ni potrebno pritrditi na oporo, to preprečuje kopičenje sil in deformacij, ki bi lahko povzročile delaminacijo plasti ogljikovih vlaken.

Porazdelitev napetosti

Kontinuiteta materiala med oporo in krmilom razporedi porazdelitev stresa na večje območje in tako poveča končno trdnost. Okrogli prečni prerez se obnaša enako v vseh smereh, kar je razlog, da del GMN zmanjšuje utrujenost materiala, ki izhaja iz vibracij in sile, ter povečuje okretnost in nadzor pri zavijanju.

Z znižanjem navpičnega dela je večje absorbiranje navpičnih sil in vibracij, kar se spet pozna pri manjši utrujenosti v rokah pri višjih hitrostih.

Reakcije obračanja

Z razširitvijo horizontalnega dela je povečana togost krmila proti vsem silam, ki jih tvori kolesar pri zavijanju, kar se pokaže v bolj neposrednem in odzivnem krmiljenju. Model integriranega pokrova pušča samo luknjo, skozi katero lahko vstavimo orodje, da pričvrstimo krmilni ležaj.

Izdelava

Kar se ne vidi, je prav tako pomembno kot tisto, kar se. Proizvodni proces je ključen za doseganje najboljše učinkovitosti, zato so razvili lastne postopke in oblikovali vsa potrebna orodja za proizvodnjo.

Za izdelavo visokokakovostnih proizvodov so razvili poseben mehur za vsako velikost krmila, kar omogoča, da se popolnoma prilagodi na obliko krmila in omogoči popoln “layup” vlaken, prepreči nastajanje gub in natekanje smole, ki lahko oslabi krmilo. Z uporabo armature uporabljajo “sendvič” konstrukcijo tako zunanje kot notranje plasti, ki poveča odpornost, ter enosmerna ogljikova vlakna, kar zagotavlja najboljše mehanske in strukturne lastnosti.

Obstaja veliko vrst ogljikovih vlaken, vendar, če želiš najboljši rezultat, je potrebno uporabiti najboljše. Zato uporabljajo najboljši modul ogljikovih vlaken, ki trenutno obstaja na trgu – Mitsubishi M70.

Izdelava v Barceloni omogoča, da je celoten postopek, skupaj z izbiro vseh materialov, ki jih uporabljajo za zagotovitev najvišje kakovosti, nadzorovan in tudi zmanjšuje neugoden vpliv na okolje. Vsako krmilo razvijejo z najnaprednejšim modelirnimi programi in ga primerjajo z realnim testiranjem v naravi in laboratoriju.

Rezanje tkanine s ploterjem omogoča optimizacijo razporeditve, tako da se oblikujejo različne laminirane strukture in se material kar najbolje izkoristi.

Ure in ure preizkušanja

Sestavni deli niso lahki samo zato, ker so se odločili uporabiti manj materiala. Ves razvoj je bil potrjen s strogimi testi odpornosti v laboratoriju in z zelo agresivno uporabo na terenu. Presegli so najbolj zahtevne teste v industriji, precej nad zahtevami standarda ISO.

V zadnjih treh letih so opravili veliko ur testiranja na terenu, kjer so se naravno razvile značilnosti posameznih krmil. Krmila Gemini so rezultat neutrudnega iskanja popolnosti, za največjo učinkovitost in želje ustvariti tekmovalne komponente, kjer je poskrbljeno za vsak detajl. Mogoče so tudi zato videti kot nekaj, kar je bilo možno videti samo na futurističnih slikah koles, o katerih smo sanjali.

In na testu …

Vse navedeno se je na testu pokazalo kot resnično. Po nekaj mesecih uporabe se je krmilo izkazalo kot zelo trdno in nežno do mojih dlani, ki so precej občutljive. Popustilo je drevenenje, ki me spremlja vse življenje. Jasno, da ni popolnoma izginilo, saj tega niso dosegla niti zdravila. A zaradi konstrukcije krmila so moje dlani manj obremenjene in drevenenje ne kroji več moje vožnje po grobem terenu.

To pripisujem popolni odsotnost “pogo efekta”, saj krmilo na “dropih” ne zaniha kot listnata vzmet, kar je normalno pri običajnem krmilu. Zaradi tega ga lahko držim precej bolj sproščeno in je vožnja manj utrujajoča. V hitrih in ostrih zavojih ni zvijanja in popravljanja smeri, saj sprednje kolo in Propus tvorita trdno celoto. In tudi po nekaj padcih je krmilo še vedno kot iz škatle.

Jasno je, da je zaradi navedenega zanj potrebno odšteti skoraj minimalno plačo. A, ko ga vidiš … je to najlepše krmilo, ki je bilo kdaj koli narejeno in veselju z njim in kolesom ni videti konca!

Dodatne informacije najdeš na www.ridegemini.com.

Foto proizvajalec in Aleš Boben

Sledite nam