12. marca 2025

Višja pooblastila za inšpektorje in naravovarstvene nadzornike, višje kazni in malenkostna poenostavitev pridobivanja dovoljenja za prireditev, kot smo ugotavljali že lani.

POZOR! Brali smo staro verzijo predloga (pa ne edini).
Beri: Pa poglejmo še PRAVO verzijo predlogov za spremembo Zakona o ohranjanju narave

V tem mesecu obeležujemo tridesetletnico prvega predpisa, ki je v Republiki Sloveniji omejeval vožnjo s kolesi (in motornimi vozili) v naravnem okolju. Uredbo o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju so sprejeli 8. marca 1995, jo objavili 16. marca, 31. marca pa je začela veljati.

ZON 2025

Minuli ponedeljek, 10. marca 2025, je Ministrstvo za naravne vire in prostor v vladni postopek predložilo predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave. To pomeni, da ga potrdijo na vladi, nato še v državnem zboru, pa ga imamo, na novo sfriziran ZON (Zakon o ohranjanju narave), ki ureja tudi vožnjo z motornimi vozili in kolesi v naravnem okolju. Pa ne edini, saj to področje urejajo še Zakon o gozdovih, Zakon o planinskih poteh in tudi Zakon o kmetijskih zemljiščih.

Kako tekoče in kako hitro ga lahko sprejmejo? Težko rečemo.

Dejstvo je, da je lobi lastnikov gozdov vplivnejši od kolesarskega lobija. Tako v postopku priprave predloga nismo uspeli spremeniti tako rekoč ničesar.

Kaj najdemo v predlogu, smo podrobno opisali že lani poleti: To so predlogi sprememb Zakona o ohranjanju narave

Večja pooblastila za inšpektorje in nadzornike

Inšpektor ima pooblastilo v naravnem okolju ustaviti kolo (ali vozilo na motorni pogon), ki vozi v nasprotju z določbami zakona, lahko mu prepove nadaljnjo vožnjo in odredi odvzem kolesa (ali vozila). A pooblastila za kolesarje imajo le naravovarstveni inšpektorji, voznike motornih vozil lahko lovijo še gozdarski, lovski, ribiški in kmetijski inšpektorji.
Kolesarja bo po novem lahko ustavil tudi naravovarstveni nadzornik.

Višje globe

Če “naj sosedu tudi krava crkne”, potem smo zadovoljni, saj ne le, da bodo za kolesarje kazni 4x višje kot doslej, za voznike motornih vozil (za njih so bile doslej nižje) bodo še precej višje.

Za organizatorje voženj s kolesi v naravnem okolju brez dovoljenja 20.000 evrov za pravno osebo, 10.000 za samostojnega podjetnika in 3.500 za odgovorno osebo pravne osebe ali podjetnika; 400 evrov za kolesarja, če se vozi s kolesom v naravnem okolju zunaj utrjenih poti oziroma po poteh, kjer temu nasprotuje lastnik ali upravljavec. Poenostavljeno povzeto, bolj natančni smo bili v To so predlogi sprememb Zakona o ohranjanju narave.

Poenostavljen postopek za dovoljenja za prireditve

Odpravlja se podvajanje postopkov za pridobivanje dovoljenj za prireditve vožnje v naravnem okolju – en postopek za soglasje Zavoda RS za varstvo narave in drugi za izdajo dovoljenja za prireditev po predpisih, ki urejajo javna zbiranja.

Za podrobnosti beri predlog na e-uprava.gov.si

Preberi še

To so predlogi sprememb Zakona o ohranjanju narave

Sledite nam