Mondraker MIND
10. februarja 2021

Španci so po treh letih razvoja na trg poslali kolesa z vgrajenim sistemom za merjenje telemetrije. Igranje z nastavitvami vzmetenja bo še lažje, predvsem pa bolj učinkovito.

Serijsko na kolesih najvišjega ranga: Crafty in Fox Carbon. Kasneje morda tudi na cenejših modelih koles. To je MIND, preko GPS voden sistem nastavitve vzmetenja. MIND zbira informacije na terenu in jih skupaj z delovanjem vzmetenja pošilja aplikaciji myMondraker, tam pa lahko spremljaš podatke o delovanju in možnih nastavitvah za še bolj prefinjeno in uravnoteženo vožnjo.

Tipala, magneti in my Mondraker

Sistem je sestavljen iz dveh sklopov komponent – magneta, pritrjenega na glavno vrtišče, in tipal na spodnjem in zgornjem delu vilic oziroma blažilca. Tipala zaznavajo moč magnetnih polj stokrat na sekundo in ugotavljajo, koliko hoda vzmetenja je bilo uporabljenega. Večji ko je uporabljeni hod, močnejši je signal.

Informacije se dodajo podatkom GPS, ki se tudi zbirajo in vse skupaj se prenese v aplikacijo myMondraker. Ta kolesarju predlaga prilagoditve vzmetenja vključno s prednapetostjo (preload), stiskom (compression) in raztegom (rebound). Vse je seveda pogojeno glede na njegovo težo in stil vožnje.

Izjave snovalcev

Direktor Mondrakerja Miguel Pina pravi: “Vsak kolesar, ne glede na njegove fizične in tehnične sposobnosti, bo znal hitro in enostavno nastaviti vzmetenje. Če povzamemo, vsi uporabniki sistema MIND bodo dosegli dve stvari: večjo hitrost in več zabave.”

Takole na kratko povzamejo Španci: “Bi rad primerjal svoje linije pri spustu? MIND ti bo dal vse informacije, ki so potrebne, da se boš lažje odločil za levo ali desno linijo. Preveč posedanja vzmetenja pri skoku? MIND ti bo razložil, zakaj je do tega prišlo in kako nastaviti vzmetenje, da bo z naslednjič vse tako, kot mora biti.”

Sistem morda ni tako dovršen kot sistema Motion Instruments ali BYB Telemetry, ki merita še pospeške, imata opcijsko tipala na zavorah in še kakšno malenkost, ki ob pravilni nastavitvi profesionalnemu kolesarju na progi omogoči še kakšno milisekundo prednosti. Je pa cenejša “zabava”, predvsem pa učitelj pri pravilni in osebni nastavitvi vzmetenja, posledično sledi tudi uporabnikovo razumevanje njegovega delovanja.

Druge lastnosti

MIND lahko meri vrsto drugih podatkov, vključno s podatki o vožnji, kot so povprečna hitrost, skupna prevožena razdalja, prevoženi višinci. Vse to lahko deliš z aplikacijami, kot sta Strava ali Facebook.

MIND ima vgrajen tudi sistem proti kraji. Če se kolo premakne, bo uporabnik na pametnem telefonu prejel opozorilo in če se izkaže, da je bilo to ukradeno, bo aplikacija uporabniku pomagala slediti položaju kolesa.

Celoten sistem MIND kolesu doda okoli 200 gramov dodatne teže. Prednji in zadnji senzor imata ločeni bateriji, ki omogočata do 20 ur neprekinjenega delovanja, oziroma do 15 dni v stanju pripravljenosti. Sistem MIND je povezan s serijsko številko kolesa, zato ni prenosljiv. Na voljo bo na modelih Foxy Carbon in Crafty Carbon, cenovni dodatek na kolo naj bi znašal med 200 in 300 evri.

Več informacij najdeš na mondraker.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Mondraker 2021: Summum z novim, aluminijastim okvirjem

Sledite nam