22. novembra 2011

Tudi Gorenjska oziroma Kranj z okolico bosta dobila “igrišče” za mala in velika kolesa, vprašanje je le kdaj in kje.

Na uvodni sliki vidite eno od možnih postavitev bodočega kolesarskega parka na Gorenjskem oziroma v okolici Kranja. Katera varianta postavitve (glej v galeriji) bo uporabljena, bo odvisno predvsem od tega, kakšno zemljišče bodo dobili graditelji.

Pa pojdimo od začetka. Pred dnevi so v Šenčurju staknili glave BMX tekmovalci, kolesarski delavci in predstavniki podjetja A2U, trgovca s kolesarsko opremo, ki si z lastnikom Urošem Globočnikom na čelu želijo napredka BMX kolesarstva.

A2U je že zaslužen, da je nova serija v ciklokrosu videti skoraj zaresna, saj je kolesarje KK Sava založil s ciklokros kolesi Haibike, nove znamke na svojem seznamu. Podobna oziroma še dosti širša je lahko zgodba z BMX kolesarstvom, predvsem dirkanjem na 20-palčnih kolescih. Tako pri A2U z družinskim očetom Globočnikom na čelu kot v klubih, povezanih z njihovimi znamkami (Sava, Radenska), vidijo v tej disciplini najboljšo možnost za kolesarske začetke najmlajših.

“BMX je odličen za razvoj kolesarjev vseh disciplin in za vstop mladih v kolesarstvo,” pravi Andrej Hauptman, športni direktor ekipe Radenska KD Finančna točka, ob tem pa se zazna njegovo spoštovanje do šprinterskih tekmecev iz tekmovalne kariere, ki so se kalili na kolesih BMX. Hauptman vidi, da pri starostih dvanajstih let, ko začno v klubu sestavljati najmlajše cestne ekipe, vse nadarjene mlade že poberejo drugi športi.

Da je BMX tudi privlačen za najmlajše, mu pritrdi Mohor Vrhovnik, prvi mož odbora za MTB in BMX pri Kolesarski zvezi. “Najmlajši od disciplin najraje izberejo BMX,” pravi iz izkušenj v domačem klubu Calcit.

“BMX vlak smo sicer zamudili, ko je ta disciplina v devetdesetih pri nas zamrla,” pravi naša BMX legenda Tomaž Jeras. “A lahko začnemo ustvarjati bazo mladih tekmovalcev, ki se lahko pozneje tudi preusmerijo v druge discipline. Lep primer je, kako to počnejo v Mariboru. Na olimpijskih igrah pa bi imeli lahko kolesarja čez dvanajst let.”

Brez občine ne bo šlo
“Prav zato, ker oba z nami povezana kluba težko dobita mladino in ker gre za naše otroke, bi radi v Kranju ali eni od sosednjih občin zgradili kolesarski center. Poleg BMX proge, primerne tako za vzgojo kot za dirke, bi imel še del za prosti slog, pumptrack, po možnosti v okolici še progo za ciklokros, želimo pa si tudi namestitvenega objekta, katerega prihodki bi lahko krili stroške vzdrževanja centra,” pravi Globočnik.
Še pred koncem leta pobudniki nameravajo prirediti okroglo mizo o možnostih za objekt, ki bi se ga udeležili tudi župani. Njihov prispevek v obliki zemljišča, ki bi ga ponudili v uporabo, bi bil namreč bistven. “Moral bi se najti župan, ki bo razumel, da je takšen center lahko enako pomemben kot nogometno igrišče, ki ga že zdaj mora imeti vsaka občina. Ostalega denarja za investicijo ni nemogoče dobiti,” pravi Globočnik.

Snovalec Bizi
Idejno zasnovo centra je pripravil inženir Anže Bizjak, vsestranski kolesar in nekdanji reprezentant v gorskokolesarskem krosu, ki je zrastel v klubu Bam.bi, prav tako povezanem z A2U.
“Zamislil sem si objekt na zemljišču mer sto krat sto metrov, polovico zavzema BMX steza, ostalo pa dirt in pump,” pravi Bizi, ki nam je zaupal nekaj skic. Te so še daleč od končnih načrtov, a dovolj za predstavitev zamisli tistim, ki si težko predstavljajo, za kaj sploh gre.

Rdeča črta
A2U je v smislu BMX zgodbe postal tudi zastopnik za znamko koles Redline, znano predvsem po tekmovalnih BMX kolesih. Sestanka se je udeležil tudi tekmovalec mariborskega BSX Racing Teama Žiga Fidler, ki že ima svoje kolo Redline, odslej pa mu bo glavo ščitila čelada Urge, ki je od letos prav tako znamka pri A2U.

Sledite nam