fest sessions malmedy
18. avgusta 2023

Za še drznejše, daljše in višje skoke kot na domačem festivalu Flat Out Days (se že še vrne!) je treba naprimer do Belgije, v Malmedy k Niku Vinku na Fest Sessions. Naši so bili.

Reportaža Tadeja Straha

Majhno belgijsko mesto Malmedy je navijačem Formule 1 znano po neposredni bližini dirkališča Spa-Francorchamps, gorskim kolesarjem pa bi moralo biti po bližini majhnega bike parka Ferme-Libert, kamor se že zadnjih 10 let vsako leto zgrinja karavana riderjev Fest series. Nico Vink, pionir velikih skakalnic za gorska kolesa, je v parku zgradil linijo ogromnih objektov; predstavljaj si kočevsko linijo Flat Out Days in k skokom dodaj še par metrov razdalje/višine.

Prizorišče enkrat letno gosti večdnevni freeride dogodek serije, prvotno znan pod imenom Loosefest, dandanes pa Fest Sessions Malmedy. Primarno gre za en teden uživanja na veliki liniji za najboljše freeriderje sveta. Brez pritiska tekmovalnega okolja, z umirjenim urnikom, ki se sproti prilagaja vremenskim razmeram. Dogodek je odprt tudi za obiskovalce, širša javnost pa je na koncu deležna nekajminutne videomontaže vrhuncev dogajanja.

Letošnji video še čakamo, posnetke prejšnjih let pa najdemo na spletu na YouTube kanalu FEST Series
in so več kot vredni ogleda.

fest session malmedy, bike park ferme libert
Prizorišče Fest Sessions Malmedy – bike park Ferme Libert. Leta 2020 je dobil svojo današnjo podobo (na sliki). Razen vzdrževanja, velikih sprememb od takrat ni bilo. Foto: Eric Palmer

Leta 2019 se je Jan Perše (Batt crew, Flat Out Days) na Loosefest odpravil kot obiskovalec. Kar je videl, je podžgalo njegovo že obstoječo željo po skakanju na tako velikih objektih. Ista želja je tudi eden od razlogov in navdih za nastanek in razvoj slovenskega festivala Flat Out Days, ki ga Jan organizira skupaj z Moniko Mele in drugimi. V naslednjih nekaj letih je Jan vložil veliko časa in truda v izgradnjo gorskokolesarske infrastrukture v Sloveniji in okolici ter v organizacijo festivala, s čimer si je najprej prislužil vabilo na Fest Sessions Poljska (ki se odvija kje drugje, kot na na Poljskem) in na Royal Fest v Franciji. Letos pa smo njegovo ime lahko brali na seznamu povabljenih freeriderjev na Fest Sessions Malmedy.

Javni del dogodka je letos potekal od 19. do 23. julija, večina povabljenih športnikov pa je na prizorišče prispela že nekaj dni prej, da so se lahko v miru ogreli na linijah v parku in pripravili za veliki šov. Iz Slovenije se nas je na 1000 km dolgo pot do Belgije odpravilo pet; Jan in Monika ter Miha Tratnik Bajc, Matjaž Križman in Tadej Strah.

marcin rot, jan perše, fest session malmedy
Tri leta po tem, ko je pustil varno programersko službo in se profesionalno posvetil gradnji trailov, so se uresničile sanje. Prvi Slovenec na veliki Loosefest liniji; eni prvih in še vedno eni največjih big-air linij na svetu. Spredaj (skoraj že na tleh) Marcin Rot; zadaj, malo manj na tleh, pa Jan Perše. Foto: TS
Aloïs D'adamo, Nico Vink, fest sessizons malmedy
Priprave, priprave, priprave…. Na prvi sliki levo Aloïs D’adamo, desno pa Nico Vink. Alois je spomladi z bagrom obnovil večino linij v parku, potem pa skupaj z Vinkom in ostalimi še veliko Fest linijo. O Vinku bi se dalo veliko napisati; za zdaj povejmo samo, da je glavni organizator Loosefesta in Royal Festa ter res impresiven kolesar in dober človek. Zaradi poškodbe zapestja ga letos v Malmedyju žal nismo veliko videli na kolesu. Foto: TS
jan perše, malmedy fest sessions
Z zaletišča velike linije je mogoče pred prvim skokom zaviti v levi ovinek na ogromen obojestranski hip (objekt je precej podoben zadnjemu na kočevski veliki liniji). Omenjeni skok je del bike parka in je celo leto odprt za javnost, čeprav je po velikosti primerljiv kočevskemu. Na sliki Jan Perše. Foto: MTB.

POV cele linije

Jan o prvih vožnjah čez veliko linijo

“Občutek … Res neverjeten. Niti ne vem, kako naj ga opišem. Podobno kot Flat Out Days linija v Kočevju, ampak večje. Občutek, da se vse odvija počasi. Tam si sam s sabo in ne misliš na nič drugega. Prvi trije skoki dajo podoben filing kot pri nas, od step downa naprej pa je zadeva čisti next level. Predvsem G sile v spodnji bandi. Tam sem verjetno občutil največje sile na kolesu do zdaj.
Ogromen strah prisoten, če ga ne bi bilo, potem bi bilo nekaj narobe. Takoj, ko prideš čez, strah preide v neverjeten občutek, respect do skokov pa ostaja.”

POV padca

Sreča v nesreči in mačji refleksi. Malo počitka, naslednji dan pa spet na kolo.
remy morton, jan perše, nicolai g18 hammer fr
#teamrumors – Jan Perše in Remy Morton, oba na novih freeride kolesih Nicolai G18 Hammer. Letošnji Fest Sessions Malmedy je bil prvi resen test teh novih okvirjev. Izkazala so se za izjemno zabavna in agilna, a hkrati primerna za velike skoke. Poleg Jana in Remija sta kolesi vozila še Max Kruse in Red Belge. Podrobnbejši članek o Janovem kolesu na mtb.si baje še sledi 🙂 Foto: TS

Takole pa teden opiše Jan:

“V Malmedyju smo bili že leta 2019, ko smo si šli prvič ogledat Fest Series in takrat sem videl dejansko velikost te linije, kar me je malo “sezulo”, linija je res ogromna.
Letos zaradi vseh projektov, ki jih imamo z Batt Crew, do zadnjega nisem vedel, ali mi bo uspelo iti. Zadnji moment sem se dogovoril, da lahko pridemo v Črno Goro en teden kasneje in tako je padla hitra odločitev, da greva z Moniko v Belgijo in se pridruživa Tadeju, Mihi in Matjažu na tripu.

En teden kampiranja z vsemi riderji, res hudo furanje Vinkovih linij, kjer kombinacij in zabave ne zmanjka. Ob ogromno dobre družbe je bil to res nepozaben teden! Drugo leto gremo definitivno nazaj, ker imam neporavnane račune z linijo, saj nisem uspel skočit zadnjega hipa zaradi padca – eno izmed fur sem skočil s kolesa na drugem skoku, ker me je neslo čist na nos. Še zdaj ne vem točno, kaj je bilo, na posnetku zgleda, kot da sem povozil kamen pred kikrom in me je vrglo iz ritma. Lahko sem samo vesel, da sem po crashu na takem skoku dejansko odkorakal samo z dvema praskama. Se spomnim edita iz leta 2019, kjer je Nico rekel: “If you crash on these jumps and walk away, you had a good day.” Zgleda je bila sreča ta dan na moji strani!

Hvaležen, da sem lahko del Festa, del take ekipe riderjev. Hvala Nicu za ta experience, res!

Zdej pa treba pripeljat tak size skokov oz. linije v Slovenijo! Flat Out Days? Fest Series? 😃”

fest session malmedy
Skupinska fotografija vseh povabljenih kolesarjev in organizatorjev. Precej obrazov smo v preteklih letih lahko srečali v Kočevju. Foto: MTB
nicolai freeride, max krause, jan perše
Monika, Jan in Max Kruse. Jan in Max sta ekipna kolega v Nicolajevi novi freeride ekipi. Foto: Hanna Retz

Besedilo Tadej Strah @tadejstrah
Fotografije Tadej Strah (TS) @tadejstrah_photography, Miha Tratnik Bajc (MTB) @mihamtb in Monika Mele (MM) @melemonika – kjer ni drugače podpisano.