Marko Šajn, polovica dua trgovine Loose Cycles, z novo tematiko in vpogledom v srca pravih kolesarskih zanesenjakov, ki so hkrati trgovci.
Mogoče bo zvenelo nehvaležno, a imeti v lasti kolesarsko trgovino ni tako rožnato in romantično, kot zveni. Predstavljam si, da je v najinem primeru (Marko in Tine) zgodba mogoče vseeno nekoliko lepša, saj se trudiva držati načela, da delava samo z znamkami, v katere resnično verjameva in jim zaupava. Reklamacij je izredno malo. To pa pomeni tudi manj glavobolov. A posel se vseeno neprestano spreminja. Nastajajo nove znamke, ki jih je potrebno preizkusiti, pri že uveljavljenih pride do kakšnih sprememb in niso več zanesljive, zamenjajo se distributerji ali pa pogoji dela in to vse vpliva tudi na nas. A v resnici je to le manjša skrb.
Brez strank ni trgovine in ni trgovine brez strank
Glavna skrb vsake kolesarske trgovine in servisa so stranke, vsaj tako bi naj bilo. S smešno nizkimi maržami v primerjavi z ostalimi industrijami se v kolesarstvu težko preživi brez strank, ki ti zaupajo in se k tebi vračajo. Večkrat se rada pohvaliva, da imava res srečo, ker so naše stranke v veliki večini super. Je pa tudi res, da je najina trgovina zelo nišna in za povprečnega kolesarja nezanimiva, pa čeprav v servis sprejemamo vse vrste koles.
Sestava koles po meri. Za dušo!
V Loose Cycles skoraj vsak teden sestavimo kakšno po meri sestavljeno kolo. Kdaj tudi več njih. Včasih nobenega. To pomeni, da se posvetimo stranki in kasneje glede na želje ter finančne sposobnosti sestavimo kolo, za katerega menimo, da je najboljše, ki ga lahko dobi za tisto, kolikor plača. Vsake toliko kakšno od teh koles res izstopa in ga zato še posebej radi sestavimo. Naj gre za poseben namen, hude komponente, redek okvir ali pa prenovo kolesa, ki služi že 30 let.
A skozi leta tudi to postane rutina, sploh ko je v servisu vse zapolnjeno za 14 dni naprej. Zato na te posebne projekte ne uspeva vedno gledati kot na nekaj posebnega. Letošnje poletje še posebej izstopa, saj se nama je poleg gneče v servisu zgodil tudi rop trgovine, ki naju je za nekaj dni vrgel iz ustaljenega ritma in nama verjetno skrajšal življenje za tistih par let penzije, ki jih mogoče dočakava.
Ko so se razmere ponovno ustalile, sva si zaželela narediti nekaj za dušo, nekaj, kar naju bo navdušilo in najverjetneje nima nobenega finančnega smisla. Začela sva nabirati komponente za sestavo dveh koles po najinih željah.
Ko se lastnika prek spleta zaljubiva v nekaj, kar si želiva sestaviti
Virtualno “brskanje” po skladiščih distributerjev, raziskovanje kompatibilnih kosov in množica idej so privedli do nakupa dveh popolnoma različnih okvirjev. Okvirja sta narekovala nadaljni razvoj vsakega kolesa posebej. Brother Mr. Wooden je jekleno potovalno kolo z obročniki 650b in zavorami cantilever. Tega si je izbral Tine. Mene je navdušil Sour Clueless, jeklen all-road makadamkar, narejen v Nemčiji. Sestavila sva ju tako, kot se spodobi. Brother ima kombinacijo odlično ohranjenih starih komponent z nekaj novimi. Izgleda retro, pelje se pa zelo moderno. Sour pa ima vse najnovejše komponente, a vseeno ostaja analogen, tak s prestavami na žico.
Brother Mr. Wooden in Sour Clueless v novem domu pri Loose Cycles
Obe kolesi sva sestavila, kot bi bili najini. S komponentami, ki jim zaupava in jih na svojih kolesih tudi sama uporabljava. Glede na to, da nama stranke zaupajo presojo in so izkušnje na najini strani, verjamem, da obe kolesi kmalu dobita lastnika. Za sestavljanje sva si privoščila celo to, da sva v koledarju rezervirala več kot polovico dneva samo za ti dve kolesi, ker pri sestavi res nisva želela hiteti. Ponavadi se namreč med sestavljanjem po meri naročenega kolesa na drugem stojalu obračajo kolesa, ki so v servisu, kar pomeni, da samo en “uživa” ob posebnem projektu. Tokrat sva uživala oba. Že res, da tisti dan zaslužek v servisu ni bil ravno za se pohvalit, a kot ste verjetno ugotovili, v kolesarskem poslu nisva samo zaradi zaslužka.