29. novembra 2016

Zaščiti svoje kolo, “olepšaj” ga z nekaj dodatki ter se ne ustraši snega in mokrih kolovozov.

Vožnja s kolesom v jesenskem in zimskem obdobju je lahko z nekaj kompromisi prav tako prijetna kot poleti. Dodatna skrb za kolo je nujna, saj je le-to v vlažnih in hladnih dneh nekoliko bolj izpostavljeno vplivom okolice. Kaj spremeniti in dodati kolesu, da bo primernejše za vožnjo v takšnih razmerah?

Menjava komponent

Predpostavimo, da si ne lastiš še enega kolesa posebej za zimske zlorabe. V tem primeru je smiselno razmisliti o menjavi obročnikov in kakšne druge komponente (morda ti leži nekje doma doma), ki je sicer nekoliko slabša, a je je za zimsko zlorabo manj škoda. To nam bo v primeru njene obrabe povzročalo manj sivih las. Če na kolesu nimaš nerjavnih vijakov, jih je morda smiselno zamenjati, saj jim sol in vlaga pozimi kaj hitro prideta do živega. Vitalne dele, kot je recimo veriga, pa maži z oljem za mokre razmere, ki dlje zdrži.


Če nimaš nerjavnih vijakov, jih zamenjaj, drugače bodo zaradi vpliva soli hitro zarjaveli.

Blatniki

V zimskem obdobju so tla pogosto razmočena, zato si boš naredil veliko uslugo, če boš svojega žrebca opremil s parom blatnikov. Ne le, da boš ostal suh in čist dlje časa, bolj čisto bo tudi tvoje kolo. Dandanes je možno dobiti blatnike, ki so zelo priročni ter lahki za namestitev, svoje delo pa odlično opravijo tudi tako imenovani “branilci riti”. Estetika kolesa bo sicer z nadgradnjo ostala v delavnici, a te to kot zimskega jezdeca verjetno ne bo preveč motilo.


Da bo zadnjica dlje suha, bo poskrbel “branilec riti”.

Gume

Podlaga je v tem času pogosto spolzka, zato je smiselno namestiti gume, ki so primernejše za takšne razmere. Širše ti bodo omogočale vožnjo z nižjim tlakom, kar pride prav v snežnih oz. ledenih razmerah. Profil naj bo zaradi oprijema bolj grob, da bo imelo kolo na stiku s podlago več oprijema. Pomisli tudi na to, da naj ima guma tudi nekaj več zaščite proti predrtju, saj je menjanje zračnice pri temperaturi okoli ledišča lahko zelo nehvaležno.


Izberi bolj grob profil in ne pozabi še na prednji blatnik, ki bo vsaj malo preprečil škropljenje blata.

Luči in odsevniki

Čeprav se ne voziš ponoči, imej v mislih, da je dan kratek. Kaj hitro te lahko ujame tema, tako da boš varneje prispel do doma, če boš dovolj viden vsem ostalim udeležencem v prometu. Luč naj bo za boljšo vidljivost tako sprednja (bela), kot zadnja (rdeča), za odsevnike pa lahko uporabiš tudi odbojno folijo, ki jo enostavno in diskretno namestiš na praktično katerikoli del kolesa.


Luč in odsevnik sta bistvenega pomena, saj so pozimi dnevi krajši in najvažneje je, da boš viden!

Pod črto

Omenjeni dodatki te najverjetneje ne bodo hitreje pripeljali od točke A do točke B, bodo pa pripomogli, da bo vožnja v zimskih razmerah prijetnejša in varnejša. Ne pozabi, da mora biti frekvenca vzdrževanja kolesa pozimi večja, zato ne bodi presenečen, če boš nekaj dni po vožnji na zasoljenih cestah na neočiščenem kolesu našel rjo.

Foto Peter Zupančič

Preberi še:
Pero svetuje: Kolesarski hibrid
Pero svetuje: Drobne pridobitve

Petra na njegovi športni poti podpirajo:

Sledite nam