8. februarja 2016

Kratke vzpetine so za nekatere nočna mora, za druge všečna popestritev razgibane vožnje. Kako se pripraviti, da jih prevozimo s čim manj truda?

Z maksimalno hitrostjo in s čim manj izgubami čez klanček, kratko vzpetino. Ena izmed tistih stvari, kjer se izgublja ali dobiva. Tako dirke kakor interne dvoboje med “našpičenimi” kolegi na treningu. Kaj je “hupser” in kako čezenj?

Peter pravi:

Hupser rečemo krajšemu klancu v dolžini nekaj sekund, ki ponavadi sledi spustu oziroma ravnini in je pogosto tehnično zelo zahteven. Najlažje ga prepeljemo, če na začetek klančka pridemo z dovolj veliko hitrostjo ter pravim prestavnim razmerjem, na samem hupserju pa damo od sebe maksimum. Tako prenesemo največ zaleta ter po opravljenem vzponu lažje pospešimo.

Pomembno je, da tik pred začetkom prestaviš v pravo razmerje, saj bo zaradi velike obremenitve na pedalih prestavljanje oteženo in omogočeno le za klik ali dva (če je klanček kratek le nekaj metrov, pa se poskusu prestavljanju sploh izogniti, saj je možnost preskoka verige velika). Tik pred vrhom bo kadenca verjetno že zelo nizka, a naj to ne bo ovira. Bolje je, da še tistih nekaj metrov pritisneš bolj na trdo ter del odpelješ, kot pa da želiš prestaviti, saj je velika možnost, da zadnje kolo spodrsne oziroma se zavrti v prazno, v tem rpimeru sledi sestop s kolesa.

Zahtevnejši prehodi

Če je del bolj tehničen (npr. koreninast, kamnit, razbit …), je zelo pomembno, da izberemo pravo, najbolj tekočo linijo vožnje. S tem izgubimo najmanj hitrosti ter lažje prevozimo začrtano pot. Dostikrat je pedaliranje na takih odsekih težje, zato si pomagamo s ‘prenašanjem teže’ ter z zgornjim delom telesa. V praksi to pomeni, da pred korenino rahlo vzdignemo sprednji del kolesa, s čimer se oviri izognemo ter izgubimo najmanj hitrosti. Enako potem ponovimo še z zadnjim delom kolesa.

Še en namig

Če ti določen odsek povzroča težave, priporočam, da si ga še posebej dobro ogledaš, izbereš več možnih linij in razmisliš, kakšna hitrost ter prestava bi bila najprimernejša. Nato del prevoziš ter poizkušaš, dokler ga ne uspeš prevoziti. S tem boš s časom pridobil občutek tudi za druge tovrstne klančke, ki ti ne bodo več predstavljali težav ampak izziv.

Preberi še:
Obvladovanje kolesa na spustu
Prestavljanje ali “šaltanje”

Na uvodni fotografiji Jolanda Neff premaguje enega izmed “kuclov” na dirki za svetovni pokal v nemškem Albstadtu. Na spodnji fotografiji pa Calcitov Grega Krajnc beži pred nemškim rivalom. Foto Grega Stopar.

Sledite nam