13. aprila 2011

Trinajstič na trinajstega … Jazbečevi odgovori na vaša vprašanja, ki so bili objavljeni v novembrski številki revije Bicikel. Kila maščobe proti kili kolesa. Znoj na kovini. Pokrovčki na ventilčkih.
Trinajstič na trinajstega … Jazbečevi odgovori na vaša vprašanja, ki so bili objavljeni v novembrski številki revije Bicikel. Kila maščobe proti kili kolesa. Znoj na kovini. Pokrovčki na ventilčkih.

Zakaj baje ni enako, če imaš 1 kg več maščobe in 1 kg lažji okvir, oz. če imaš 1 kg manj maščobe in 1 kg težji okvir?
Ich, s foruma bicikel.com

Če proizvajaš enako moč, je povsem enako – če ni ta kilogram teže na kolesu ravno v obročnikih ali če ni tista kila maščobe na kolesarju ravno na kakšnem nerodnem mestu, ki ovira poganjanje.
Razlika pa se najde pri porabi energije, saj maščoba za razliko od mišic ne pomaga poganjati pedal, pobere pa nekaj “hrane”, ki bi jo sicer s pridom uporabili pridni deli telesa.


Dragi Jazbec,
mene pa zanima, ker se potim kot konj, ko gonim v klanec in mi kaplja pot na zgornjo cev okvirja in naprej na vzmetenje, če to zna kaj oplivati na samo vzmetenje, pač pot je slan, se pravi če sol lahko škoduje sistemu vzmetenja?
MatevzV, s foruma tabla.mtb.si

Dragi MatevzV,
sol še nikdar ni koristila nobeni kovini, saj pospešuje oksidacijo. Tudi aluminij klone. Če kolo kdaj opereš in podmažeš, učinkov soli ne boš opazil. Če kolovratiš na “geto” polnovzmetencu iz nekakovostnih materialov in ga še ne vzdržuješ, potem je slab razplet verjeten.
Še en grozljiv scenarij: cestni kolesar je tako navezan na trak na svojem krmilu (to je tisto, kar imajo cestarji namesto ročajev), da ga ne zamenja nekako pet let. Redno pa ga namaka z znojem, ki mu teče po rokah. Nekega dne se krmilo zlomi. Zakaj neki? V idealnih vlažnih in slanih razmerah ga je preglodalo.
Ni treba imeti karbonskega krmila, le trak se spodobi kdaj zamenjati, že iz higienskih razlogov.
V tvojem primeru pa je še ena možnost: še malo bolj se potrudi in tudi v klance razvijaj take hitrosti, da te bo hladil veter in se ne boš znojil.


Zakaj me čudno gledajo, ker mam kapce na ventilčkih?
Zakaj moram vedno dat dol bidone, torbico, pumpo,.. ko potežkajo moj bicikel? Aja, pa menda kapce tud …
Caty, s foruma bicikel.com

Draga Caty,
če obrnem prvo vprašanje – zakaj pa imaš kapice na ventilčkih? Da ti ne gre blato v ventilčke ali morda zato, da ti ne bi uhajal zrak, če ti slučajno “pregori” ventilček? Oba sta precej neverjetna scenarija, razen če uporabljaš avtomobilski ventil (pozor, blato) ali klasične ventile stare šole z gumijasto cevko (pozor, pušča). Kapico pa imej na rezervi, saj ti lahko oster ventil sicer poškoduje zloženo zračnico.
Morda tudi ne preverjaš pritiska v gumah pred vsakim kolesarjenjem, saj bi ti bili kapici že odveč. Nasvet: navadi se preverjati tlak v pnevmatikah (tudi pol bara je pomembno, na cesti res ne toliko kot na gorskem kolesu) in ob prvi priložnosti pozabi priviti plastična nebodigatreba nazaj na ventila. Počutila se boš bolj svobodno. Za kapice pa si lahko izmislimo kakšno dobrodelno akcijo, kot jo imajo z zamaški.
Če zatežim ob drugem vprašanju: ti, ki radi težkajo, so pač takšni, natančni. Če ti gredo njihove kaprice na živce, si omisli nahrbtnik. Na specialki ne bo ravno lepo videti, bo pa olajšajo natančno težkanje. Ali pa si omisli zares lahko kolo in ob njihovih željah zamahni z roko, češ “Pih, z vso to kramo je še vedno lažji od tvojega, pa še požirka nisem naredila iz bidona!”


Zeeeh, lepo ste me nadolgočasili s tehničnimi vprašanji, čeprav niso bila čisto klasično tehnična. Caty za najboljše vprašanje dobi žensko majico zelo omejene serije.

Do naslednjič, vaš Jazbec

Jazbecu lahko vprašanje zastaviš v forumih bicikel.com in tabla.mtb.si, po e-pošti na naslov jazbec afna mtb.si ali celo na njegovem facebook profilu. Po novem pa lahko tudi tukaj spodaj s komentarjem. Za najbolj domiselno vprašanje, objavljeno v posamezni številki revije, Jazbec podari majico mtb.si.
Jazbec si pridržuje pravico, da skrajša vprašanja.
Jazbec ne odgovarja najraje na vprašanja, na katera ti na forumu v petih minutah odgovori nek tehnični frik. Raje vprašaj kaj življenjskega.

Sledite nam