Freestyle dostava
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
6. decembra 2010

Jubilejna deseta rubrika našega hišnega modreca Jazbeca. Pozor: Jazbec potrebuje še več vprašanj, saj so mu v januarski številki revije Bicikel namenili dve strani! Najboljše bo zopet nagradil z majico.
Tokrat objavljamo vaša vprašanja in njegove odgovore iz julijske številke.

Koliko časa se moram voziti s kolesom in kolikšno višinsko razliko moram premagati, da bom porabil enako število kalorij kot pri eni uri teka?
mannetou, s foruma Tabla

Dragi mannetou,
odgovor je preprost – pri enaki intenzivnosti prav tako eno uro. Naprimer če pri pulzu 160 tečeš eno uro in pri tem porabiš 1000 kalorij, jih boš pri kolesarjenju (ali poskakovanju čez kolebnico) pri enaki frekvenci srčnega utripa porabil enako.
Morda boš pri teku v eni uri res porabil malenkost več kalorij v eni uri, ker uporabljaš večji odstotek telesnih mišic, a razlika ni velika (ali pa je zanemarljiva), če pomisliš, da je precej težje eno uro teči kot pa kolesariti.
Nekako pa se mi zdi, da si namigoval na to, da se da pri kolesarju lažje lenariti kot pri teku. Okej, tudi pri teku se lahko igraš ultramaratonca v tretjem tednu teka čez Avstralijo. A vsaj kolesarji, ki smo vajeni, da gredo drevesa malo hitreje mimo, se ponavadi v supergicah zaženemo kot obsedeni, tako da gre pulz v višave. Tako bi se moral tudi na biciklu zagnati od vrat in se nikdar prepustiti lagodnim obratom, niti v zavetrju ali spustu. Zato boš praviloma na kolesu kalorije kuril malce dlje. A jih boš zato (zopet praviloma) tudi lahko kuril dlje, saj ti ne bo treba vmes k ortopedu zaradi bolečin v kolenih ali gležnjih … (Tekači bi tu vstavili kaj v zvezi z urologi ali travmatologi, ampak naj jim bo, to je neskončna debata)

mannetou je bil za vprašanje meseca nagrajen z majico mtb.si


Zdaj imam MTBja iz Hervisa, kot je razvidno in mojega nicka. Vprašanje pa je, koliko hitreje bi šel v klanec, če si kupim en ornk bicikel priznane firme ala škot, duhec ipd.
DiamondBackRox, Tabla

Dragi KlopotačaRoka,
glede na količino popravkov, ki sem jih moral opraviti v tvojih dveh stavkih, in na tvojo zelo omejeno domišljijo glede znamk koles, bi ti za začetek priporočil nakup dveh tiskovin: leposlovne knjige v materinem jeziku in tuje gorskokolesarske revije. Tvoje razlikovanje kakovosti znamk je namreč skoraj povsem odvisno od tega, kako spretni so njihovi slovenski distributerji.
Ne glede na znamko si lahko kjerkoli za več denarja kupiš tudi kolo, ki bo šlo slabše v klanec ali z njega kot tvoje sedanje. Toda – ali ni pri gorskem kolesu pomembno oboje, ti pa sprašuješ le za navzgor? Če pa je tako, ti svetujem okvir karbonskega trdaka, trdo vilico, najlažje obročnike, kar jih najdeš, shujšane gume, pogonski sklop z ne preveč verižniki, pa kar je še drobnarij, kot sta krmilo (čim ožje), sedež in opori zanju (zavore lahko kar izpustiš, dol greš vedno lahko peš) in imel boš najhitrejše kolo za navkreber, ne glede na znamko.



Kako nevarno je nošenje kolesa za gležnje pri hoji navzgor?
tol, s foruma Tabla

Dragi tol,
najprej naj opozorim na to, česar se verjetno zavedamo vsi: nošenje kolesa navzgor je res bizarno početje. A včasih se mu ne moremo izogniti, če želimo priti do spusta po tisti sladki stezici.
Za gležnje kakšne bistvene nevarnosti ne vidim, razen če želiš poskakovati navzgor po skalovju v kolesarskih čevljih s kovinskimi ploščicami na podplatih. Potem se lahko zgodi marsikaj.
Verjetno pa malokdo pomisli na nevarnost za ahilovo tetivo, dokler ne reče “pok”. Marsikateri kolesar je lenuh, ki le vrti pedala in se redko ali nikdar ne raztegne. Z raztegovanjem, ko s prsti stopimo recimo na robnik in spustimo peto navzdol, ali pa zgolj z nagibom kolena naprej (kot izpadni korak, a s peto zadnje noge na tleh), ohranjamo elastičnost ahilove tetive, hkrati raztegujemo tudi mečno mišico.
Pri hoji navkreber je to ranljivo mesto antičnega junaka najbolj obremenjeno. Pri hoji v kakšnih kolesarskih čevljih s trdim podplatom še toliko bolj.
Sicer pa nošnja kolesa navzgor ni šport, ki bi ga priznaval UCI (razen delno v ciklokrosu), zato kar po pameti. Hitrost stopanja in obremenitev je gotovo manjša kot pri teku po ravnem na asfaltu.


Do naslednjič, vaš Jazbec

Jazbecu lahko vprašanje zastaviš v forumih bicikel.com in tabla.mtb.si ali po e-pošti. Za najbolj domiselno vprašanje, objavljeno v posamezni številki revije, Jazbec podari majico mtb.si.
Jazbec si pridržuje pravico, da skrajša vprašanja.
Jazbec ne odgovarja najraje na vprašanja, na katera ti na forumu v petih minutah odgovori nek tehnični frik. Raje vprašaj kaj življenjskega.

Freestyle dostava
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
Sledite nam