Trek Fuel EX
16. septembra 2022

V vsegorski razred prihaja geometrijsko morda najbolj nastavljivo kolo. Novi Trek Fuel EX bo ponudil zelo veliko. Pa še zrasel je glede na predhodnika.

Model Fuel EX je na tržišču že od leta 2005, takrat s 100 milimetri hoda. Hod je naraščal, rasel pa je tudi Fuel EX. Do letošnjega leta je kolo sodilo v razred koles trail, saj je imelo na zadku 130 milimetrov hoda. Z modelnim letom 2023 bo hoda še za 10 milimetrov več, spredaj pa bodo nameščene vilice s 150 milimetri delovnega območja. Ni pa količina hoda tista, ki naredi kolo drugačno od konkurence. Prilagodljivost je tisto, česar si kolesar želi še bolj, in pri Treku so se prilagodljivosti (sprememba geometrije) lotili z vsemi razpoložljivimi sredstvi.

Na kratko

Množica velikosti okvirjev. Od XS pa vse do XXL. Okvir velikosti XS in S bo na voljo na 27,5-palčnih obročnikih, vse ostale velikosti, tudi S, pa na 29-palčnih, s tem da bo na začetku okvir največje velikosti na voljo le v aluminijasti izpeljanki.

V “originalni” sestavi kot krmilne cevi meri 64,5 stopinje, efektivni kot podsedežne cevi pa glede na velikost okvirja meri 78,6 (XS), 78,2 (S in M), 77,5 (ml), 77,2 (L), 76,6 (XL) 76 stopinj (XXL). Cevi ob verigi so različno dolge. Pri velikostih XS in S dolžina znaša 435 milimetrov, pri velikostih M in L 440, pri XL 445 in pri XXL 450 milimetrov. Doseg (reach) se giblje med 400 in 545 milimetri. Tudi odmik gonilnega ležaja od tal se bo razlikoval glede na velikost okvirja in tudi obročnikov. Ta se bo gibal med 332 in 335 milimetri. Sredina bo pomaknjena 25 milimetrov pod osema obročnikov pri 27,5-palčnih modelih in 38 milimetrov pri 29-palčnih modelih.

Prilagodljivost

Masiven prednji trikotnik, dva položaja vpetja vzmetenja, Minolink (za spremembo geometrije) in dodatne šalice krmilnega ležaja (za še bolj položen kot vilice). Ker so snovalci kolesa razmišljali za čim večjo uporabnost, je okvir Fuel EX združljiv tudi z blažilcem z vijačno vzmetjo (coil). Da ne bo pomote: kljub vsem zgoraj naštetim možnostim nastavitve geometrije pri Treku še vedno prisegajo na sistem vzmetenja ABP (Active Braking Pivot) – to zagotavlja učinkovito delovanje vzmetenja med zaviranjem, saj se zadnji del nihajke koncentrično vrti okoli zadnje osi.

Mino Link oziroma “flip chip” omogoča pol stopinje položnejši kot krmilne cevi. Hkrati se za 8 milimetrov spremeni tudi višina gonilnega ležaja. Dodatne šalice krmilnega ležaja – za “ekstrem” v eno ali drugo smer. Uporabnik lahko s pomočjo šalic, vstavljenih v krmilni ležaj kot krmilne cevi, ki v osnovi znaša 64,5 stopinj, spremeni za stopinjo manj ali več. To pomeni, da ima kolo lahko 63,5 ali 65,5-stopinjski kot krmilne cevi.

Čeprav je v najmanjših velikostih dobavljiv s 27,5-palčnimi obročniki, ga pri ostalih velikostih (29er) lahko spremeniš v izvedbo “mullet” in zadaj natakneš 27,5-palčni obročnik. Da bo kolo kar se da uporabno, je pri takšni konverziji potrebno namestiti vilice s 160 milimetri hoda. To pa zna biti že prav zabavno in blizu enduru.

Aluminij in karbon

Kot smo lahko videli, bo Trek model Fuel EX prodajal v aluminijasti in v karbonski izpeljanki. Oba z enako geometrijo, hkrati bo imel aluminijasti model (Alpha Platnium) enake karakteristike kot karbonski (OCLV Carbon Fibre). To velja tudi za “predal za rokavice” v spodnjem delu prednjega trikotnika.

Trek Fuel EX in “good vibes”

Modelna paleta

Fuel EX

  • Okvir OCLV Mountain Carbon Fibre, ABP Suspension Design, 140 mm
  • Zadnji blažilec Fox Float X, Factory Series
  • Vilice Fox 36, Factory Series, GRIP2, 150 mm
  • Menjalnik in ročica Sram XX1 Eagle AXS
  • Kaseta Sram XG1299. 10-52t
  • Gonlka Sram XX1 Eagle, 30t
  • Zavore SRAM Code RSC, 4-batne
  • Obročniki Bontrager Line Pro 30, OCLV Carbon
  • Pnevmatike Bontrager SE5 Team Issue 29×2,5″
  • Potopna sedežna opora RockShox Reverb AXS

Fuel EX

  • Okvir OCLV Mountain Carbon Fibre, ABP Suspension Design, 140 mm
  • Zadnji blažilec Fox Float X, Factory Series
  • Vilice Fox 36, Factory Series, GRIP2, 150 mm
  • Menjalnik in ročica Shimano XTR
  • Kaseta Shimano XTR
  • Gonilka e*13 TRS Race Carbon, 30t
  • Zavore Shimano XTR, 4-batne
  • Obročniki Bontrager Line Pro 30, OCLV Carbon
  • Pnevmatike Bontrager SE5 Team Issue 29×2,5″
  • Potopna sedežna opora Bontrager Line Elite

Fuel EX 9.8

  • Okvir OCLV Mountain Carbon Fibre, ABP Suspension Design, 140 mm
  • Zadnji blažilec Fox Float X, Performance
  • Vilice Fox 36, Performance Series, GRIP, 150 mm
  • Menjalnik in ročica Shimano XT
  • Kaseta Shimano XT , 10-51t
  • Gonilka Shimano XT, 30t
  • Zavore Shimano XT, 4-batne
  • Obročniki Bontrager Line Elite 30, OCLV Carbon
  • Pnevmatike Bontrager SE5 Team Issue 29×2,5″
  • Potopna sedežna opora Bontrager Line Elite

Fuel EX 9.7

  • Okvir OCLV Mountain Carbon Fibre, ABP Suspension Design, 140 mm
  • Zadnji blažilec Fox Float X, Performance
  • Vilice Fox Rhythm 36, GRIP, 150 mm
  • Menjalnik in ročica Shimano SLX
  • Kaseta Shimano Deore, 10-51t
  • Gonilka Shimano Deore, 30t
  • Zavore Shimano Deore, 4-batne
  • Obročniki Bontrager Line Comp 30
  • Pnevmatike Bontrager XR5 Team Issue 29×2,5″
  • Potopna sedežna opora TranzX Dropper

Fuel EX 8

  • Okvir Alpha Platnium Alloy, ABP Suspension Design, 140 mm
  • Zadnji blažilec Fox Float X, Performance
  • Vilice Fox Rhythm 36, GRIP, 150 mm
  • Menjalnik in ročica Shimano XT
  • Kaseta Shimano Deore, 10-51t
  • Gonilka Shimano Deore, 30t
  • Zavore Shimano Deore, 4-batne
  • Obročniki Bontrager Line Comp 30
  • Pnevmatike Bontrager XR5 Team Issue 29×2,5″
  • Potopna sedežna opora TranzX Dropper

Fuel EX 7

  • Okvir Alpha Platnium Alloy, ABP Suspension Design, 140 mm
  • Zadnji blažilec Fox Float DPS, Performance
  • Vilice RockShox 35 Gold RL, 150 mm
  • Menjalnik in ročica Shimano Deore
  • Kaseta Shimano Deore, 10-51t
  • Gonilka Shimano Deore, 30t
  • Zavore Shimano MT420, 4-batne
  • Obročniki Bontrager Line Comp 30,
  • Pnevmatike Bontrager XR5 Team Issue 29×2,5″
  • Potopna sedežna opora TranzX Dropper

Enostavna sprememba geometrije

Več na trekbikes.com ali pri funsports.si.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Trek: Novi Roscoe zna biti zelo živahen

Sledite nam