3. julija 2012

Po tednih namigovanj in objavljanja nejasnih fotografij je SRAM danes končno razkril novo skupino XX1, ki prinaša prestavni sistem 1×11 za gorska kolesa, nov koncept zadnjega menjalnika ter nadvse zanimivo oblikovane verižnike.

SRAM bo kot kaže znova vpeljal nov trend in to znova iz povsem praktičnih razlogov. Skupina XX1 prinaša številne tehnične novosti, namenjena pa je kolesom za kros, trail (še vedno smo brez dobrega prevoda) in enduro; cenovno se uvršča med skupini XX in X0. Glavna novost je seveda prestavni sistem z enim samim prednjim verižnikom in kar 11 zadnjimi zobniki z razponom od 10-42 zob, s katerimi si lahko pokrijemo celoten spekter želenih prestavnih razmerij. Torej smo končno dobili prvo pravo tovrstno skupino, ki verjetno v vseh pogledih prekaša druge rešitve z enim prednjim verižnikom.

Gonilke
Karbonske gonilke z aluminijastim pajkom so zelo podobne tistim pri skupini XX, a bistvo je tokrat v samem verižniku. Ta je izdelan s povsem novim profilom X-Sync z različno oblikovanimi zobmi, ki zagotavlja najboljšo stabilnost verige. Z občutno povišanimi zobmi ima tako verižnik vrsto nekakšnega vodila verige (slednjega praktično skoraj ne potrebujete v kombinaciji z menjalnikom tipa 2). Takšno obliko so lahko naredili tudi zaradi tega, ker se jim ni bilo treba ukvarjati z gibanjem verige na in z verižnika, tako so se lahko v celoti posvetili ostalim lastnostim.
Na voljo bo šest različno velikih verižnikov (28, 30, 32, 34, 36 ali 38 zob), izbirali pa boste lahko še med osjo BB30 in GXP. Teža gonilk z gonilno osjo je približno 650 gramov.

Zadnji menjalnik
Za prestavljanje verige po tako velikem zadnjem verižniku so morali inženirji narediti povsem nov menjalnik in ta se zdaj imenuje X-Horizon. Poimenovanje je sledilo načinu delovanja, saj se kletka menjalnika ne premika kot pri klasičnih zadnjih menjalnikih, ampak je vrtišče kletke vedno v isti liniji, razmik med verižnikom in zgornjim kolescem menjalnika pa je vedno enak (glej skico v galeriji). “Stranski učinek” nove konstrukcije je še bolj zanesljivo prestavljanje, večja stabilnost in tišje delovanje; ropotanje je sicer že tako ali tako zmanjšano zaradi sistema tip 2 (type 2) z zelo močno vzmetjo. Teža menjalnika znaša 220 gramov.

Zadnji verižnik
Razpon od 10 do 42 zob je bil do sedaj nepredstavljiv, SRAM pa je s tehnologijo X-Dome izdelal prav takšen 11-redni verižnik. Vendar tudi tu ni vse povsem preprosto, saj najmanjšega zobnika (10 zob) ni mogoče namestiti na klasično račno. Tako je nastal standard XD, ki zahteva posebno obliko račne, te pa trenutno ponujata SRAM in DT Swiss. Teža verižnika je 260 gramov.

Veriga
Skupina XX1 ima seveda tudi svojo verigo, ki je združljiva samo s temi komponentami. Izdelana je za največjo vzdržljivost in moč, oblika členov pa je prilagojena sistemu 1×11.

Prestavne ročice
Izbirali boste lahko med klasičnimi ali vrtljivimi prestavnimi ročicami XX1, vedno bo na voljo seveda samo desna ročica za zadnji menjalnik. Obe ročici (trigger in grip shift) sta izdelani v rangu skupine XX in prinašata vse najboljše hišne tehnologije.

Komponente SRAM XX1 bodo na voljo oktobra 2012. Ob predstavitvi je SRAM objavil tudi tale video:



Foto in video: SRAM in Victor Lucas.

www.sram.com

Sledite nam