Freestyle dostava
Freestyle Giant SloEnduro Wheelbase Renthal Oblikovalski studio Ideator
26. novembra 2010

Končno smo dobili v roke prvo kolo z novo skupino XTR in ga peljali na prvi pravi terenski test. Sledilo je navdušenje, kaj pa drugega.

Prvi zmenek se je zgodil že pozimi na prvi predstavitvi za medije, a takratna vožnja s prototipom po hotelskem dvorišču še ni dala pravega občutka. Že pa je nakazala, da bo XTR hudo dobra skupina. Na drugi zmenek smo morali čakati torej ravno devet mesecev (naključje?!?). Ta zmenek je bil daljši, a še vedno prekratek za končno sodbo. Pred končnim ”DA” bo torej treba počakati še na tretji, daljši zmenek, ki bo odgovoril na odprta vprašanja. A tako kot pri kakšnih drugih stvareh v življenju že sedaj vem, da je XTR serije M980 zelo, zelo dober. Najboljši do sedaj.

Konec romantike, raje obnovimo glavna dejstva. XTR je sedaj namenjen širšemu spektru kolesarjev: za kros, maratone in obsedence s težo je tu različica ”Race”, za bolj agresivne ljubitelje singlov je na voljo različica ”Trail”, ki se razlikuje predvsem po zavorah, pedalih in gonilki s tremi verižniki. Čeprav ta ni prepovedana za ”rejserje” in obratno. Pogon 2×10 ali 3×10 je pričakovan, skupaj z njim je povezana nova oblika verižnikov in verige Dyna-Sys. Zavore prinašajo tehnologijo Ice z možnostjo zavornih ploščic s hladilnimi rebri in troslojnimi rotorji, pri katerih je aluminijasta plast stisnjena med dve jekleni in skrbi za odvajanje toplote. Omeniti velja še možnost pedal z aluminijasto kletko, vse ostalo pa je bolj ali manj po pričakovanjih. Nadaljevanje Shimanovih smernic, samo v najboljši obliki do sedaj. Seveda z veliko blišča in veliko aluminija. Marsikdo bi pričakoval več karbona, še posebej zato, ker po njemu tako radi segajo pri SRAMu, a Shimano je ostal zvest svojemu prepričanju v aluminij in karbon boste našli samo na kletki zadnjega menjalnika in srednjem prednjem verižniku.

Test dirkaške verzije
Sam sem v roke dobil Scottovega karbonca, na katerem se je vse bleščalo od komponent XTR Race z gonilko 42/30 in klasičnim ”set-upom” za tak tip kolesa. O tem, da je vse lahko in trdno, ne gre izgubljati besed; gramov ne bom prešteval, podal bom le prve ugotovitve. Gonilka, zame ena najbolj kritičnih komponent, je pričakovano toga, težko pa rečem da se čuti bistvena razlika od prejšnje generacije, ki je bila že itak na vrhunskem nivoju. Velika izboljšava je v sistemu namestitve gonilke, ki je sedaj na srečo enak kot pri razredu Deore XT. Torej nič več kompiciranja z vijaki, podložkami, distančniki in še čim. Preseneti enostavno prestavljanje z velikega na mali verižnik in obratno, kar gre pripisati skupnemu delu verižnikov, menjalnika in prestavnih ročic. Mirno lahko rečem, da prestavljanje na velik zobnik še ni bilo tako gladko. Tudi na zadnjem verižniku se stvari zelo hitro in tekoče premikajo navzdol in navzgor, tudi ko se odločimo prestaviti za več stopenj. Dodatnega zobnika ne opaziš, razen če ne šteješ prestav, prvi dan pa pri tej kombinaciji 2×10 prestav nikoli ni zmanjkalo. Prestavljanje z novimi ročicami je pravo veselje, hitro in takojšnje. Največji fani SRAM-a boste bentili nad sistemom ročic Rapid-Fire, a to je že druga pesem …
Zavore so zelo dirkaške, tako na videz, kot po občutku in delovanju. Minimalizem pomeni manj gramov, a tudi nekaj kompromisov pri delovanju. Naj se ne razumemo narobe, ko stisnete ročico, se bo kolo ustavilo. Le modulacija bi lahko bila boljša, ta je zagotovo precej boljša pri različici Trail. Na srečo je bilo testno kolo že voženo in so bile zavore že utečene, zato lahko potrdim veliko zavorno moč brez pregrevanja.
Končna ocena: toplo priporočam! (Kljub mislim, ki mi uhajajo v smer različice Trail …)

V pričakovanju naslednjega vabila
Vožnja z novim XTR-om mi je bila v pravo veselje, a v resnici si želim zares preizkusiti verzijo Trail, ki prinaša kar veliko novosti. Pri tem je sistem 3×10 lepa izboljšava, a najbolj me zanimajo prav zavore. Te imajo v ročici vgrajen servo mehanizem (poznamo iz Deore XT), za milimeter širšo zavorno ročico (v primerjavi z XTR Race) ter seveda zavorne ploščice s hladilnimi rebri. Delovanje teh zavor mora biti fantastično, koliko stanejo nove zavorne ploščice, pa nočem niti vedeti.

Sedaj upam na tretji zmenek, seveda mu bo sledilo poročilo.

www.ridextr.com

Foto: Grega Stopar

Freestyle dostava
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
Sledite nam