12. maja 2016

Nov pogonski sistem Shimana je kot prvi in za zdaj edini izdelan izključno z mislijo na gorska kolesa.

Nov električni pogonski sistem Shimana je kot prvi in za zdaj edini izdelan izključno z mislijo na gorska kolesa, zato prinaša nekaj dobrodošlih sprememb z vidika konstrukcije, poenostavljeno upravljanje ter seveda popolno združljivost s komponentami Di2.

Steps

Shimano ima s komponentami Steps dolgo zgodovino, po začetnem neuspehu pa so program postavili na povsem nove temelje in zdaj mirno konkurirajo Boschu in drugih proizvajalcem. Naslednji korak je bil očiten in v duhu časa – izdelati pomožni električni pogonski sistem, ki bo izdelan posebej za gorska kolesa. In tako so na Gardi predstavili Shimano Steps MTB E8000.

Odgovor Shimana na vprašanje “zakaj” je nedvoumen: “Do sedaj so bila vsa kolesa razreda E-MTB sestavljena s komponentami, ki so bile razvite za mestna in treking kolesa. Zdaj smo izdelali namenski izdelek, ki bo dal kolesarjem občutek, ki jim bo pravil, da vozijo kolo. Ne gre za potrebo, govorimo o zabavi.”

Od zabave pojdimo k tehniki in pregledu bistvenih novosti sistema: namenska konstrukcija s kompaktno in lažjo pogonsko enoto, podobno upravljanje kot na klasičnem gorskem kolesu (s prestavno ročico Firebolt), integracija z Di2 ter popolna združljivost s komponentami Deore XT serije 8000.

Pogonska enota DU-E8000 je pomaknjena bolj proti prednjemu delu kolesa, ima drugačno in močnejše vpetje, v ohišje so vgrajena hladilna rebra, vse povezave do enote pa so na levi strani. Q-faktor znaša 175 mm, enako kot pri običajnih gonilkah Deore XT torej. Motor ponuja navor kar 70 Nm in izhodno moč do 250 vatov, še pomembnejše pa je dejstvo, da so za ta sistem spisali povsem novo programsko opremo, pod nadzorom katere bo vožnja bolj podobna tisti na običajnem kolesu.

Baterija

Kapaciteta baterije BT-E8010 znaša 500 Wh, izkazala pa se je tudi na testih učinkovitosti, katerih rezultatov pa Shimano še ni razkril. Jamčijo za vsaj 1000 polnjenj brez bistvenega poslabšanja kvalitete delovanja. Baterija se proti prednjemu delu zoži, zato se lahko lepše integrira v okvir kolesa. V prihodnosti bodo ponudili tudi baterijo za notranjo vgradnjo, a podrobnosti o tem še niso znane.

Zaslon

Zaslon je minimalističen z barvnim prikazom najnujnejših podatkov: napolnjenost baterije, hitrost, izbrana prestava (samo v primeru Di2) in stopnja pomoči. Odločili so se za majhen zaslon, saj menijo, da na terenu nimaš časa za ukvarjanje z velikim zaslonom in številnimi podatki (zanimivo, za podoben koncept se je odločil tudi Specialized).

Programska oprema

Omenjena programska oprema, ki poganja celoten sistem, ponuja tri načine vožnje. Poleg ekonomičnega in posebej močnega se bo največ vozilo v načinu “trail”. Podobno kot pri konkurenci bo na voljo tudi poseben način delovanja za čas hoje ob kolesu. Preko “modrega zoba” se lahko sistem poveže s programom Shimano E-Tube, tako da lahko na računalniku ali mobilni napravi spreminjate nastavitve.

Za konec povejmo še, da so se namensko odločili za uporabo standardnih verižnikov na gonilki (34T ali 38T). S to velikostjo preprečijo pretirano opletanje verige, obraba je manjša, sistem pa manj vpliva na delovanje vzmetenja. Hkrati je tako celoten sistem združljiv tudi s standardnimi 10- in 11-rednimi komponentami, kar je za Shimano seveda zelo pomembno.

Sistem je za zdaj predviden samo za evropski trg. Na voljo bo oktobra 2016.

Steps na spletu

Sledite nam