19. aprila 2012

Povsem prenovljena skupina Saint je še bolj specializirana za spust in frirajd, pridružuje pa se ji cenovno dostopnejša skupina Zee.

Shimano se je pri razvoju novega Sainta še bolj specializiral in zato skupina nima več prednjega menjalnika in leve ročice, na voljo so samo gonilke z enim verižnikom (prestavni sistem 1×10). Na ta račun so močno izboljšali delovanje celotnega sistema, najopaznejšo razliko v delovanju pa boste občutili na zadnjem menjalniku in zavorah. Komponente sicer že lahko vidite pri izbranih tekmovalcih svetovnega pokala, pri razvoju sta bili aktivni predvsem ekipi Trek World Racing in Atherton Racing. Na reklamah boste torej videli predvsem Aarona Gwina in Geeja Athertona.

Shadow RD+
Zadnji menjalnik Saint serije M820 je izdelan s tehnologijo Shadow RD+, ki jo lahko v tem trenutku že uporabljate, če ste lastnik menjalnika XTR zadnje generacije. Menjalnik je opremljen s stabilizatorjem, ki zagotavlja stalno napetost verige in zelo tiho delovanje. V ohišju je še en dušilec, ki še dodatno zmanjša ropotanje. Menjalnik ima dve stikali – eno za vklop in izklop mehanizma Shadow RD+, ki omogoča enostavno snemanje obročnika in menjavo verige; drugo spreminja namen menjalnika – na voljo je položaj za spust (za zadnje verižnike 11-28) in frirajd (11-32). V povezavi z novim menjalnikom so razvili tudi novo 10-stopenjsko prestavno ročico Rapidfire Plus z izboljšano ergonomijo. Prestavni ročici sta nekoliko daljši, prestavljanje pa je za tretjino lažje. Seveda imata tehnologijo 2-Way Release za prestavljanje v obe smeri.
Pri gonilkah je bilo prvo vodilo razvoja moč in trdnost, ob tem pa so prihranili tudi nekaj na teži. Gonilke Hollowtech II so izdelane s 4-krakim pajkom in bodo na voljo z verižniki 34T, 36T in 38T, združljive pa so z vsemi klasičnimi širinami ohišja gonilne osi ter sistemom press-fit.

Zavore brez konkurence?
Vsaj kar se tiče videza, so novi diski Saint zagotovo unikatni, saj je nove nove čeljusti s hladilnimi rebri v kombinaciji z rotorji s hladilnimi rebri res veselje pogledati. Tehnologija Ice Tech se v teh zavorah odraža v vsej svoji moči: čeljusti s štirimi keramičnimi batki, zavorne ročice za stiskanje z enim prstom, novi rotorji premera 203 mm s hladilnimi rebri in možnost uporabe zavornih ploščic s hladilnimi rebri. Slednje že poznamo iz serij XTR/Deore XT/SLX, novost so rotorji, pri katerih so srednjo aluminijasto plast rotorja “raztegnili” navznoter in podaljšali v rebra. Ta po testih temperaturo znižajo še za dodatnih 50 stopinj Celzija in povečajo zavorno moč za 20 %.

Pedala
Novost so tudi pedala Saint z značilno nizkoprofilno konkavno obliko. Shimanova pedala so znana po svoji zanesljivosti, ob predstavitvi teh pedal pa so poudarili še možnost zamenjave zatičev in dobro delovanje v blatu.

Mlajši bratec Zee
Inženirji Shimana se pri razvoju novega Sainta niso veliko zadrževali in razen v kakovosti se to odraža tudi v ceni. Že tekmovalci si ne morejo vedno privoščiti kakovosti tega razreda, kaj šele mlajši kolesarji in ljubitelji parkov z občutkom za racionalnost. Zato je tukaj nova skupina Zee, ki cilja na iste discipline kot Saint, zraven pa še na vedno bolj priljubljena kolesa za parke in vsegorska kolesa. Ime Zee izhaja iz tujke “zero gravity” in že s tem sporoča svojo poslanstvo.

Tudi ta skupina bo na voljo samo v različici 1×10, prav tako je izdelana tudi z zadnjim menjalnikom Shadow RD+. Menjalnik zagotavlja večji nadzor in stabilnost, prav tako pa tudi tišje delovanje, a za razliko od Sainta pri tem menjalniku ni možnosti izbire med uporabo v spustu ali frirajdu. Ustrezen menjalnik za izbrane zadnje verižnike bo treba izbrati že pri nakupu.
Na voljo bosta dve gonilki HollowTech II, ena za okvirje širine 73 mm in druga za širino 83 mm, obe pa bosta na voljo z verižniki s 34, 36 ali 38 zobmi. Zavore imajo čeljusti s štirimi keramičnimi batki, ročice pa imajo zdaj že klasično tehnologijo Servo Wave. Zavore lahko nadgradite s ploščicami Ice Tech s hladilnimi rebri, skupaj s prestavno ročico pa jo lahko namestite na eno objemko.

Obe skupini bosta na voljo julija, kar v realnosti verjetno pomeni dobavo na jesenskih pošiljkah koles.

cycle.shimano-eu.com

Sledite nam