Za ljubitelje trdorepcev oziroma XC mašin so Španci pripravili nekaj čisto novega. Karbonska raketa Alma je dobila drugačno in deloma nenavadno preobleko.
Kolo za kros Alma so nazadnje prenovili pred več kot štirimi leti. Že takrat so pri Orbei predstavili nekoliko drugače oblikovan okvir, ki je imel pregib na zadnjem delu zgornje cevi, temu pa so sledile kot britev tanke in ravne podsedežne cevi. To je kolesarju zagotavljalo nekaj več udobja kot na kolesih s klasično oblikovanimi okvirji.

Sedaj je španski proizvajalec svojega klasičnega dirkalnega trdorepca konkretno posodobil in navdušil z obliko. Nič več ostrega pregiba oziroma ostro ukrivljene zgornje cevi okvirja, sedaj je na vrsto prišla sedežna cev, ki kar nekaj centimetrov nad gonilnim ležajem zavije proti spodnji cevi prednjega trikotnika.

Na kratko
Štiri velikosti (S, M, L in XL), 67-stopinjski kot čelne cevi, 75,5-stopinjski kot sedežne cevi ter 425 milimetrov dolge cevi ob verigi so glavne značilnosti okvirja. Gonilni ležaj je postavljen 65 milimetrov pod osema obročnikov, od tal pa je oddaljen 315 milimetrov. Doseg (reach) pri velikosti S znaša 405, pri M 435, pri L 460 in pri XL 485 milimetrov. Višina sedežne cevi se giblje med 390 milimetri (S) in 495 milimetri (XL).
X-Fader Tech
Srce nove Alme je Orbeina tehnologija X-Fader, ki deluje kot mikroblažilnik, ki zmanjšuje tresljaje in absorbira udarce, ki kolesarju jemljejo določen del energije. S pomočjo tehnologije X-Fader se okvir upogne ravno toliko, da “požre” grobe neravnine. Hkrati naj bi preoblikovan zadnji trikotnik z bolj sploščenimi cevmi ob verigi in podsedežnih ceveh izboljšal prenos moči.

Izboljšan kokpit in teža okvirja nekaj nad kilogramom
Orbeina tenologija oblikovanja karbona Advanced Carbon je privedla do 1080 gramov teže okvirja pri velikosti M. S tem so poskrbeli tudi za to, da se na zadek brez težav vstavijo pnevmatike širine 2,4″.
Pri nekaterih opremskih različicah je kolo opremljeno z integriranim karbonskim krmilom, ki skupaj z oporo tehta 265 gramov. Kot krmilne opore je pomaknjen močno navzdol (-17 stopinj), možno je izbirati med 75- ali 90-milimetrsko integrirano oporo, krmilo je vedno široko 760 milimetrov, posebnost Orbeinega “komba” je tudi integriran nosilec za števec oziroma kolesarski računalnik.
Španci so pomislili tudi na tiste, ki si želijo imeti potopno sedežno oporo. Opora hišne znamke OC se imenuje MP10 in ima 100 milimetrov hoda, tehta pa 419 gramov. Nastavljanje opore poteka preko ročice, imenovane Squidlock, ki skrbi tudi za upravljanje s prednjim vzmetenjem.
Alma – popolna kreacija
Modelna paleta
Pet opremskih kombinacij nove Alme bo. Najdražja bo M LTD s ceno 7999 evrov. Nasldenji v vrsti bo model M Team – AXS (5499 evrov), sledili jima bodo še M Pro (3999 evrov), M20 (3299 evrov) in M30 (2499 evrov). Za vzmetenje pri skoraj vseh izpeljankah skrbi RockShox z modelom SiD, le M20 bo imela nameščene vilice Fox 34 SC Performance. Seveda pri Orbei dopuščajo tudi personalizacijo tvojega novega konjiča. Katere barvne kombinacije so na voljo, si oglej na tem mestu.

Alma M LTD
- Okvir Orbea Carbon
- Vilice RockShox SiD SL Ultimate DebonAir+, 110 mm
- Menjalnik in ročica Sram XX Eagle SL AXS T-Type / Sram AXS Pod Ultimate
- Kaseta Sram XX-1299 Eagle SL, 10-52t
- Gonilka Sram XX-SL Eagle, 34t
- Zavore Sram Level Ultimate Carbon, 2-batne
- Obročniki Oquo Mountain Performance MP 30LTD
- Pnevmatike Pirelli Scorpion XC RC, 2,40”

Alma M PRO
- Okvir Orbea Carbon
- Vilice RockShox SiD SL Select DebonAir+, 110 mm
- Menjalnik in ročica Sram GX Eagle AXS T-Type / Sram AXS Pod
- Kaseta Sram GX-1275 Eagle, 10-52t
- Gonilka Sram GX Eagle Dub, 32t
- Zavore Shimano M6100
- Obročniki Oquo Mountain Performance MP28PRO
- Pnevmatike Pirelli Scorpion XC RC, 2,40”

Alma M 30
- Okvir Orbea Carbon
- Vilice RockShox SID SL Select DebonAir+, 110 mm
- Menjalnik in ročica Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus / Shimano Deore M6100
- Kaseta Shimano CS-M7100, 10-51t
- Gonilka Shimano M6120, 32t
- Zavore Shimano MT410
- Obročniki OC Alloy / 30c
- Pnevmatike Pirelli Scorpion Sport XC H 2.40″
