11. julija 2011

Kričeče zelena barva, tanke cevi Reynolds ter “taveliki” obročniki. Poskočen in igriv kroskantrijaš in morda posebnež v poplavi karbona. S prestavami ali brez njih. Vse našteto je vsestranski Niner S.I.R. 9.

Na kratko o znamki
Zgodovina znamke sega v leto 2004, ko sta Chris Sugai in Steve Domahidy v Kaliforniji ustanovila podjetje, ki je vse do danes ostalo specializirano le za 29-palčna kolesa. Struktura podjetja z nekaj več kot ducat zaposlenimi se ni spremenila vse do letošnjega junija, ko je Domahidy zapustil podjetje in tako je ostal na čelu samo še Sugai. V svoji ponudbi imajo zelo pestro izbiro okvirjev za različne stile vožnje in sicer lahko izbirate med devetimi okvirji. Polnovzmeteno četo zastopajo aluminijasti W.F.O s 140 milimetri hoda na zadnji osi, R.I.P. 9 s 120 milimetri hoda, kroskantrijaški Jet 9 z 80 milimetri hoda ter pred kratkim predstavljeni karbonski Jet 9RDO s 100 milimetri hoda. Vsi polnovzmetenci imajo tudi patentiran sistem vpetja zadnje nihajke CVA. Med “hardtaili” je zastavonoša AIR 9 Carbon, sledi mu AIR 9, katerega okvir je zvarjen z Eastonovih cevi, aluminijasti E.M.D. 9, ter dva “železna” okvirja M.C.R. 9 in S.I.R 9. Slednji ter karbonski AIR9 sta na voljo tudi v enoprestavniški (singlespeed) verziji. Čeprav je izbira okvirjev zelo široka je potrebno poudariti, da letna proizvodnja ni velika. Natančne številke žal nisem dobil, a naj ne bi presegala 8000 okvirjev. Pri Ninerju ponujajo tudi tako imenovane kit komplete in vam opcijsko ponudijo že sestavljeno kolo. Seveda pa kot skoraj butični proizvajalec ponujajo tudi določene komponente lastne blagovne znamke: krmila, trde vilice (krom-molibden in karbon), prednje in zadnje verižnike.  Predvsem slednje ponuja ravno zaradi vpetosti v t. i. singlespeed kulturo.

Okvir in oprema
Tokrat gre za Ninerjev, kot sami pravijo najbolj univerzalen in uporaben model. Srce okvirja so Reynoldsove cevi z oznako 853, ki predstavljajo skoraj vrh ponudbe tovrstne železnine, višje na lestvici je samo še tisti z oznako 953, ki se skorajda ne uporablja, saj je cena materiala izredno visoka in primerljiva s titanom. Cevi so zaradi svoje tankosti in trdnosti (toplotna obdelava) po teži primerljive tudi s kakšnim lažjim aluminijastim izdelkom. Glava okvirja s premerom 1 -1/8 palca je zelo dvignjena, tako, da se zgornja cev zelo strmo spušča proti zadnjemu trikotniku, katerega spodnje cevi so oblikovane v obliki črke S. Zadaj je prostora za plašče do širine 2,4″. Posebnost okvirja je zelo odebeljen prostor za gonilno os. Razlog za to je vstavek EBB (eccentric bottom bracket) za gonilno os, ki služi predvsem takrat, ko okvir uporabimo za vožnjo z le eno prestavo. Sistem omogoča enostavno napenanje verige, le ohišje gonilne osi je treba zavrteti v položaj, ki ustreza dolžini verige. EBB so pri Ninerju uporabili prav zato, da so lahko nosilci zadnje osi lahko postavljeni navpično in je nosilec menjalnika zlahka zamenljiv (ob okvirju dobimo nosilec za klasični menjalnik in nosilec za enoprestavniško verzijo).
Testni S.I.R. je bil sestavljen s komponentami SRAM X7 2×10, zavorami Avid Elixir R in vilicmi RockShox Reba SL. Obročniki so sestavljeni iz kombinacije plaščev WTB Wolverine, obročev Sun Ringle, pest Hope Pro II in SRAM X7. Za nadzor nad kolesom sta skrbela krmilo Niner ter opora Truvativ Stylo Team, pod njima pa se bohoti krmilni ležaj Chris King. Na kolesu sta še sedežna opora SDG I-Beam in udoben sedež Bel Air istega proizvajalca.

Vožnja
Pogled na tanke cevi okvirja nas ravno ne prepriča o trdnosti okvirja, a to je le psihološki učinek, saj smo danes vajeni debelih aluminijastih ali karbonskih cevi. Zaradi dokaj visokega prednjega dela lahko pozabite na dvignjeno krmilo. Ninerjevo ravno, 71 centimetrov široko krmilo je več kot primerno za obvladovanje sprednjega dela kolesa. Pedaliranje v stoje poteka zelo mirno in ni čutiti zvijanja okvirja. Zadnji trikotnik je postavljen dokaj nizko in skupaj s cevmi ob verigi predstavlja zelo trden zadek, ki se na spustih ravno zaradi Reynoldsovih tankih cevi (te zelo dobro vsrkavajo vibracije) obnaša kot nekakšen “softail” s centimetrom ali dvema hoda. Seveda k tej mehkobi nekoliko pripomorejo tudi večji obročniki ter za suho podlago vrhunski plašči WTB Wolverine širine 2,2″. Vožnja navzdol je zelo dinamična in to navkljub le 80 milimetrom hoda (upam si trditi, da je to ravno prav hoda za ta okvir). Pri hitrejših in ostrih zavojih sem pri sprednjem delu pogrešal le 15-milimetrsko os, saj bi bil prednji obročnik bolj togo vpet v vilico in bi bil stik kolesarja s podlago še bolj direkten. Pri klasični 9-milimetrski osi pri večjih hitrostih redno prihaja do nepotrebnega zvijanja obročnika. Testno kolo je bilo opremljeno s prestavnim sistemom X7 2×10, kar v kombinaciji z 29-palčnimi obročniki predstavljalo idealno kombinacijo za enoslednice in srednje zahteven teren. 39 zobi prednji verižnik ni ravno za “navijanje” po ravnini ali navzdol po kakšnem širokem makadamskem odseku. Je pa ravno prav velik, da marsikateri klanec zvozimo na velikem prednjem verižniku in z največjimi zadnjimi verižniki. Zavore Avid Elixir R (spredaj 180 in zadaj 160 milimetrov) dovolj dobro opravljajo svoje in ni skrbi, da se ne bi mogli pravočasno ustaviti. Vožnja navzgor vsekakor ni za tekmovalce, saj je prednji del dokaj visok in tudi negativno obrnjena krmilna opora ne pripomore dosti k bolj agresivni poziciji. Je pa vseeno kot plezalec dovolj dober, da, če smo seveda v formi, lahko vozimo v zelo hitrem ritmu tako čez korenine, kakor tudi po bolj utrjeni podlagi, saj je zadnji del zelo udoben in lahko kar nekaj časa na vzponu prepeljemo sede.

Vsak po svoje unikaten oziroma “pimp my ride”
Okvir je na voljo v štirih barvah: zeleni (kermit green), rjavi (root beer), srebrno sivi (moon dust grey) ter zlati (gold). Sestava kolesa z ostalimi komponentami tako pade na ramena kupca. Končna izvedba je odvisna predvsem od posameznikove volje, želja in seveda debeline denarnice. In z vsemi variacijami, tako barv kot tudi komponent, dobimo kolo, ki je unikatno. In ravno v času, ko nam kolesarska industrija narekuje modne smernice in barvno usklajenost koles in opreme, je takšen izbor za nekoga morda prava izbira.

Za sladokusce?
Morda. Predvsem se mi zdi Niner znamka, po kateri bodo planili gorskokolesarski navdušenci, ki ne marajo že v naprej dorečenih kolesarskih zgodb temveč si želijo sestaviti svojo. Model S.I.R. pa je pisan na kožo uživačem, ki so jim blizu lepa in natančna izdelava, tanke cevi, dokaj enostavna sprememba iz več prestavnega v enoprestavni sistem, ter morda dejstvo, da je v poplavi karbona takšen izdelek prava stvar v smislu “steel is real”.

Cena okvirja: 1.049 evrov

www.ninerbikes.com
www.zefran.com

Avtor fotografij: Grega Stopar

Sledite nam