9. avgusta 2012

Tudi tokrat smo vozili velikana. Gre za Giantov prispevek v svet 29 palčnih polno vzmetencev s polnim imenom Anthem X 29er 2.


Giant Anthem X 29er 2
velja za vstopni model v svetu kros polnovzmetencev. Nad njim sta pozicionirana še dva in sicer s številkama 1 in 0. Skupno vsem pa je to, da so vsi trije modeli aluminijasti, imajo vzmetenje Maestro, njihovi okvirji pa so izdelani za 29-palčne obročnike.

Okvir in oprema

Aluminijeva zlitina ALUXX dopušča zanimivo oblikovanje cevi, ki so ga izpopolnili do potankosti. Okvir se ponaša z glavo (krmilno cevjo) OverDrive velikega premera, ki omogoča čvrstejši prednji del in tako večjo vzvojno in stransko trdnost. Prav tako ”ogromna” je tudi spodnja cev, ki nudi dodatno oporo k večji togosti okvirja. Z zelo odebeljenim prednjim koncem trikotnika pri proizvajalcu skrbijo, da je krmiljenje še bolj natančno. Že tri desetletja namreč velja, da je prav Giant močno vpet v tehnologijo oblikovanja aluminija. In ker gre v našem primeru za polnovzmeten okvir, velja omeniti tudi sistem Maestro. Sistem uporablja štiri strateško nameščena vrtišča in dve povezavi, ki skupaj tvorijo eno samo plavajoče vrtišče. To izboljšuje učinkovitost pedaliranja, saj izničuje sile poganjanja ter s tem omogoča učinkovitejše kolesarjenje. Skratka Giantovi inženirji skrbijo za to, da je vsak kos okvirja kar se da optimiziran.

Vzmetenje je pri testiranem modelu v domeni RockShoxa, spredaj Reba RL s 15 milimetrsko osjo, zadaj pa Monarch RT.

Anthem X29 ima zelo veliko komponent domače izdelave. Poleg že standardnih kosov, kot so krmilo, opori in ročice, so tokrat z napisom Giant opremljeni tudi sedež ter ročaji. Ne gre pa prezreti niti obročnikov, ki so tudi plod domačega znanja ter sodelovanja s švicarskim DT. Pri testnem kolesu gre za Giantove obroče in pesta ter DTjeve napere. Obroči S-XC29-2 so relativno visoki in skupaj s pesti Giant, spredaj s 15-milimetrsko osjo, obljubljajo kar nekaj dodatne trdnosti.

Pogonski sklop skupaj z zavorami je iz družine Sram in sicer mešanica X5 (prestavne ročice, gonilka z verižniki, zadnji verižniki, prednji menjalnik) in X7 (zadnji menjalnik) ter Avidovih zavor z modelno oznako Elixir 1.

Komentar

Prvo bližnje srečanje z Anthemom je bilo nekako v slogu: ”Pa ne že spet dolga fajfa in rise krmilo. Saj to ne paše na 29erja!” Sam sem glede ”formalne” oprave devetindvajset palčnikov z malo ali nič vzmetenja nekoliko samosvoj in sicer ne odobravam privzdignjenih (rise) krmil in dolgih krmilnih opor. Sem namreč mnenja, da je prednji konec že tako ali tako dovolj visok, da ne potrebuje še nadgradnje v obliki treh distančnikov in rise krmila. A kot sem že ugotovil, in to prav pri Giantu, videz včasih vara. Tudi tokrat je bilo tako. Ko sem sedel na kolo, se mi je takoj prikradel nasmeh na usta, saj sem dobil občutek, kot da sedim na 26-palčnem Reignu s 150 milimetri hoda in ne na Anthemu s 100 milimetri. Pokončna pozicija, ki je dokaj nenavadna za kolo, ki se ga uvršča med kroskantri polnovmetence, je obljubljala kar nekaj zabave na terenu. In res, na (skrivnem) testnem poligonu  mtb.si je Giantov aluminijasti polnovmetenec naravnost blestel. Maestro, ki sem ga spoznaval skozi celotno sezono 2010, je zopet izpolnil moja pričakovanja, tako pri vožnji navzgor kot tudi pri spustih. Kolo je, kljub ”okornosti” 29-palčne geometrije, zelo odzivno in prav s pomočjo Maestra lepo sledi ukazom krmarja. Predvsem pa ugaja to, da je vzmetenje aktivno tudi med zaviranjem. Morda gre manjši minus pripisati zadnjemu blažilcu, ki potrebuje kar nekaj prilagajanja, preden ga nastavimo do te mere, da je zadnji del usklajen s prednjim. RS Reba je zame nekakšen delovni konj med vilicami za 29erje. Je zanesljiva, nudi vse tisto osnovno kar potrebuje kolesar in z lastnih izkušenj lahko potrdim, da je to vilica, ki deluje. Preprosto in ziheraško.

Zadaj David, spredaj Goljat, bi ga lahko poimenovali

Tako nekako je oblikovan Anthem X 29er. Sprednji del je okrog krmilne cevi zaradi sistema OverDrive zelo širok in rahlo predimenzioniran, vendar se zgornja cev proti zadnjemu delu lepo zoži in zadnji vzmeteni del je normalno shujšan.
To, da Giant zadnje sezone nadgrajuje svojo zgodbo OverDrive, je znano, da pa se ta predimenzionirana krmilna cev dejansko zelo dobro obnaša, pa zgolj potrjuje dejstvo, da je preizkušeno kolo, ki je bilo opremljeno še s 15-milimetrsko osjo, dejansko zelo mirno na spustih. Tudi v primeru, ko spustimo roke s krmila (ne delajte tega na terenu!!!). Tudi za spodnjo cev se zdi, da je malo ušla izpod nadzora, saj je kar prijetno odebeljena. A z razlogom. OverDrive in široka (rahlo oglate oblike) spodnja cev se dopolnjujeta in skupaj tvorita zelo tog okvir, kar je tudi čutiti pri poganjanju v stoje.
Na splošno je Anthem X 29er kolo, ki se ga da uporabiti za skoraj vse, od prijetnih uro trajajočih zavitih enosledničnih užitkov, skoraj maratonskih preizkušenj z veliko makadama ali pa za kakšno daljšo vikendaško turo.

Prestav, da se ti zmeša, osnovne zavore in čisto zadovoljiv opremski kompromis

Čeprav sem zaprisežen uporabnik sistema 2×10 in je bil testni Giant opremljen s 3×10, moram priznati, da na ta model z nekoliko slabšo opremo (mešanica X5 in X7) trideset prestav nekako paše. S tem so pri proizvajalcu ločili vstopni model od tistih dražjih in bolje opremljenih, saj so na ta način pokrili širši spekter kolesarjev in tudi ne natreniranim, ki včasih za premagovanje tistih najstrmejših klancev uporabijo tako imenovani ”granny gear”, ponudili zelo spodobno izvedenko. Malo razočarajo le zavore, ki so za te čase kar malo okorne. Velike in masivne zavorne ročice nekako ne sodijo v zgodbo koles nad 1500 evrov. Seveda Elixir 1 opravlja svoje poslanstvo, se pravi zaviranje, vendar bi si na sicer zelo spodobno opremljenem kolesu želel malenkost boljše izvedenke. Ostala oprema je na čisto zadovoljivem nivoju. Ročaji so glede udobja in občutka v rokah povsem na nivoju in tudi ”tovarniški” sedež ni slab. Sedenje je namreč zelo podobno kot na Fizikovi Tundri. Meni, oziroma zadnjici kar primerno za tak tip kolesa.

Končni (ob)račun

Definitivno eden boljših polnovmetenih 29erjev v svojem (cenovnem) razredu. Igriv in za kolo z velikimi obročniki zelo poskočen. Spusti in zavoji mu zelo godijo, le za zavite klance je morda malo preveč zaspan. Maestro je odličen, anodizacija okvirja je super rešitev, ki jo Giant ponuja pri nekaterih modelih, tudi na testnem. Rahel minus so zavore in napeljava kablov mimo zadnjega amortizerja, saj se nenehno drgnejo ob njega (bolečino lahko olajšamo s tem, da ga prevlečemo z izolirnim trakom). Ocena razmerja med ceno, kakovostjo in uporabnostjo je odmerjena s plus 4. In odgovor na vprašanje, ki sem ga zastavil samemu sebi: Bi ga še vozil? Absolutno!

Cena: 1.799,91 evra
Teža: 12,5 kg (brez pedal pri velikosti M)
www.giant-bicycles.si, www.freestyle.si

Avtor fotografij je Anže Furlan

Sledite nam