7. maja 2013

Že tako ne preveliko sejemsko prizorišče je letos dobesedno pokalo po šivih, med stotinami testnih koles aktualnega letnika ter tonami opreme pa smo zasledili še nekaj novosti z oznako 2014.

Sejemski del festivala Bike Festival Garda obišče približno 30 tisoč obiskovalcev, 135 razstavljavcev z več kot 200 znamkami pa jim je ponudilo lep pregled aktualne opreme, pretežno gorskokolesarske. Parkirišče ob kongresnem centru v Rivi so zapolnili do zadnjega kotička, prehodi med šotori pa so bili ozki kot še nikoli prej, kar je obiskovalcem s kolesi kar malo zagrenilo dan. Hkrati pa so imeli vsi kaj videti in tudi preizkusiti. Na voljo je bilo približno 1000 testnih koles, med katerimi so letos občutno prevladovala kolesa z 29-palčnimi obročniki, videti pa je bilo tudi veliko takšnih z obročniki 650b oz. premerom 27,5 palca. Največ testnih koles so imeli že tradicionalni “velikani” tega sejma: Cannondale, Canyon, Cube, Focus, Ghost, Giant, Liteville, Scott in Specialized, z velikimi flotami pa so se jim pridružili še BMC, GT in Haibike. Opreme je bilo preveč, da bi jo naštevali, marsikdo pa je obisk izkoristil tudi za nakup. Ne toliko zaradi cene ali popustov, ampak predvsem zato, ker je bilo na sejmu veliko izdelkov, ki pri nas preprosto niso na voljo ali jih nekako nikoli ni na zalogi.

Najbolj pa nas je seveda zanimalo, kaj so podjetja pripeljala neposredno iz razvojnih oddelkov ali pa s festivala Sea Otter Classic, kjer smo doživeli prvi val predstavitev novosti. Pojdimo na kratko kar po znamkah, še nekaj več novosti in zanimivosti pa boste našli v fotogaleriji.

Fox – Na sejmu so pokazali nov gravitacijski komplet, torej vilice 40 Float RC2 in amortizer DHX RC4, prav tako pa tudi nov amortizer Float X. Vilice 40 so dobile oznako Float, kar pomeni uporabo zračne vzmeti, s katero niso samo znižali teže (zdaj vilice tehtajo 2,7 kg, torej skoraj pol kilograma manj), ampak omogoča tudi veliko nastavljivost. Fox je s svojimi tekmovalci testiral tudi t. i. upside-down konstrukcijo, vendar so zaradi stranske togosti na koncu izbrali klasično obliko. Amortizer DHX RC4 je zasnovan kot del sistema z novimi vilicami, ponuja izredno nastavljivost (stisk pri hitrih in velikih udarcih, razteg, napetost vzmeti in progresivnost), samo delovanje pa ustvarja manj trenja, kar se odraža v boljši odzivnosti na majhne udarce. Amortizer Float X je namenjen agresivni vsegorski vožnji, z večjo količino olja in novim sistemom dušenja pa so izboljšali odzivnost in poskrbeli za bolj konstantno delovanje. Nov je tudi sistem TALAS za spreminjanje hoda, ki je sedaj konstrukcijsko bližje Floatu, s čimer so izboljšali delovanje v vseh fazah hoda. Samo spreminjanje hoda pa poteka hidravično in je zato hitrejše; sistem so predstavili na vilicah 34 TALAS s 160/130 mm hoda, na voljo pa bo na vseh modelih TALAS 2014.

DVO Developed Suspension – Pod svoje okrilje vzameš Cedrica Gracio in takoj vzbudiš pozornost svetovne javnosti. Sliši se enostavno, vendar je treba takšne projekte podkrepiti tudi z dobrimi izdelki. Ameriško podjetje DVO je sicer novo, vendar so ljudje za znamko stari mački industrije vzmetenja, samozavesti pa jim ob prvih izdelkih ne manjka. Sprva so nameravali svoje izdelke prodajati le v Severni Ameriki in Veliki Britaniji, zaradi velikega zanimanja pa so že razširili prodajo na številne evropske države, na sejmu so bili v pogovorih tudi s potencialnim uvoznikom za Slovenijo. Za zdaj sta v programu dva izdelka za spust, vilice Emerald in amortizer Jade. Vilice so s svojo konstrukcijo pravo nasprotje vsega, kar trenutno ponujajo ostale znamke, težavo s togostjo pa so rešili z lahko, a izredno močno karbonsko konstrukcijo, ki deluje kot povezovalni most in ščitnik potopnih cevi. V zadnjih korakih razvoja pa je že naslednji izdelek – vilice s približno 150 mm hoda bodo predstavili v času jesenskih sejmov.

Liteville – Nemško podjetje še naprej izpolnjuje svoj model 301, ki je danes na voljo v različici Mk11. Korak naprej so naredili s pristopom “Scaled Sizing”, saj zagovarjajo tezo, da je velikost obročnikov povezana z velikostjo kolesarja. Okvir 301 je na voljo v šestih velikostih, celotno kolo pa sestavijo z obročniki premera od 24 do 29 palcev. Pri najmanjši velikosti XS priporočajo uporabo kombinacije prednjega 26 in zadnjega 24-palčnega obročnika, nato pa tako naprej s kombinacijami 26/26, 26/27,5, 27,5/27,5 … vse do 29erja; priporočena dimenzija temelji na velikosti telesa, izbranemu hodu (140 ali 160 mm) ter širini plaščev.

Marin – Kalifornijska znamka doživlja preporod, “dan D” pa bo 1. avgust 2013. Na ta dan bomo predstavili novo spletno stran, novo podobo podjetja, vse nove modele koles in verjetno ob tem poskrbeli še za kakšno presenečenje. Legendarna znamka iz devetdesetih se je kar nekako zgubila v povprečju, pred dobrim letom pa so dobili novega lastnika, s tem pa tudi kapital za nove ljudi in razvoj. Prva nova kolesa smo lahko videli tudi na sejmu na Gardi. Poleg kolesa za ciklokros Cortina in novega 29erja Rocky Ridge z vilicami s 130 mm hoda sta največ pozornosti pritegnila Mount Vision in Attack Trail. Obe kolesi sta izdelani z 27,5-palčnimi obročniki, prvo ima 140 mm hoda, drugo pa centimeter več in še bolj položne kote. V karbonski različici in s smetano med komponentami sta obe kolesi izredno lahki za svojo kategorijo, nekoliko pa se razlikujeta v sistemu vzmetenja. Attack Trail uporablja najnovejšo različico hišnega vzmetenja Quad 3, model Mount Vision pa ima nihajko brez zadnjega vrtišča, namesto tega pa so karbonske cevi v zadnjem delu upogljive. Napeljava pletenic je mogoča znotraj ali zunaj okvirja.

SRAM – V prvem delu sezone so pokazali kar tri nove vilice, celo vrsto obročnikov ter nove hidravlične diske, zagotovo pa s tem še zdaleč ni konec novosti tega proizvajalca. Pike je znova v ponudbi, s hodom od 140 do 160 mm (odvisno od izvedbe – 26″, 27,5″ ali 29″) pa bo našel mesto na trail/AM/enduro kolesih. S togostjo modela Lyrik (po zaslugi asimetrične konstrukcije nog) in težo od 1,84 kg naprej, predvsem pa z dušenjem Charger bodo to zagotovo znova popularne vilice. Bistvo kartuše Charger je v uporabi “mehurja”, ki se ob pretakanju olja nekoliko raztega in krči, zagotavlja pa konstantno delovanje na tudi najdaljših spustih. Za obročnike vseh treh dimenzij bosta sedaj na voljo tudi vilici SID in Revelation, obe pa bosta na voljo z različnimi sistemi dušenja. Najbolj opazna novost pri vseh treh vilicah so črne potopne cevi, ki imajo zgolj vizualno vlogo, delovanje pa je nespremenjeno. Novost sta zavori Avid Elixir Trail 9 in 7; obe z zavorno čeljustjo s štirimi batki. Več o Elixirjih v rubriki Frišno. Obročniki Roam in Rail so namenjeni uporabi v razponu od krosa do endura, pomenijo pa močno okrepitev ponudbe tega proizvajalca. Najbolj si bomo želeli karbonski model Roam 60, pri katerem so ciljali na najboljši kompromis med težo in trdnostjo, model Rail 50 pa je z večjo širino namenjen bolj agresivni vožnji. Vsi novi obročniki so UST združljivi.

Scott – Novost, ki smo jo vsi pričakovali. Scott je svojega trdaka Scale že na sejmu Eurobike predstavil tudi v različici 650b, vendar pa so ga ponujali samo kot okvir, saj so imeli težavo z naborom ustreznih komponent. V nekaj mesecih se je vse spremenilo, na sejmu so tako že imeli testno kolo Scale 710 z opremo Shimano Deore XT in vilicami Fox 32. Zagotovo sledi še več modelov. Več v rubriki Frišno.

Specialized – Kar dve zanimivi novi 29-palčni kolesi so predstavili sredi sezone, v trgovinah pa bosta na voljo poleti. Enduro 29 je kolo, ki je dvignilo veliko prahu, najprej zato, ker je nekako veljalo, da več kot 150 mm hoda in 29-palčni plašči ne sodijo skupaj. Specialized pa je povzročil mnogo razburjena tudi z dejstvom, da so kolo predstavili sredi prave poplave različnih novih koles s plašči premera 27,5 palca, sami pa se tudi v tem razredu zanašajo na največji standard. Enduro 29 je zanimiv zaradi svoje geometrije z dolžino cevi ob verigi, ki so skoraj enake tistim na obstoječem 26-palčnem modelu, vsaj v boljših različicah pa navdušuje tudi z razmeroma nizko težo. Manjše presenečenje je Rumor, prvo polnovzmeteno žensko 29-palčno kolo tega proizvajalca, o katerem se je govorilo že veliko časa (tudi zato je ime zelo na mestu). Aluminijastega Rumorja prepoznate že na daleč, saj ima močno spuščen okvir, amortizer pa je vpet kar neposredno v zgornjo cev. Kolo ima 110 mm hoda, vzmetenje FSR s funkcijo AUTOSAG ter seveda nabor ženskih komponent Body Geometry. Več o Rumorju v rubriki Frišno.

Na uvodni sliki nove vilice RockShox Revelation s črnimi potopnimi cevmi (foto: SRAM); avtorji fotografij: Grega Stopar, Fox in SRAM

Sledite nam