21. junija 2011

V tokratnih tehničnih novostih predstavljamo 29-palčno žensko kolo Specialized Fate, obročnike Mavic in DT Swiss, KHS-ovega spustaša in najnovejše patentno dogajanje v Ninerju.

KHS
Po kar nekaj sezonah prihaja zamenjava za KHSov model DH 200. Imenuje se DH 300 in je po lanskoletni prototipni različici, s katero so tekmovali na različnih ravneh spustaških dirk, na voljo kot celotno kolo ali samo okvir. Okvir je na novo zasnovan (dual link) in ponuja enaindvajset centimetrov hoda, za katerega bo skrbel Fox DHX RC4. Glede na velikost okvirja (S, M ali L) bodo na voljo tudi različne vzmeti. Kolo bo sestavljeno s komponentami Kore (vključno z obročniki) ter vilicami Rock Shox Boxxer.
www.khsbicycles.com

Mavic
Za prihodnjo sezono je Mavic prenovil gorskokolesarsko serijo obročnikov Crossmax. Oznake še vedno ostajajo enake, prav tako tudi namen uporabe obročnikov. SLR ostaja v domeni kroskantrijašev in bo na voljo v različici s klasično ali 15-milimetrsko osjo ter opcijskim pestom za Leftyja. Pesto je predvideno tako za rotorje s šestimi luknjami, kakor tudi za tiste s CenterLock sistemom. Novost obročev je predvsem v obliki, saj ni več značilnih ostrih robov, glavni material je še vedno aluminij Maxtal. Prav tako je obroč nekoliko širši (za 1,6 milimetra) in višji (za 0,2 milimetra). Število naper so zmanjšali s 24 na 20. Zadnja os ustreza vsem XC standardom in sicer 9×135, 12×135 ter 12×142.  Modelu SX so nekoliko znižali težo (1.755 gramov za par) in na novo oblikovali obroč. Prednje pesto je združljivo s 15- ali 20-milimetrsko osjo, na voljo pa bo samo za rotorje s šestimi luknjami. Model ST, namenjen trail kolesom, ima poleg nižje teže (slabih 1.600 gramov) enake obroče kot SLR, le da ima spredaj 24 naper in zadaj 20. Pri vseh treh izpeljankah velja omeniti tudi nov mehanizem zadnjega pesta, ki omogoča mnogo boljši izkoristek pri prenosu sile preko zadnjih verižnikov.
www.mavic.com

DT Swiss
Kar nekaj novih obročnikov je za sezono 2012 pripravil tudi švicarski DT Swiss, za nas je zanimiva predvsem širitev družine Tricon. Model FX 1950 Tricon je namenjen frirajdu in enduru – obročniki tehtajo pod 2 kilograma, sestavljeni pa so s 30 mm širokimi obroči. Prednje pesto ima 15 ali 20 mm os, zadaj je ponudba še širša: 135/10, 142/12 X-12 ali 150/12. Vedno pa v črno-zeleni kombinaciji.
XM 1550 Tricon 29 so, kot že ime namiguje, obročniki s tehnologijo Tricon v izvedbi za 29-palčna kolesa. Teža obročnikov je približno 1,8 kg, manj izbire pa bo pri pestih. Zadaj samo 135/10 mm, spredaj pa 9 ali 15 mm os ter opcija za vilico Lefty. Oba modela obročnikov sta sestavljena z račno Star Rachet.
Na kolesih ekipe Scott Swisspower ste medtem morda že opazili tubularje XCR 950 T 26 ali 29. Za zdaj jih vozi samo ekipa, z jesenjo pa bodo v omejeni seriji tudi v prosti prodaji. Vendar pri ceni približno 4 tisoč evrov za par ne pričakujte zaloge v naših trgovinah. Teža? 1,2 kg! 26-palčna različica je celo nekaj gramov lažja. Obročniki so sestavljeni z novim pestom 180 Carbon Ceramic, ki nadomešča model 190. Iz česa je pesto sestavljeno, pove že ime, na voljo pa bo za obročnate ali CenterLock zavore.
www.dtswiss.com

Specialized
Po uspešni predstavitvi ženskega aluminijastega 29-palčnega modela Myka so pri Specializedu za prihodnjo sezono pripravili tudi karbonskega ženskega “racerja” Fate. Gre za prednjevzmeteno kolo, ki je bilo prvič opaženo na dirki svetovnega pokala v olimpijskem krosu v Offenburgu, kjer je Lene Byberg z njim osvojila peto mesto. Okvir je narejen iz karbona FACT IS 8M in bo na voljo v treh velikostih: 15, 17 in 19″ ter dveh različicah Comp in Expert. Comp bo sestavljen z RockShoxovo Rebo RL, obročniki Roval ter mešanico SRAM-ovih prestavnih komponent X7 in X9. Boljšega Experta bodo krasile vilice Sid s tehnologijo Brain, obročniki Roval Control ter mešanica komponent X0 in X9. Oba modela bosta obuta v Specializedove plašče Renegade.
www.specialized.com

Niner
Steve Domahidy, soustanovitelj Niner Bikes, zapušča podjetje, na čelu pa še vedno ostaja Chris Sugai. Domahidy zatrjuje, da bo še vedno ostal v kolesarskem poslu. Niner, ki od ustanovitve leta 2004 dalje izdeluje izključno devetindvajset palčna kolesa, pa je v tem času bogatejše za še za eno tehnično novost. Uspelo jim je patentirati sistem vzmetenja CVA, ki ga na svojih polnovmetenih okvirjih uporabljajo že od leta 2007 (najprej Jet 9, kasneje tudi R.I.P.9 ter W.F.O.9). Sistem CVA (Constantly Varying Arc) je bil narejen izključno za “ta velika” kolesa in zagotavlja boljši izkoristek vzmetenja pri vseh prestavnih razmerjih. Lok je postavljen pod sredinski ležaj in s tem med poganjanjem ne prihaja do izgube energije, saj tako sila, ki se prenaša na zadnjo os, ostane nespremenjena.
www.ninerbikes.com

Sledite nam