2. marca 2012

V gostilni bi takšni ponudbi rekli “mešano na žaru”: potopne sedežne opore Blacx in X-Fusion, Intensov Uzzi, Shimanovi nahrbtniki, dva Santa Cruza, karbonski obroči za spust ENVE, Empire in SRAM.

Blacx
Za še večjo izbiro med tovrstnimi kolesarskimi komponentami so poskrbeli Španci in sicer podjetje Blacx, ki je te igrače ponujalo že v sezoni 2008/09 (med drugim tudi tisto s premerom 27,2). Njihova ponudba obsega opore za XC, vsegorsko kolesarjenje in frirajd/spust. V notranjosti opor se skriva sistem MCL (Magnetic Control Locking); sistem za zaklepanje opore v izbranem položaju je mehanski, deluje pa s pomočjo magnetov. Za popolno tesnitev in čim manjše trenje poskrbijo tesnila SKF in Simrit, za dobro mazanje pa je v opori še silikonsko olje. Zanimiva podrobnost je še vpetje kabla ročice, ki se namesti na spodnji del opore in se lahko sname po sistemu “plug & play”.
Opora Jewel je na voljo v treh modelih: XC s položaji 0 mm, – 30 mm in – 80 mm (dolžina 375 mm, teža 480 g), AM s položaji 0 mm, – 40 mm in – 110 mm (375 mm, 501 g), AM+ s položaji 0 mm, – 45 mm in – 125 mm (395 mm, 519 g) in DH s položajema 0 mm in – 70 mm (375 mm, 471 g). Vsem oporam je skupen premer, ki znaša 30,9 ali 31,6 ter anodizirani detajli v srebrni, črni, zlati, modri ali rdeči barvi.
www.blacx.eu

Empire
Angleži so po spustaškem kolesu AP-01, nagrajenem tudi z oblikovalsko nagrado Red DOT, izdelali nov model MX-6, aluminijast polnovzmeteni okvir z dobrimi 15 centimetri hoda. Od prototipa, predstavljenega lanskega maja, se razlikuje po glavni in deloma zgornji cevi, ki sta sedaj “klasični”, kvadratno oblikovani. Sedežna cev in nihajka ostajata enaki kot pri predserijskem modelu, torej sta narejeni iz strojno obdelanega aluminija 6082T6, s čimer so pridobili na trdnosti. Sedežna cev je narejena kot pri spustaškem AP-01 in spominja na legendarni Mountain Cyclov San Andreas. MX-6 boste lahko kupili kot okvir z amortizerjem ali kot kompletno kolo, opremljeno s prestavnim sistemom SRAM 2×10, nosilci ISCG’05, vzmetenjem RockShox ter možnostjo izbire med 135- ali 142-milimetrsko osjo.
www.empire-cycles.com

ENVE
Po dolgem času testiranj, tako na dirkah najvišjega ranga kot tudi na treningih, seveda skoraj izključno pri ”sindikatovih” jezdecih, je ENVE začel serijsko izdelovati karbonske obroče za spust. Nekaj osnovnih karakteristik: obroč ima 32 lukenj, teža je 475 gramov, širina je 30 milimetrov. Obroči so močnejši kot aluminijasti in tudi odpornost proti udarcem je večja. Edini minus je cena, ki bo vsekakor visoka in so bo po vsej verjetnosti gibala preko 2000 evrov.
www.enve.com

Intense
Prihaja čisto novi Uzzi. Spremenjena geometrija, nastavljivi nosilci zadnje osi G3 (po novem tudi možnost uporabe pesta širine 142×12 mm) nosilec prednjega menjalnika na okvirju, nastavljiv hod med 165 in 180 milimetri ter napeljava za potopno sedežno oporo so  značilnosti, ki Uzzija naredijo modernega in primerljivega s konkurenco vsegorskih/enduro okvirjev. Z uporabo vilice s 160 milimetri hoda bo imel novi Uzzi 66-stopinjski kot krmilne cevi, s 180-milimetrsko vilico pa 65-stopinjskega.
www.intensecycles.com

Santa Cruz
Kot običajno Santa Cruz nekaj novosti pusti za pomladni del sezone. 29er Highball bo od sredine marca na voljo tudi v aluminijasti izpeljanki, ta okvir bo obdržal enako ime, karboncu pa bodo dodali črko “C”. Glava okvirja je, kot je dandanes že kar pravilo, stožčasta, zgornja in spodnja cev okvirja sta hidroformirani, vstavek za gonilno os pa je klasičen in sicer navojni. Aluminijasta različica je s snemljivimi nosilci zadnje osi bo na voljo tudi kot enoprestavnik. Tudi druga novost je 29er in sicer Superlight 29. Hidroformiran (zgornja in glavna cev) aluminijast okvir s 100 milimetri hoda je izpeljanka klasičnega Superlighta. Snovalci okvirja so mislili tudi na uporabnike potopnih sedežnih opor in so pod zgornjo cev namestili ustrezna vodila za kabel. Okvir je opremljen s Foxovim amortizerjem in ima tako kot Highball klasično gonilno os.                                                         
www.santacruzbicycles.com

Shimano
Sezona je pred vrati in počasi so začele kapljati novosti iz japonskega giganta. Tokrat na kratko o novi kolekciji torb in nahrbtnikov. ACCU3D Unzen je hidracijski nahrbtnik, ki bo na voljo v treh prostorninah (6, 10 in 15 litrov) in treh različnih barvah. Nahrbtnik ima množico nastavitev za boljše počutje med vožnjo. Hrbtišče omogoča maksimalen pretok zraka s sistemom RFCH (Rider Fit Cross Harness System), ki preprečuje zadrževanje potu na kolesarjevem hrbtu. Rokko je 12-litrski nahrbtnik, pripravljen tudi za hidracijski meh, ki je namenjen za daljše ture. Meh za Rokka je dobavljiv posebej in sicer v različnih prostorninah. V kolekciji je še večji nahrbtnik Tsukinist s prostornino 20 ali 30 litrov ter predalom za prenosni računalnik. Kurirska torba Osaka s prostornino 25 ali 35 litrov pa je seveda namenjena predvsem urbanim kolesarjem.
cycle.shimano-eu.com

SRAM
Trenutno je v centru pozornosti novi, 10-redni Gripshift, a medtem so že pokazali prve informacije o novem mehanizmu zadnjega menjalnika. “Cage Lock” omogoča zaklep zadnjega menjalnika in s tem lažjo odstranitev zadnjega obročnika. Uradnih podatkov še ni, za zdaj so pokazali le nekaj slik in naslednji video.
www.sram.com

X-Fusion
Še ena novost s področja teleskopskih sedežnih opor prihaja iz X-Fusiona, saj so za trg poslali novo oporo s premerom 27,2 mm in tako omogočajo pritrditev tudi na okvirje s takšim premerom sedežne cevi (niso prvi, saj so jih prehiteli vsaj pri KS, Blacxu in še kje). Model Hilo ima za razliko od KS i7 vso ”tehnologijo” spravljeno znotraj ohišja. Potopna opora ima 100 milimetrov hoda (ostali premeri 30,9 mm in 31,4 mm, ki so na voljo že nekaj časa, pa 125 in 100 milimetrov) in možnost regulacije tako na krmilu, kot na opori sami. Da bo X-Fusion v letošnji sezoni toliko bolj opazen, je poskrbel legendarni Brian ”Flyin” Lopes, ki bo svojega Ibisa vozil na njihovem vzmetenju. Za še večje presenečenje je poskrbela še ena legenda, Anne Croline Chauson, večkratna svetovna prvakinja ter olimpijska zmagovalka v BMX-u iz Pekinga, ki bo za enduro dirke prav tako uporabljala X-Fusionove izdelke.
www.xfusionshox.com

Sledite nam