Freestyle dostava
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
7. maja 2012

Selitev sedeža podjetja, sprememba označevanja izdelkov, novi izdelki z novimi tehnologijami in novimi standardi ter skrajšano ime. Pri Foxu jim v zadnjem letu res ni bilo dolgčas. V prvem delu o “globalnih” spremembah, naslednjič o novih izdelkih.

Fox Racing Shox je od sedaj naprej samo še Fox, saj tovarna izdeluje veliko več kot samo zadnje amortizerje. Te je Bob Fox predstavil leta 1974, takrat seveda za motorje, današnji program pa se je poleg kolesarstva širil še na snežne sani, štirikolesnike in terenska vozila. Zaradi tega je spremenjen tudi logotip, od katerega je odpadel pripis “Racing Shox”, prav tako je nastal nov spletni naslov ridefox.com. Z vidika podjetja je velika novost tudi selitev uprave in razvoja v Scotts Valley (blizu Santa Cruza), dosedanjo lokacijo v Morgan Hillu pa so v celoti preuredili za proizvodnjo.

CTD
Največja novost za gorske kolesarje se imenuje CTD in predstavlja zelo veliko spremembo pri poimenovanju in razvrščanju velikega dela vilic in amortizerjev. CTD pomeni Climb / Trail / Descend oz. tri tipe vožnje, s katerimi se sreča vsak kolesar – vzpenjanje, spuščanje in ta za nas nesrečni “trail”, za katerega še vedno nimamo dobrega prevoda. Vilice in amortizerji bodo opremljeni z vrtljivim gumbom CTD, s katerim boste preprosto izbrali način vožnje, glede na izbiro pa se bo prilagodilo dušenje (do sedaj ste sicer lahko enako storili z drugimi gumbi, a za laika je bilo to morda prezapleteno). Vilice in amortizerji imajo enak način delovanja, pridružuje pa se jim še težko pričakovana potopna sedežna opora D.O.S.S. z enakim konceptom. Tri ključne komponente imajo torej povsem enak način nastavljanja in zato bo prilagoditev kolesa vedno povsem enostavna. Amortizer in vilice bo mogoče končno nadzirati z eno ročico (do sedaj je imel podobno rešitev le Scott).

V položaju za plezanje (climb) bo dušenje najbolj zaprto za najbolj učinkovito poganjanje; praktično to pomeni blokado vzmetenja. V načinu za spust (descend) bo dušenje povsem odprto z velikim poudarkom na optimalni nastavitvi dušenja manjših udarcev. V srednjem položaju (trail) bo platforma omogočala dobro poganjanje in nadzor kolesa na raznolikem terenu. Temu položaju smo do sedaj rekli ProPedal, vendar se ta izraz s sistemom CTD povsem poslavlja. Delovanje sedežne opore bo glede na izbrani način povsem logično: med vzpenjanjem je povsem iztegnjena, v srednjem položaju se spusti za 40 mm, med spustom pa za celoten hod, torej 100 ali 125 mm.

Sistem CTD boste našli na vseh vilicah serij 32 in 34 (z izjemo modela 32 Terralogic) ter v vseh kakovostnih razredih Factory, Performance in Evolution ter na amortizerjih Float. Koncept delovanja bo povsod enak, v razredu Factory boste imeli več možnosti finih nastavitev. V notranjosti vilic bodo še vedno kartuše FIT (modeli Factory), v amortizerjih pa Boost Valve, ki omogoča prilagoditev posameznemu okvirju.

Ročica za upravljanje vzmetenja
Omenili smo že novo ročico za upravljanje z vilicami in amortizerjem. Na voljo bosta pravzaprav dve ročici, prva samo za amortizer ali vilice, druga za sočasno upravljanje obeh koncev hkrati. Oba modela sta sestavljena podobno, s krajšo črno in daljšo srebrno ročico ter možnostjo izbire položaja C, T ali D. Razlika med obema modeloma je seveda v številu pletenic, ki vodijo do vzmetenja. Naj bo ob tem povsem jasno, da s tem ne spreminjamo hoda, ampak samo nastavitve dušenja. Za nastavitev hoda vilic imajo modeli Talas še naprej gumb na levi strani, pri zadnjih amortizerjih pa takšne možnosti tako ali tako ni.
Z ročico se lahko nagradi nove modele vilic, seveda bo pri tem treba zamenjati desni gumb vilic. Pri amortizerjih nadgradnja ne bo mogoča, ampak bo treba že v osnovi izbrati model Float Remote.

Puše z manj trenja
Majhno, a pomembno spremembo boste našli tudi v vpetju zadnjega amortizerja. Tam bodo sedaj nameščene nove puše, ki so videti kot iz plastike, a so v resnici iz novega super materiala, ki zmanjšuje trenje za skoraj 50 %. S tem je izboljšana gibljivost amortizerja in s tem povezana odzivnost.

iRD
Zelo dobrodošla novost se imenuje Intelligent Ride Dynamics (iRD) in je novo orodje za nastavitev vzmetenja ter s tem bolj kakovostno vožnjo. Aplikacija za pametne telefone in tablice bo uporabnika vodila skozi postopek za nastavitev in mu pomagala nastaviti pravilen pritisk oz. posedanje. Uporabnik bo najprej izbral model vilice ali amortizerja, nato vnesel svoje podatke in sledil navodilom, pravilen ugrez pa bo preveril kar z uporabo kamere in posebej za to pripravljene šablone. Aplikacija bo omogočala tudi shranjevanje podatkov o nastavitvah. Delovala bo na telefonih z Androidom ter vseh “i” napravah: iPhone, iPad in iPod.

V drugem delu novosti Foxa vam bomo predstavili nove vilice CTD 32 in 34 (tudi model 650b), nove amortizerje ter sedežno oporo D.O.S.S.

ridefox.com

Vse foto: Fox

Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
Sledite nam