Freestyle Giant SloEnduro Wheelbase Renthal Oblikovalski studio Ideator
23. maja 2012

Elektronske blokade smo že videli, a se za zdaj nobeden izmed sistemov ni obdržal. S Foxovim Floatom iCD kaže drugače, saj prinaša številne res dobre prednosti, hkrati pa je sistem mogoče namestiti na skoraj vsako XC/trail kolo.

O novostih Foxa za prihodnjo sezono smo že pisali (tu in tu), med drugim tudi o programu iRD, katerega prvi izdelek je aplikacija za nastavitev vzmetenja. Zdaj se je pokazal pravi obraz programa, preko katerega bo Fox očitno v svoje izdelke vnesel več elektronike, prvi takšen je Float iCD. To je sistem elektronske blokade, s katerim so nadgradili vilice in zadnji amortizer, kolesar pa vzmetenje nadzoruje preko gumba na krmilu.

Sodelovanje Foxa in Shimana
Sistem je namenjen kolesom tipa XC in trail, torej s hodom od 100 do 120 mm, na voljo pa bo v različici za kolesa s prednjim vzmetenjem in polnim vzmetenjem. Na kolesih s prednjim vzmetenjem bo kolesar izbral med odprtim in zaprtim položajem (oz. C kot Climb/vzpon ali D kot Descend/spust), pri polnovmetenih kolesih pa bo na voljo še tretji položaj z blokado zadnjega amortizerja. Fox je sistem razvijal zelo dolgo časa, pri tem pa so se znova povezali s Shimanom in uporabili njihove komponente Di2: baterijo z nosilcem, kable in programsko opremo. Di2 je razred cestnih komponent z elektronskim prestavljanjem, ki je bil pred leti prvič predstavljen na mestnih komponentah Nexus, nato na cestnih skupinah Dura-Ace in kasneje Ultegra ter sedaj še v razredu Alfine. Zdaj je to prvič, da  bodo komponente Di2 tudi “uradno” uporabili na gorskih kolesih (že je bilo nekaj predelav skupine Dura-Ace, a ne s strani Shimana). Shimanov interes je zagotovo večji kot le prodati baterijo Foxu, kar lahko kaže na kakšne nove komponente v prihodnosti. Sicer pa to ni prvo sodelovanje obeh podjetij, saj sta skupaj že razvili mehansko blokado in tudi 15 mm prednjo os.

Hitrost in zanesljivost
Sistem je sestavljen iz vilice, zadnjega amortizerja (opcija), ročice, baterije in kablov. Vilice in amortizer sta opremljena z elektronskimi deli, ki nadzorujejo pretok olja in s tem zapirajo oz. odpirajo delovanje vzmetenja. Celoten sistem deluje po načelu Plug&Play in je zelo enostaven za namestitev, praktično je potrebno le povezati vse dele z žicami. Uporabnik ima tudi možnost programiranja sistema preko programa E-Tube, a za večino to niti ne bo potrebno.
Fox poroča o izredno hitrem odpiranju/zapiranju sistema: 0,25 sekunde za vilice in 0,45 sekunde za amortizer. Ob tem pa se moramo zavedati, da je premik ročice čisto lahek (s palcem ali kazalcem) in neprimerno bolj praktičen od večine drugih sistemov. Teža sistema ni prehuda, saj je v primerjavi s enakovrednimi vilicami in amortizerjem višja le za 70 oz. 140 g (prednje oz. polno vzmetenje). Tudi kondicija baterije ne bo težava, saj bo polnjenje zadoščalo za 2 meseca in pol.
Sistem bo na voljo na 26- in 29-palčnih vilicah Float 32 Factory (FIT, Kashima) s 100 ali 120 mm hoda ter z 9 ali 15 mm osjo. Zadnji amortizer bo prav tako razreda Float Factory in na voljo v različnih dolžinah. Float iCD boste lahko kupili od septembra dalje, cene pa še niso objavili, a zagotovo ne bo nizka.

Za konec si poglejmo še kaj sta o sistemu povedala dva tekmovalca, ki Float iCD preizkušata že dlje časa:
Catharine Pendrel, Luna Pro Team: “Uporaba je zares enostavna. V La Bressu je bilo tako veliko sprememb terena in z majhnim premikom prsta sem si vilice sem si vedno znova prilagodila. Sistem je zares hiter in omogoča tekočo vožnjo. Tudi če pred začetkom spusta kdaj slučajno pozabim odpreti delovanje, lahko to še vedno brez težav naredim v vsakem trenutku, ne da bi spustila krmilo.”

Geoff Kabush, Scott 3 Rox Racing: “Sistem uporabljam na kolesu s prednjim in polnim vzmetenjem, najbolj pa sem navdušen nad enostavnostjo vsega skupaj. Ergonomija krmila je zame zelo pomembna in zato mi je zelo všeč, da je vse skupaj minimalizirano in na krmilu ročice ter kablov skoraj ne opaziš. Blokado vzmetenja sem začel uporabljati veliko pogosteje, včasih jo vklopim samo za nekaj sekund.”

www.ridefox.com

Foto G. Stopar in Fox; na uvodni sliki kolo Geoffa Kabusha (foto: Fox).

Freestyle zaposluje
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
Sledite nam