8. septembra 2010

Najboljši in največji vseh časov. Prvo je mnenje večine obiskovalcev, drugo je statistično dejstvo. Največji kolesarski sejem je znova prinesel vse novosti za prihodnjo sezono (no, skoraj vse), seveda boste o njih brali tudi na mtb.si.

Za uvod v serijo člankov bomo začeli z nekaterimi trendi in skupnimi novostmi – pri tem nekateri razmišljajo in vodijo trende, veliko več je takšnih, ki jim sledijo. Zagotovo je slednjih največ na področju koles z električnimi motorji, ki so resnično preplavili sejem in le še redki proizvajalci koles so se jim uspeli izogniti.

Prodaja e-koles je v nekaterih državah zrasla do neverjetnih razsežnosti, povsod drugje pa strmo raste, trend pa je v času večjega ekološkega zavedanja in vseh težav, povezanih z vozili na fosilna goriva, še toliko močnejši. Ob tem sicer večina hitro pozabi, da so baterije teh koles prav tako veliko breme za okolje in da elektrika za ta kolesa tudi ne pade z neba. Ampak dobro, je premik v pravo smer, le še industrijske oblikovalce bodo morali najeti proizvajalci koles, saj so nekatera e-kolesa resnično grozna. Saj bi jim rekli, da so mutanti, ampak bi bila to žalitev za X-može in punce.

Toda zakaj sploh pišemo o tem, saj smo vendar gorskokolesarski medij, e-kolesa pa so namenjena mestni uporabi? Zato, ker je bilo na sejmu prav neverjetno veliko število e-gorskih koles in na žalost so vizualno prav ti največji izrodki. Na voljo je vse – od koles za kros do spustaških modelov; teh koles je toliko, da si bodo v ne tako zelo oddaljeni prihodnosti prislužila celo poseben članek.

Pravi MTB trendi
Pojdimo zdaj na trende, ki se nas bodo v resnici veliko bolj in hitreje dotaknili. V prvi vrsti je tukaj zagotovo prenos 2×10, ki ga je SRAM zelo uspešno ‘prodal’ na kolesa od srednjega do najvišjega razreda. XX smo sicer imeli na voljo že sedaj, a v resnici je bila ta skupina za večino daleč od dosega, sedaj je vse drugače. Na vrhu ponudbe se sicer XX in novi X0 tepeta s Shimanovim XTR-om, nižje pa bosta 2×10 skupini X9 in X7 konkurirali Shimanovem pogonskem sistemu DynaSys 3×10, ki je s skupinama XT in SLX hitro našel pot do proizvajalcev koles.

Naslednji trend, o katerem pišemo že nekaj let, so 29-palčna kolesa, ki so sedaj resnično zelo močno ‘napadla’ Evropo. Imajo jih že vsi in tokrat prvič množično tudi tipično evropski proizvajalci koles. Trg sicer še ni ponorel za 29-erji (kot se je to zgodilo preko luže), a prodaja očitno raste. Jezdeci vsegorskih in enduro koles bodo veseli tudi zelo množične vgradnje nastavljivih sedežnih opor, kar sicer pomeni malenkost višje cene, a proizvajalci še vedno dobijo nižje cene, kot vi v trgovini. Izbira opor je resnično velika, najbolj pogosto vidimo na kolesih znamke Crank Bros, KS in po novem tudi Rock Shox; Specialized pa svoja kolesa opremlja s svojo oporo. Po drugi strani je na kolesih tega razreda zelo malo gonilk Truvativ Hammerschmid, ki so lani preplavila sejem. Razloga za to se verjetno skrivata v visoki ceni izdelka in popularnosti sistema 2×10, ki prinaša nekatere sorodne prednosti.

Karbonski obroči so še ena izmed stvari, ki jih bomo v prihodnosti videli več. Za zdaj je njihovo število mogoče prešteti na prste ene roke, vendar mnogi verjamejo, da je to prihodnost – ne samo v krosu, tudi v gravitaciji. Obroči na testiranjih povsem potolčejo aluminijaste sorodnike, a visoka cena in nezaupanje za zdaj preprečujeta množično uporabo.

Gredo cene res v višave?
Devizni tečaji, višji transportni stroški, višje cene surovin, Kitajci nočejo več delati za riž … Vse to so razlogi (in opravičila) za višanje cen koles in opreme, s katerimi so nas strašili celo poletje. Dejansko je do dviga cen prišlo, čeprav ne čisto povsod. Nekateri so pač obdržali cene in na okvirje privili cenejše komponente, le redki pa so obdržali cene in ohranili ali celo dvignili kakovost. Super novica za kupce, glavobol za trgovce, saj to pomeni slabše pogoje za distribucijo.

Ne glede na cene bomo še naprej kupovali in furali kolesa in opremo, ker to pač radi počnemo. Del tega, kar bomo kupovali v naslednjih mesecih, bomo kot rečeno predstavili v seriji člankov, ki bo objavljena … Odvisno od vremena – saj veste kako gre to, če je lepo vreme, bomo zunaj na kolesih; če bo deževalo, kot je temu danes, bomo pa pisali.

www.eurobike-show.de

Sledite nam