17. septembra 2016

Španec modelnega leta 2017 z ravno prav hoda za plus plašče, 130 spredaj in 120 zadaj, in z zabavno geometrijo.

Kolo: Mondraker Factor XR+, letnik 2017, velikost M

Posebnosti

130 mm hoda spredaj in 120 zadaj na turni mašinci, obuti v plašča plus (širina 2,8, obročniki 2,75). Tako kot na “večjih” Mondrakerjih geometrija Forward z daljšo zgornjo cevjo ter zadnje vpetje Zero Suspension s premikajočim se spodnjim vpetjem blažilca. XR pomeni bolje opremljeno različico (extreme race), cenejši R ima tudi spredaj 120 cm hoda. Factor, ki pri Mondrakerju pade v kategorijo “trail”, ima za 2017 prenovljen okvir ter dva modela s plus in dva s standardnimi plašči.

Romantično razmerje

Zdaj že vsi poznamo Mondraker, zlasti po DH modelu Summum (hej, vse tri kolajne med člani na SP v spustu!), enduro dirkalniku Dune, vsegorskem Foxyju … Španska znamka iz Alicanteja je v zadnjem desetletju od trženja koles iz tajvanskega kataloga, enakih našim Cultom, z vrhunskim razvojem prišla do položaja, ko vodi v trendih. Vsaj v gravitaciji, naslednji pa je kros, pravijo.

Čeprav ne morem reči, da mi je silhueta Mondrakerjih okvirjev z grbo na zgornji cevi posebno privlačna (hidroformirana grba ima smisel zaradi trdnosti okvirja), pa moram ceniti tehnologijo in njihovo športno zgodbo. Posrečene barvne kombinacije tudi pomagajo.

Priložnost za furanje

Dve furi na Rašici, ena solo in druga s so-veteranom Gapetom, pa še nekega trenerja kanadske reprezentance v smučarskem krosu sva pobrala sredi hoste.


Vtisi
– To je bil moj tretji džojrajd na plusu in drugi na 27.5. Čeprav se vmes vračam na ožje plašče, sem že udomačen.
– Pri Scottu Geniusu LT Plus sem se pritoževal nad predolgim hodom glede na tovrstne plašče. Factor je mojo tezo potrdil. 120 oziroma 130 cm hoda je za plus čisto dovolj.
– Najti pravi pritisk za svojo težo, slog in podlago je pri plusu zelo pomembno, bom še enkrat poudaril. Pa brez zračnic, da se lahko bolj igraš z nizkim pritiskom.
Plašči 2.8 se zdijo bistveno bližje “normalnim” kot 3.0. Tudi obroč je lahko 5 mm ožji.
– Vesel sem, da je na trgu tudi vse več plaščev plus. Tale je imel spredaj Maxxisovo Recon+, ki ima bolj izrazit stranski profil od tega, ki smo doslej srečevali na plusu. Stranski profil je dobrodošel na “krmarici”. (Pozor, Maxxis ima zdaj na voljo tudi Minion DHF Plus in DHR II Plus ter High Roller II Plus.)
– Sem za forward geometry. Tako ali tako so zdaj drugi proizvajalci bližje tem meram kot pred leti, ko je M to predstavil na takrat Barelovem modelu Summum in nato na Dunu in so bile geometrije za tisti čas kar ekstremne. No, pa testni je bil itak M.
– Vozil sem v zelo suhih razmerah, na drsečem prahu. Upam si napisati svoje mnenje, da morda večji stik s podlago ne pomeni vedno tudi boljšega oprijema. Saj veš, kako se na gladki snežni podlagi obnaša avto s širokimi gumami? Takrat manjša teža na kvadratni centimeter oprijema pomeni slabši oprijem. Podobno se mi je zdelo, da imam v prahu s plusom slabo kontrolo nad kolesom, recimo pri zaviranju. Nisem presedel na 2.4 in primerjal, verjetno bi me tudi nosilo …
Oprema je Sramova iz dostopnejšega razreda, pogon NX in zavore Level T. Pa Foxovo vzmetenje in hišna železnina OnOff. Brez pripomb. Razen … spet sem se ustavljal za ročno spuščanje in dvigovanje sedeža. Ampak tako pri Mondrakerju sestavljajo vsa cenejša kolesa.

Za koga

Factor je lahko tvoje edino kolo, če se rad zabavaš na stezicah, na turicah in turah. Če rabiš malo dodatne samozavesti pri oprijemu ali če ga rad na polno namolzeš čez skale, korenine, ovinke … Razlika med učencem in mojstrom se uravna s pritiskom v plaščih.
Če le nimaš daleč po cesti do hriba, kajti …

Na jetra

Rad imam hitra kolesa in rad se s kolesom odpeljem do hriba. S Cimpričem sva enkrat računala, koliko počasnejši si od Plave lagune do Rašice, če imaš plašče iz mehke dirkaške mešanice. Malo za hec in malo zares. Tudi s plusom se ti na cesti včasih zazdi, da je mamica, ki pred teboj kolesari z malčkom v stolčku, morda svetovna prvakinja med mamicami z malčki v stolčkih, ker je preprosto ne moreš loviti. Morda je težava tudi v mojih nogah ali pritisku v gumah, za samozavest pa vsekakor ni najboljše. Plus na poti do hriba preprosto ni hiter. Počasnejši je le še pravi tolstež.

Cena: 2.999 €

Za model R pa 2.499 €.

Džojrajd je omogočil Mondraker Adria
Več o kolesu kmalu na www.mondraker.com

Sledite nam