11. oktobra 2018

Devetindvajsetice se vračajo tudi na Giantova “trail” kolesa. Tole je bolje opremljeni aluminijasti model, tako dobro opremljen, da ima celo karbonske obroče. Pa še med akcijskimi modeli je za zelo spodobno ceno.

Kolo: Giant Trance 29er 1 (2019), velikost M

Značilnosti

Polnovzmeteno kolo z 29-palčnimi obročniki, 130 mm hoda spredaj in 115 mm zadaj. Okvir iz aluminija. Najlažje ga porinemo v “trail” oziroma turni segment.

Romantično razmerje

Giant se je za nekaj let nerazumljivo umaknil s trga 29-palčnih gorskih koles, razen tistih za kros in maraton, in vse stavil na 27,5-palčna. Zadnji 29-palčni Trance iz leta 2014 je bilo tudi moje zadnje (lastniško) gorsko kolo, predem sem se odločil za kariero v džojrajdu. Novi je videti podobno, a je drugačen.

Gianti so mi pri srcu – imajo tehnologijo, imajo izdelavo, imajo dobro izbiro komponent. In dobre cene. In športne zgodbe. Pa precej tajvanski imidž tudi. Če je slednje dobro ali slabo, se odloči sam.

Priložnost za furanje

Nekaj lokalnih fur, celo Snurfova klubska, in ena kratka v Zagorju nad pumptrackom – hvala Kuki.

Vtisi

Da nadaljujem tisto, kar sem načel zgoraj pod “romantično razmerje”: v zadnjih letih so se geometrije spremenile. Tudi novi Trance 29er je seveda v trendu. V bistvu raztegnjen Trance 27.5. Konkretno: 66,5 stopinje znaša kot vilic, 74,5 (dejanski kot) sedežne cevi, prednja os je od navpičnice vilic zamaknjena naprej za 44 mm, cevi ob verigi pičlih 435 mm.

To jasno pomeni več stabilnosti, čez odzivnost oziroma igrivost pa se tudi ne bom pritoževal. Konec koncev je zaradi krajšega hoda vse nižje tlem.

In po drugi strani dovolj nastavljivo vzmetenje (Fox Float Performance Elite, v 34 mm vilicah kartuša FIT4) ter zopet malce prenovljeno zadnje vpetje Maestro vse opravijo “kot pri velikih”.

Kar se tiče opremljenosti, pa sta zvezdi gotovo karbonska obroča! Hišna z notranjo širino 30 mm. Hja, v resnici vredno razmisleka: bi raje imel karbonski okvir ali karbonske obroče? Ne odgovori “oboje”.

V resnici, ko sem se na kolo privajal z ničle, nisem začutil neke blažene lahkotnosti vodljivosti zaradi karbonskih obročev. A ne dvomim, da bi občutek cenil v tistem trenutku, ko bi moral imeti na istem kolesu aluminijaste. Obročniki TRX 1 bodo na voljo tudi samostojno, našel sem le ceno v ameriških dolarjih – 1100 za par.

Pa tudi sicer je na “enki” skoraj vse, kar si zaželiš. Pogon SRAM GX Eagle z gonilko TruVativ Descendent z osjo Dub. Okej, zavore Guide R, kakor komu, sem se jih za silo kar privadil. Baje te RES delajo. Hišna sedežna opora, sedež, kokpit, vse odlično in brez potrebe po menjavi – če ti le sedež ustreza (meni v resnici ni najbolj). Plašči Maxxis Minion z vsemi kraticami.

Navzgor: Za plezanje po težkem terenu gre težko kaj bolje. Blažilec na “trail” in gas. Tudi po gladkem gre razmeroma lahkotno. Vsekakor za doooolge avanture.

Navzdol: Že omenjena stabilnost + vodljivost. Na enduro dirki ali v parku bi mu nemara kje zmanjkalo. A na račun nižjega težišča in prijetnega upravljanja, nizke teže in dobrega plezanja vzamem ta kompromis in kak odsek prevozim malo pametneje.

Zakaj šmenta pa vseeno niso naredili kakšnega mm hoda več zadaj? Težko rečem ampak poskusi se zapeljati in se vprašaj, koliko se ti res zdi, da giba zadnji del.

Je aluminijast okvir dovolj tog? Za normalno, ne-dirkaško uporabo gotovo. Za togost vpetja nihajke skrbi karbonski link. Obročniki so pa tako ali tako togi.

Dolgi pa niso ti okvirji. Preveri “reach”, preden izbereš. Zame pri 179 cm bo bolj L.

Stehtano: okroglih 13 kg. Kar v redu, tudi obroči so pripomogli svoje.

Na jetra

S tole oranžno barvo nisem prepričan, kaj bi. Model 2 je v dveh različnih kombinacijah. Bolje, da napišem to, kot da se spet pritožujem čez zavore …

Za koga

Za kolesarja, ki je ugotovil, da ne rabi enduro hoda. Da je geometrija pomembnejša kot centimetri hoda. In da del hoda odtehtajo tudi večji obročniki. Manj je več in večje je boljše, recimo. Pa še iztegnjen sredinec daš vsem na neki karbonski šminkeriji dragih ameriških znamk, kjer okvir stane toliko kot tu celo kolo. Saj izdelani so tako ali tako skoraj vsi na istem otoku. Če te kdo vpraša, če imaš karbonske obroče, lahko še vedno rečeš, da so samo tako okroglo oblikovani, sicer pa aluminijasti.

Cena 4.099,00 €, akcijska 3.199,00 €

Opazno cenejša različica 2 (v akciji za 2.199), na drugi strani pa trije karbonski modeli Advanced. In že znani 27-palčni brat.

Džojrajd omogočil Freestyle / Giant Ljubljana, www.freestyle.si

Več o kolesu kmalu na www.giant-bicycles.com/si, a ker še nimajo objavljenega modelnega leta 2019, si zaenkrat oglej podatke na avstrijski strani.

Sledite nam