1. decembra 2016

Še en makadamkar, tokrat iz kanadske gravitacijske štale. Preprost, težji, zato nič manj zabaven. Saj veš, idealno število koles je N + 1.

Kolo: Devinci Hatchet SX (2017), velikost M

Značilnosti

Za gorske kolesarje specijalka na malo debelejših gumah. V resnici precej uporabna igrača za premagovanje razdalj po makamadih, kolovozih in tudi izven njih, pa tudi po cesti. “Makadamkanje” ali “gravel grinding” torej. V športnem ali potovalnem tempu. Temu pri Devinciju rečejo “open road”, za razliko od cestnih ali ciklokros koles (tista gredo na ramo, tole zaradi navzdol zakrivljene zgornje cevi ne).

Sekirica (hatchet) ima aluminijast okvir z aluminijastimi vilicami, spuščeno krmilo, 1×11 prestavam, mehanske kolutne zavore in skoraj gladke plašče širine 40 mm.

Romantično razmerje

Računal sem, da bo moj prvi Devinci gorsko in polnovzmeteno kolo, a tudi tisto še pride na vrsto. To je zlasti v spustu in enduru zelo cenjena kanadska znamka, sicer ne iz razvpite Britanske Kolumbije temveč z vzhoda, iz Quebeca.

Priložnost za furanje

Kar prijeten novembrski vikend. Solo, v soboto gor in dol in naokrog in nazaj po ravninskih makadamih in stezicah za Savo, v nedeljo kombinirana asfaltno-makadamsko-kolovozna tura z malico v Velo baru.

Vtisi

– Kolo ni lahko (podatek proizvajalca 10,5 kg) in pravoverni cestni kolesar, vajen vsaj tri kg lažjih plastičnih čudes, bi vihal nos, gorskih pa to ne bo preveč bolelo. Zato in zaradi širških plaščev je opazno počasnejše od dirkaške specjalke, kar pa ob namenski uporabi – za zabavo izven asfalta – ne bi smela biti težava. Hkrati nas tudi na asfaltu solidno hitro in brez nepotrebnega mučenja pripelje daleč.
Plašči, ki nimajo profila, le droben vzorec brez česar koli na robu, so dober kompromis za asfalt in makadam, ko pa v enačbo pride še listje ali celo blato, zelo hitro zdrsneš iz smeri.
– Na asfaltu plašči, ki sem jih vozil pod tlakom nekako 3,7 bara, pridejo zelo prav tudi čez luknje na robu naših prekrasnih cest. Ali pa v mestih čez rodeo na kolesarskih stezah. Se niti malo ne sekiraš, ko se voziš čez neravnine, ki bi ti na pravem dirkalcu izbile plombe iz zob. Pa na spustih na cesti je oprijem pri zaviranju in polaganju ovinkov dosti zanesljivejši kot na cestnih gumah.
– Ta vsestranskost, nadzor in udobje bi lahko bili marsikomu tudi na asfaltu pomembnejši od hitrosti na specialki, za katero žrtvuješ udobje in varnost.
Kaseti z največjim verižnikom s 36 zobci bi še nedavno rekli, da je mtb, a nima tistega razpona do 42 ali še več zob na največjem verižniku, s kakršnim se mtb kasete bahajo te dni. Ob prednjem verižniku s 44 zobci to pomeni kar težko delo na vzponih. Ideja le enega prednjega verižnika na takšnem kolesu mi je sicer zelo simpatična, a bi si moral najti pravi prenos. Recimo 44-42 ali kar 38-36, saj bi moral sicer zamenjati še menjalnik, ki ima kratko ročico.
– Potem bi trpela najvišja hitrost na cesti, a takšna kolesa tako ali tako nimajo značaja dirkača, ki mora držati skupino pri 50 in več kilometrih na uro. Idealna bi bila rešitev z dvema kompletoma obročnikov, na hitrejšem, lažjem, obutem v ožje plašče, bi imel lahko malo “hitrejšo” kaseto.
Mehanske kolutne zavore TRP, dokazane v ciklokrosu, povsem zadostujejo. Šele na dolgem in zelo strmem kolovoznem spustu, čisto predolgem in prestrmem, sem si za trenutek zaželel hidravlike.
– Ko bom naslednjič kupoval cestno kolo, bo to gotovo nekaj takšnega, kar gre tudi po makadamih. Preprosto in brez prednjega menjalnika, tudi če malo težje. Tudi Sekirica je lahko v igri.

Za koga

Za gorskega kolesarja, ki se ne ustraši formule, da je idealno število koles N + 1. Mu zapaše kaj drugega, malo zvrtet po makadamih in slabih cestah in se domov vrnit z lepo trimestno številko kilometrov. Mreža uporabnih poti se v primerjavi s specialko razširi in privlačne so tudi poti, ki bi bile na mtb morda dolgočasne (čeprav resnici na ljubo marsikdo gorsko kolo uporablja le na takšnih). Pa da se mu po asfaltu ne mudi preveč. Tudi za popotnika. Za preveč navitega cestarja, ki je vajen živahnega pospeševanja in vzpenjanja, pa morda tole ni.

Na jetra

Teža? Ne, le na lahkotnost 6 in pol kg težke specialke moraš pozabiti, če si se kdaj vozil s kakšno. Prenos pa. Čeprav mi je 1×11 super duper, bi si želel olajšati vzpone, tudi če na škodo najvišje hitrosti na odprti cesti, saj ta ni naloga tega kolesa.

Cena: 1.599 €

To je najbolje opremljen aluminijasti model, za precej več si lahko omisliš tudi karbonsko inačico.

Džojrajd omogočil MTB Republic Kranjska Gora
Več o kolesu na devinci.com

Sledite nam