8. novembra 2016

Kanadska šola aluminija na turnem spustaškem kolesu. Da, tako mu rečejo, saj ima zadaj 140 mm hoda, spredaj pa kot 66 stopinj.

Kolo: Banshee Spitfire (2016), velikost L

Značilnosti

Pari Bansheeju temu rečejo “spustaško kolo za ture”, saj ima pri “le” 140 mm hoda zadaj in pravo enduro geometrijo – z vilico Rock Shox Pike (160 mm hoda) kot krmilne cevi 66 stopinj, ki se lahko z nastavljanjem popravi na 67.

Zadnje vpetje iz glave hišnega inženirja šefa Keitha Scotta (KS Link) je iz družine navideznih vrtišč.

Testni Spitfire je bil opremljen s srednjim paketom Race, kar pomeni prestavljanje Sram GX, zavore Guide RS, gonilko in železnino Race Face Turbine/Atlas, obročnike Easton ARC 27

Romantično razmerje

Ah, Kanada … In to ne tista najbolj komercialna z Norcom ali Rocky Mountainom. Banshee je manjša znamka, ki se je rodila med legendami Severne obale Vancouvra.

Ob prvem pogledu na kolo izstopa malce bolj grobo varjenje, svoje prispeva barva z grafiko (vsak model je na voljo v treh barvnih kombinacijah). Kolo ima svojo dušo.

Priložnost za furanje

Na malo posebnem dogodku, dirki, ki to ni – Lovu na divjad pri Maretu in Kristjanu nad Dolom pri Ljubljani. Tri preizkušnje na čas po mokrih stezicah Vrečkolandije. Mudilo se mi je le po odsekih.

Vtisi

– “Trail downhill bike” je res primeren opis tega kolesa, ki nosi ime britanskega lovca iz druge svetovne vojne. A to ne pomeni, da ne gre več kot solidno navzgor, vsekakor gre bolje, kot je videti. Ni za dirke v vzponu, a brez pretiranega trpljenja ga boš brcnil na vrh vsake ture. Čeprav ne gume ne drugi kosi niso podrejeni hitrosti za navzgor ali po ravnem.
– Proizvajalčev podatek o teži za tako opremljenega je dobrih 14 kilogramov in občutek pri poganjanju je največ toliko.
Navzdol je zadnje kolo zalepljeno v tla, požita tako male kot za večje udarce, tudi ostre, skoke tudi. Za “samo” 140 mm hoda odlično. Ob tem geometrija zagotavlja mirnost in drži smer. Človek se vpraša, kako gre šele na njegovem večjem bratu Runeju (160/160)!? Navzgor gotovo ne tako.
– Z geometrijo, ki se za stopinjo nastavlja kar na vpetju osi zadnjega obročnika, se nisem igral. A Kanadčani pravijo, da je tam bolj za dvigovanje gonilnega ležaja kot za spreminjanje vodljivosti. Položaji so trije, na novi verziji za 2017 pa dva.
Varjenje je res videti drugače, kot so današnji tajvanski trendi, nekaj je hidroformiranja, a ne pretirano.
– To je eden tistih džojrajdov, ki bi ga imel za več kot za eno furo, da ga še malo začutim in podivjam z njim. Že ob tako bežni avanturi mi je zelo ustrezal za navzdol tudi v drsečih razmerah, hitro sem se ga navadil. Morda zato, ker v njegovi geometriji ni ničesar ekstremnega – razen tega, da je zadaj manj hoda.
– Test modela 2016 sem ujel za rep, prihajata malenkost spremenjena Spitfire in Rune letnika 2017. Morda največja novost je, da sta nekaj 100 gramov lažja.

Za koga

Za bajkerja malo starejše šole, ki navzdol rad prebije kak zvočni zid. Najbolj sveža tehnologija mu ne pomeni vsega.

Pa za nekoga, ki v gozdu ali v parku ne želi srečati enakih koiles. In se hkrati ne želi zadolžiti za nakup.

Definitivno za bralca NSMB.com in poznavalca zgodb z North Shora. Če kupiš Bansheeja, moraš razumeti, zakaj imaš kanadsko kolo. Ne samo zaradi geometrije in delovanja vzmetenja. Imaš vancouversko zgodbo in morda te prime, da bi fural v karirasti srajci …

Na jetra

Da sem ga imel le eno popoldne in da morda ne bom uspel voziti modela 2017, saj me čaka še Rune in kup drugih koles.

Ničesar drugega se ne spomnim. Se pa “govori”, da se benšiji lomijo. Kaj pa vem, krivično bi bilo napisati, da se – oziroma katera kolesa se pa ne. Guglanje ne da zadetkov iz zadnjih let, zadnja objava v temi na mtbr.com je iz leta 2011 … Tako da mene ta čenča ne bi odvrnila od nakupa.

Cena 4.200 €

Na voljo še dražji kit Show (z X01) in cenejši Comp (z X9)

Džojrajd omogočila slovenska Banshee gverila pri www.bansheebikes.si
Več o kolesu na www.bansheebikes.com

 

Sledite nam