Canyon Sender
8. maja 2025

Za ljubitelje spusta so pri Canyonu razvili popolnoma novo spustaško raketo. Sender CFR bo na voljo s karbonskim okvirjem in v dveh opremskih izpeljankah.

Canyon Sender je eno najbolj znanih gorskih koles za spust, lahko se pohvali z zmagami na najvišji ravni. Kljub temu, da je bilo še vedno pri vrhu, se Canyonu kolo ni več zdelo dovolj dobro, okvir so zopet “vrgli” na risalno desko ter ga s pomočjo inženirjev in ekipe Canyon CLLCTV zrisali po najnovejših trendih. Tako so izboljšali okvir, dodali visoko vrtišče in še nekaj malenkosti, da bo Sender lahko še bolj konkurenčen na dirkah.

Lansko sezono ekipa Canyon CLLCTV ni tekmovala na serijskih kolesih, temveč so vozili prototipe, ki so omogočali testiranje vsake potencialne šibke točke na terenu, in to v najtežjih razmerah. Da je že prototip “šampionskega” značaja, sta na dirkah dokazala Tahnee Seagrave in Troy Brosnan. Žal Tahnee letos ne bo sedela na serijskem bolidu, ker je presedlala na drugo znamko. Eksperimentiranje in testiranje je privedlo do oblike, ki jo vidimo danes, ko je kolo že v serijski proizvodnji.

canyon sender 2025

Na kratko

Sender CFR ima novo postavitev vzmetenja MX Link z visokim vrtiščem, ki zagotavlja 200 milimetrov hoda na zadku, kjer se kotali 27,5-palčni obročnik. Karbonski okvir omogoča obilico nastavitev od nastavitve višine gonilnega ležaja do nastavitve dosega (reach). Pri Canyonu upajo, da bodo prav z dodatnimi nastavitvami “zasebnikom” pomagali, da bodo kolo nastavili po svojih željah in občutkih. Kolo je na voljo v štirih velikostih, od S do XL.

Najpomembnejša sprememba je povsem nova postavitev MX Linka z visokim vrtiščem, ki je bila v času razvoja deležna budnega očesa šefa ekipe in nekdanjega dvakratnega svetovnega prvaka Fabiena Barela. Sistem z visokim vrtiščem vključuje koncentrično vrtišče spodnjega nosilca in deljeno vrtišče na zadnji osi. Večina mase kolesa je tako “nabrana” okoli gonilnega ležaja, kar ustvarja povsem stabilno platformo.

Sender vključuje tudi stabilizator krmiljenja Canyon K.I.S. (Keep It Stable). Ta pomaga k boljšemu nadzoru pri visokih hitrostih in je enostavno nastavljiv s ključem imbus. Omeniti velja, da so pri Canyonu uporabili zadnje pesto širine 148 x 12 milimetrov in se tako oddaljili od klasičnega DH standarda 157×12 milimetrov.

Kot rečeno, velikosti so štiri. Kolo je vedno opremljeno z manjšim 27,5-palčnim obročnikom zadaj in 29-palčnim spredaj. Kot krmilne cevi znaša 63 stopinj, dolžina cevi ob verigi je 445 milimetrov, kar je 10 milimetrov več od druge generacije modela. Doseg znaša 435 milimetrov pri S, 460 pri M, 485 pri L in 510 pri XL. Doseg se s pomočjo šalice krmilnega ležaja prilagaja za +/- 8 milimetrov.

Sender CFR tretje generacije v videu

Modelna paleta

Na voljo sta dve izpeljanki. Cenejša in “privatnikom” dostopnejša je ocenjena na 4599 evrov. Dražja, ki že skoraj meji na “tovarniškega” Senderja, pa bo stala 6149 evrov. Dobavljivost si oglej na spletni strani canyon.com.

Sender CFR Underdog

  • Okvir Carbon (CFR)
  • Zadnji blažilec Fox DHX 2 Performance Elite
  • Vilice Fox 40 Performance, 203 mm
  • Menjalnik in ročica Sram GX DH / Sram GX DH Trigger, 7p
  • Kaseta Sram PG720, 11-25t
  • Gonilka Sram Descendant DH
  • Zavore Sram Maven Bronze
  • Obročniki DT Swiss F1900
  • Pnevmatike Maxxis Minion DHR II 29×2,4″
  • Teža pri velikosti M 18,50 kg

Sender CFR Team

  • Okvir Carbon (CFR)
  • Zadnji blažilec RockShox Vivid Coil DH
  • Vilice RockShox Boxxer Ultimate, 200 mm
  • Menjalnik in ročica Sram X01 DH, 7p
  • Kaseta Sram PG720, 11-25t
  • Gonilka Sram X01 DH
  • Zavore Sram Maven Silver Stealth
  • Obročiki DT Swiss FR1500
  • Pnevmatike Maxxis Minion DHR II 29×2,4″
  • Teža pri velikosti M 17,92 kg

Vse dodatne informacije na canyon.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Canyon: Lux Trail je nekoliko bolj “down country”

Sledite nam