3. maja 2016

Scalpel je za Cannondale to, kar je Zaskar za GT in Epic za Specialized. Tu je nova generacija kolesa za kros in maraton.

Scalpel je za Cannondale to, kar je Zaskar za GT ali Epic za Specialized. Ne samo eden najbolj prepoznavnih modelov, ampak kolo z bogato tekmovalno zgodovino in kolo, na katerem so doživljali zmage in poraze največji našega športa. Izdelava nove generacije ni bila mačji kašelj.

Če smo se po preskoku v novo tisočletje spraševali, ali so polnovzmetena kolesa dovolj hitra za dirkanje, je zdaj vprašanje skoraj obratno – ali ponujajo “trdaki” še vedno dovolj prednosti za dirkanje? Eno izmed koles, zagotovo pa ne edino, ki je premaknilo jeziček na tehtnici odločanja, je bil prav Cannondale Scalpel. Za seboj ima ekipe Volvo Cannondale, Simens Mobile Cannondale, Vredestein Cannondale in zdaj Cannondale Factory Racing, seznam vrhunskih kolesarjev, ki so Scalpela gnali do zadnjega atoma moči, pa je daljši od ponedeljka.

Zdaj je pred nami povsem novi Scalpel, ki je dobil v imenu še črki Si – hišna oznaka za sistemsko integracijo (System Integration). Prvi modeli so že blizu trgovin, ostali bodo odvisno od razpoložljivosti komponent dobaviteljev na voljo do poletja. Na listkih s cenami bodo podobne številke kot pri obstoječem modelu.

Jasno zastavljeni cilji

Razvojna skupina je imela za novega Scalpela jasno postavljene cilje:
Prvič: Ustvariti najhitrejše tekmovalno XC kolo.
Drugič: Izdelati najboljše možno kolo za maratone in etapne dirke.
Tretjič: Ustvariti najboljše možno kolo za vse kolesarje in izdelati specifične ženske modele.

Nekaj podobnega se verjetno pogovarjajo v vsakem podjetju, ki izdeluje tekmovalna kros kolesa, a trije cilji se včasih izključujejo, tukaj pa so jih uspešno združili. Posledica tega je združljivost okvirja z dvema nosilcema bidonov (na majhnih okvirjih le eden), potopno sedežno oporo ter prestavnimi sistemi z dvema prednjima verižnikoma in/ali elektronskimi prestavnimi sistemi. Marsikatero konkurenčno kolo ne ponuja vsega tega naštetega, veliko jih je žrtvovalo predvsem prednji menjalnik in/ali drugi nosilec bidona.

Geometrija OutFront

Za marketinškim imenom se skriva dobro premišljena geometrija, ki je neposreden odziv na dogajanje na dirkah. Proge za svetovni pokal so polne kamnitih odsekov, skokov, visokih prelomnic, korenin in drugih tehničnih elementov. Dirkanje je postalo zahtevnejše, a hkrati tudi bolj zanimivo. Scalpel-Si je odgovor za te proge, proizvajalec ga je celo označil z novo značko XXC. V osnovi je kolo 29-palčno, najmanjši standardni model in oba ženska pa stojita na 27,5-palčnih plaščih.

Scalpel-Si ima po zaslugi asimetrične konstrukcije nihajke in za 6 mm navzven premaknjenega pogonskega sistema (Boost za 3 mm) dovolj prostora za široke 29-palčne plašče in prednji menjalnik ter spodobno kratke, 435 mm dolge cevi ob verigi. Ker je pesto zamaknjeno v desno, so napere zadnjega obročnika na obeh straneh enako dolge, trdnost obročnika pa zato večja. Kdor ima v domači garaži zadnjo verzijo kolesa F-Si, že dobro pozna tovrstno rešitev (ob tem se bo na novem Scalpelu počutil zelo domače, saj so držo skoraj v celoti prenesli s tega kolesa).

Kot prednjih vilic Lefty je 69,5 stopinje, odmik osi pa znaša 55 mm (50 mm pri 27,5-palčnih modelih). Scalpel-Si ni edini s takšnim kotom, imajo kakšni tudi bolj položne, je pa najbolj položen med glavnimi igralci na trgu. V kombinaciji z odmikom osi za kar 55 mm od sredinske linije vilice pa je dobilo kolo dodatno stabilnost ter večjo zmogljivost premagovanja ovir. To je geometrija OutFront, pri kateri je dolžina t. i. traila kratka za okretnost pri nizkih hitrostih. Z drugimi besedami – kolo je za svoj razred izredno zmogljivo in v rokah pravega pilota premaga tudi najbolj tehnične proge. Pri tem pomaga tudi široko krmilo, dobro vzmetenje ter po izbiri kupca kolesa še potopna sedežna opora.

8 moških in 2 ženska modela

Ostale bistvene novosti in lastnosti novega Scalpela so opisane v galeriji. Omeniti pa velja še paleto modelov, ki se začne s petmestno številko pred znakom za evre – ta pripada modelu Black Inc. Od tu naprej smo na veliko bolj realnih tleh, pa še vedno visoko, z modeloma Team in Race. Prvi je opremljen s komponentami XX1 Eagle, drugi z 11-redno grupo XTR. Vsi našteti in še Carbon 1 so sestavljeni okoli karbonskega okvirja BallisTec Hi-MOD, ostali z “običajnim” karbonom BallisTec ali aluminijastim okvirjem SmartFormed. Najcenejši model stane evro manj od treh tisočakov.

{gallery}2016/160503_cannondale_scalpel2{/gallery}
Ali morate takoj prodati “starega” Scalpela in kupiti novega? Ni nujno, model z oznako 2016 je prava raketa in hudičevo lahko in togo kolo. Vseeno pa je Scalpel-Si evolucija v vseh mogočih pogledih in sodobno kolo z moderno geometrijo, prav tako pa ga lahko ta trenutek zlahka uvrstimo med najboljše pripadnike svoje vrste.


Manuel Fumić in Marco Aurelio Fontana o novem Scalpelu.

www.cannondale.com

Avtorji fotografij: Grega Stopar, Ale Di Lullo, Michele Mondini, Cannondale

Sledite nam