3. decembra 2010

Nekdanji tekmovalec v krosu je danes že pravi športni znanstvenik. Te dni je na Forumu inovacij predstavil prototip sedežne opore za sočasno spreminjanje vzdolžne lege in nagiba kolesarskega sedeža.
Včasih smo lahko kar veseli, ko se nekdo poslovi od tekmovalnega gorskega kolesarstva. Pa ne zato, ker bi nam bil zoprn, ampak ker ga nese naprej in ga pozneje v športu spet srečamo v drugi vlogi.

To velja tudi za Boruta Fondo, 22-letnika iz Radovljice, ki je svoje sanje o karieri mtb profija opustil lani v dresu domžalske Energije. Razlog: ponavljajoča se poškodba kolena.

Borut se je zakopal v študij in letos že diplomiral iz kondicijskega treninga na Fakulteti za šport v Ljubljani. Nadaljuje z znanstveno-raziskovalnim delom: v podjetju S2P, Znanost v prakso, sodeluje s svojim mentorjem dr. Nejcem Šarabonom, lotil pa se je še podiplomskega študija aplikativne kineziologije na Univerzi na Primorskem.

Velik del njegovega raziskovanja je posvečen kolesarstvu. “Začel sem raziskovati področje kolesarstva, predvsem z vidika motorične kontrole, biomehanike, ergonomije in preventive pred poškodbami,” pravi Borut, ki je že objavljal v vrsti znanstvenih in strokovnih revij in svoje študije predstavljal tudi na mednarodnih kongresih.

In zdaj smo pri izdelku, ki ga je pripeljal med finaliste letošnjega Foruma inovacij, ki je bil včeraj in danes na ljubljanskem Gospodarskem razstavišču.

To je sedežna opora, ki omogoča lažje in bolj učinkovito kolesarjenje v klanec. Pri vožnji v klanec se seveda spremeni tudi kot sedeža, hkrat se težišče pomakne nazaj za gonilni ležaj. Zato kolesar manj učinkovito poganja in vloži veliko sile drugam, naprimer za vlečenje krmila z rokami. Tudi sedenje na konci sedeža ni prav udobno in učinkovito. Borutova opora to rešuje tako, da se “zlomi” naprej za 10 ali 20 odstotkov. Tako hkrati spremeni naklon in vzdolžno lego sedeža.

Rešitev je tehnično preprosta, mehanizem v opori se sprosti z ročico na krmilu. V prvi prototipni verziji je treba sedež še potisniti naprej, a v naslednjih verzijah bo tudi to priročnejše.

Tisti, ki so oporo preskusili, so navdušeni, saj je takšno poganjanje navkreber brez dvoma učinkovitejše. Medmišična koordinacija in poraba energije sta enaka kot pri kolesarjenju v ravnini, hkrati je manj dela rok in manj obremenitve hrbtenice. Dobrodošlo ne le na gorskem, tudi na cestnem kolesu.

Pot do serijske izdelave, do vstopa na trg in do sprememb v zavesti kolesarjev je seveda še dolga, kar nas uči tudi primer druge slovenske kolesarske inovacije E-Hub. Nadaljevanje zgodbe te zanimive inovacije bomo spremljali na mtb.si.

www.borutfonda.com
www.s2p.si
www.foruminovacij.si

Sledite nam