15. novembra 2018

Aleš Boben je letošnji celoten tekmovalni cikel izkoristil za testiranje različnih kolesarskih komponent. Pravi, da brez potopne sedežne opore ne more več kolesariti.

Za tiste, ki še niste namestili “droperja”! To je ena najboljših nadgradenj, ki jih lahko narediš na svojem kolesu, pa naj bo polnovzmetenec ali trdak. Če ti je všeč hiter spust (pa tudi če ne), ti bo dal več nadzora in zaupanja. Znižal boš svoje težišče, kar daje več nadzora pri zavijanja. Še posebej na strmih spustih boš izgubil občutek, da te hoče kolo vreči preko krmila. Če voziš tehničen teren in se želiš zabavati, nabavi potopno sedežno oporo!

Pri nabavi dodatnih delov za kolo mora biti nakup potopne sedežne opore zanesljiv in preudaren. Teža je seveda pomembna, a ne na račun vzdržljivosti ali zanesljivosti. Porabljen čas za popravila je na račun mojega časa vožnje. In če si kdaj hodil nekaj kilometrov zaradi pokvarjenega dela, gotovo ne boš razmišljal: “Vesel sem, da sem prihranil 50 gramov – res je šel k vragu, vendar je bil presneto lahek!”.

KS LEV-CI

Opora s hodom 65 mm, namenjena predvsem za kros in maraton, ima zračno kartušo, ki premika drsno cev. Ventil schrader je na vrhu opore in za nastavitev tlaka zahteva odstranitev sedeža. Malce težavno, vendar sem pritisk nastavil enkrat in izgube zraka od takrat ni bilo. Sam dvig opore je nežen in brez nevarnosti za “občutljive“ dele. Seveda s pritiskom nastaviš tudi hitrost dvigovanja.

Ne obožujem vijakov z okroglim robom, ki jih LEV uporablja pri namestitvi sedeža, saj je velikost imbus ključa običajno manjša kot pri običajnem vijaku. Z večjim imbusom je manj verjetno, da boš posnel vijak, še posebej, če si mehanik s Krpanovo močjo. Tu so vijak z okroglo glavo najbrž uporabili zaradi manjše verjetnosti, da pri padcu poškoduje kolesarja. Torej je potrebna pazljivost pri namestitvi imbusa in uporaba momentnega ključa.

Eden ključnih delov je ročica za daljinsko upravljanje. Ergonomija in občutek ročice sta namreč zelo pomembna. Mora se nahajati v dobrem položaju, tako da je dostop dober tudi v zadnjem trenutku pred tehničnim odsekom, ko je najbolj pomembno, da roka drži krmilo. Ne sme zahtevati preveč sile ali potovanja. Prav tako mora imeti dovolj “občutka”, da boš začutil točko, kdaj se bo opora začela posedati. Ročica KS izpolnjuje vsa merila.

Zanesljivost

Opora je delovala brez težav. Vozil sem jo skozi celo sezono. Pri premikanju je včasih prišlo do manjše lepljivosti pri povratku. A za to je bilo potrebno samo zunanje čiščenje in kapljica ali dve olja oziroma silikonski sprej na tesnilo in drsno površino in spet je delovala kot prej.

LEV-CI je dobra opora. Zanesljivo in dosledno delovanje, lahko vzdrževanje in ni me pustila na cedilu!

Prvi test in ostale podatke najdeš na mtb.si – Bobi preizkuša: Potopna sedežna opora KS Lev-CI

Foto Aleš Boben

Sledite nam