19. februarja 2013

Rešitev težko rešljive zagate: opletanja verige na okvirju brez nastavkov ISCG in/ali za trojni verižnik, z 9-rednim menjalnikom … Uporabno pa še za koga drugega.

Ko si je nek možakar pred toliko in toliko leti izmislil zadnji menjalnik, gotovo ni razmišljal, kako se bo ta obnašal pri napadalni terenski vožnji, pri spuščanju čez skale in korenine ter pri trdih pristankih. Noben kolesar nima rad opletanja verige, udarjanja v okvir, snemanja verige s prednjega verižnika …

MTB menjalniki zadnjih desetletij so že bili deležni nekaj močnejših vzmeti in še kakšne rešitve proti tej mori s preslabo napeto verigo. Zadnja generacija najboljših menjalnikov Shimana (Shadow Plus) in Srama te težave kar temeljito rešuje. Druga rešitev so vodila ali napenjalci za verige, ki se pritrdijo na okvir ob gonilni osi, a potrebujejo nastavke standarda ISCG na okvirju ali vsaj ustrezen gonilni ležaj.

Tako ostanemo še muzejski primerki, ki nimamo ne nastavkov ISCG na okvirju ne desetrednega zadnjega verižnika, da bi nataknili menjalnik Shadow Plus, pa iščemo rešitev za ropot in padanje verige. Morda pa si želimo rešitve za trojni prednji verižnik, med sistemi za pritrditev na ISCG jih namreč ni.

Zdravilo je napenjalec verige, ki se pritrdi na cev ob verigi. Ponudba je zelo pičla, v zadnjem času v njej vlada C.guide, ki je od lani na voljo v posodobljeni različici v.02. Proizvajalec je nemški Bionicon, izdelovalec inovativnih polnovzmetenih koles. Drobni C.guide tehta pičlih 23 gramov.

Namestitev

Na cev ob verigi torej, s priloženimi plastičnimi vezalkami, kar omogoča pritrditev na vse dimenzije in oblike cevi. Možnosti pritrditve sta dve, odvisno od tega, kako je na kolesu speljana pletenica zadnjega menjalnika. Če je ta pod cevjo, potem z dvodelno plastično cevko objamemo pletenico in jo z vezalko pritrdimo na vodilo pletenice. Če pletenice tam ni, uporabimo drugačno plastično cevko, ki jo z dvema vezalkama namestimo na cev okvirja. Ob zelo tankih ceveh ob verigi priporočajo uporabo tretje vezalke na sredini plastične cevke.

V obeh primerih se dvodelni aluminijasti del napenjalca, ki spodaj drži še plastično cevasto vodilo verige (prav tako dvodelno, da ni treba odpenjati verige), sestavi čez plastično cevko. V dobesedno le nekaj minutah ste namestili napenjalec! Kar posrečeno.

Ker sem imel sam zaradi silnih frustracij zaradi nabijanja verige to skrajšano na minimum, sem ji moral ob montaži C.guida dodati še en člen, saj se njena pot malce podaljša.

Na terenu

Nekatera vodila in napenjalci so silno glasni, C.guide pa je zaradi materiala tih. Če to pomeni, da je material mehak in da ga bomo zato z verigo predrgnili, bomo šele ugotovili … Ker se napenjalec prosto giba navznoter in navzven, je prestavljanje neovirano. Pravi preizkus seveda pride, ko se pot obrne navzdol. Deluje. Moje kolo še nikdar ni bilo tako tiho ob mučenju čez ovire. Zares se mi je zdelo, kot bi vzmetenje delovalo bolje.

Doslej je testni C.guide brez težav preživel nekaj tur. Preprosta oblika res ne obeta kakšnih zapletov, a po pričevanjih dveh uporabnikov gre lahko tudi kaj narobe. Plastična pritrditev je ahilova tetiva napravice in ko gre kaj narobe, pač popusti. V kompletu je rezervna cevka, aluminijast del bo ostal cel, masivno vodilo tudi. Kaj natanko zagrabi napenjalec in ga odtrga, uporabnika nista znala povedati. Za trenutek neroden kot verige, morda celo srečanje z gonilko, ugibata. Vejo bi verjetno opazila. Sodeč po obsežni znanstveni raziskavi (guglanju) teh primerov vendarle ni veliko.

Zaključek

Če C.guide boleče potrebujete, ste se že spoznali v tem zapisu. Morda pa še ne veste, da ga rabite, saj proizvajalec ugotavlja, da le trši menjalniki niso dovolj. To dokazujejo z videom

Cena ni zanemarljiva. Veliko za preprosto drobno reč, ki pa komu reši sicer nerešljivo težavo.

Konkurenca? Specialized ima podobno zadevo, Danglerja, a je združljiv le z njihovimi kolesi, tudi Liteville ima SCS II in še kdo. Kore je strašil s svojim “univerzalnim”, a ni bil prav univerzalen, kot tudi stari DCD (Dave’s Chain Device) iz devetdesetih ne, tudi sam sem ga na cev pritrjeval čez več plasti zračnice … Ni kaj, če želite odpraviti “chainslap” in za vaše kolo ne deluje nobena druga rešitev, bo treba seči v žep.

Posodil SB Shop www.sb-shop.si
Proizvajalec Bionicon www.bionicon.com, www.c-guide.org

Cena: 39,90 evra
Teža: 23 g

Na uvodni fotografiji: moja “stealth” namestitev pod zaščito okvirja. Če bi se spomnil manj prerezati neopren, ne bi bilo treba še ene vezice …

Sledite nam