8. junija 2011

Kolo za kros s 100 mm hoda, ki se vozi kot trail kolo s precej več hoda? Da, natančno to je novi BH Lynx, morda eno večjih presenečenj letošnje sezone.

BH je znamka, ki je bralci mtb.si še nabolje poznate po tovarniški ekipi BH Suntour, katere članica je tudi Julie Bresset, najmočnejša tekmica Tanje Žakelj v kategoriji do 23 let in zmagovalka zadnje dirke svetovnega pokala. Verjetno pa se le redki zavedate, da to špansko podjetje že več kot 100 let izdeluje kolesa, v zadnjih letih pa se je tudi močno posvetilo gorskim kolesom. Do sedaj je bila krona ponudbe serija super lahkih trdakov Ultimate, a s predstavitvijo modela Lynx se je BH pokazal še v povsem novi luči. Kolo je izdelano s sistemom Split Pivot, pod katerega se je podpisal Dave Weagle in predstavlja novo poglavje v zgodovini proizvajalca. Morda tudi v širšem pojmu razmišljanja o kolesu za kros.

Inovativnost na vsakem koraku
Razvoj modela Lynx se je začel pred tremi leti, postopek razvoja pa je potekal tudi s tehnologijo oblikovanja modelov iz gline; takšen pristop je sicer bolj domač v avtomobilski industriji. Zakaj tako, pojasnuje vodja marketina Alex Zuloaga: “Oblikovanje z glino nam je omogočilo preverjanje modela s pravimi komponentami. Naše ugotovitve smo hitro prenesli v 3D model, kar nam je prihranilo veliko časa.” Sočasno so prototipe testirali v laboratoriju na sedežu podjetja v Vitori in na terenu v Španiji in ZDA.
A rezultat je še večje presenečenje, kolo je morda edino svoje vrste ta trenutek. Karbonski okvir je izdelan z enako tehnologijo kot model Ultimate, ima 1,5-palčno glavo okvirja, masivno ohišje gonilne osi in obliko s tekočimi linijami od glave do zadnje osi. Zanimivost je tudi notranja napeljava bovdnov, ki jo tvorijo povsem trdne karbonske cevke, ki omogočajo zares tekoče gibanje pletenice. Teža okvirja 2,3 kg ni najnižja, a kolo dodatne grame odtehta na terenu.

Razcepljeno vrtišče
To je drugo serijsko kolo s sistemom Split Pivot, novim vzmetenjem Davida Weagla, najbolj znanega po sistemu DW-Link (na mtb.si boste lahko brali tudi intervju s tem genijem kolesarskega vzmetenja). Sistem je v osnovi enoležajni, vendar ima zadnje vrtišče postavljeno okoli zadnje osi. Sistem je v tem pogledu skoraj enak kot sistem ABP, ki ga najdete na kolesih Trek, kar lahko povzroči še kakšno pravno dogodivščino. Za zdaj kaže, da je Weagle prvi vložil prošnjo za patent. Amortizer je vpet med zgornji nihajni vzvod in spodnji del nihajke, pri čemer so si pomagali s kratkim nosilcem (glej slike). Pri razvoju je sodeloval tudi Fox in kolo je tako seveda kot eno izmed prvih opremljeno z novimi amortizerji s premazom Kashima. Zanimivo je, da je pritisk BoostValva na kolesu izredno nizek – 150 psi (običajno 200 psi in več).
Tudi okvir sam je pol inovacij. Nihajni vzvod so poimenovali Star Link, saj je os vzvoda, ki povezuje obe polovici, oblikovana v obliki zvezde – podobno kot os ISIS, kar poveča togost tega dela. Z namenom ojačitve zadka je kolo opremljeno še s Sunturjevim sistemom 12 mm osi Q12 s hitrim zapenjalcem.

Presenečenje na terenu
BH je peščico izbranih novinarjev povabil na testiranje v vasico Peisey-Vallandry v bližini bolj znanega Les Arca, ki že vrsto let privablja z odličnimi tereni za gorske kolesarje. Predstavitev kolesa za kros je bila dokaj nenavadna, saj so nas odpeljali na najvišjo točko terena in za začetek smo se spustili do polovice gore. In to po terenu, ki je običajno rezerviran za kolesa z veliko več hoda. Vsi skupaj smo takoj pozabili, da smo na kolesu za kros in vozili smo tako, kot bi kolo imelo 140 mm hoda. Korenine in skoki čez velike kamne so bili zabava in ne ovira, občutek na kolesu zelo samozavesten. No, mejo vilice sem naposled našel, a ob tem je bil zadek še vedno zelo suveren. Če bi bilo to moje osebno kolo, bi si nanj zagotovo namestil vilice s 120 mm hoda.
Vas zanima še kako Lynx pleza? Tako kot vsa druga boljša kolesa za kros, višek teže (karbonski model z opremo XT tehta 11,6 kg) pa se hitro kompenzira z zares odličnim oprijemom. Zdaj pa presenečenje – kolo smo vozili z nastavitvijo posedanja od 25 do 30 in celo več odstotkov, kolo pa se je najbolje počutilo na odprti nastavitvi amortizerja in položaju 0. Torej najbolj “mehkem” položaju, ki je običajno rezerviran za spuste. Kolo v drugih položajih izgubi živahnost, a v določenih razmerah bodo te možnosti prišle še zelo prav.

Nov način razmišljanja
BH Lynx je resnično zelo netipično kolo za kros. “Morda edino svoje vrste,” kot se rad pohvali Dave Weagle. Za konceptom kolesa pa se skriva še širši pomen, mora celo drugačen način razmišljanja o kolesih. Namesto klasičnih podatkov o geometriji bo proizvajalec kot glavni podatek navajal “mechanical trail”, vrednost, za katero še nimamo dobrega prevoda. Dave Weagle: “Mehanski trail je nov način razmišljanja za BH in celo za industrijo. To je meritev, ki šteje, ne pa kot vilice.” Več o tem boste lahko prebrali v prihajajočem intervjuju s tem konstruktorjem.

BH je zelo optimističen glede novega kolesa in že so napovedali, da bodo platformo uporabili tudi na kolesih z več hoda. Glede na to, kar smo videli in testirali (naša skupina je bila celo zadnja z možnim vplivom na serijsko kolo) je optimizem več kot upravičen. BH Lynx bo na voljo s karbonskim ali aluminijastim okvirjem, v prodaji pa bo že v drugi polovici poletja. Kolo sicer pušča nekaj odprtih vprašanj, tudi to o njegovi prihodnosti v naši deželici, a glavno je le eno: “Bodo čez 3 do 5 let vsa polnovzmetena kolesa za kros narejena z enako miselnostjo?”

www.bhbikes.com
www.split-pivot.com

Foto: Grega Stopar, BH

Sledite nam