6. marca 2012

Odgovor vsem, ki se sprašujete, če je Uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju iz leta 1995 še vedno v veljavi: Da!

Podzakonskemu aktu, ki je s prvim aprilom 1995, ko je stopil v veljavo, naš šport do nadaljnjega potisnil v ilegalo, se reče Uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju. Že leta 2010 bi morali dobiti osveženo (beri: strožjo) uredbo, pa je sprejetje padlo, ker uredba kot podzakonski akt ne bi imela zakonske podlage – “krovni” zakonski akt, Zakon o ohranjanju narave, se je namreč medtem spremenil. Takole je padla uredba, članek na mtb.si, 8. december 2010.
Od lani je zato v pripravi nov zakon, ki bo urejal to področje, a je pripravo in sprejetje zavrl padec prejšnje vlade.

Ali od ugotovitve, da uredba nima zakonske podlage (nova, torej je sklepati, da tudi stara), pa do sprejetja novega zakona, nimamo zakonodaje, ki bi urejala vožnjo v naravnem okolju?

Ne, do sprejetja zakona vendarle velja stara uredba, le nove ni mogoče sprejeti. Tako je bilo rečeno takrat, a je Slovenska kolesarska pobuda vendarle pred časom to vprašanje znova zastavila Ministrstvu za okolje in prostor. Mladen Berginc, vodja Sektorja za ohranjanje narave (zdaj že pri Ministrstvu za kmetijstvo in okolje), soavtor uredbe in zdaj vodja skupine za pripravo zakona, odgovarja: “Uredba o prepovedi vožnje v naravnem okolju je veljavna. V ministrstvu na to tematiko pripravljamo zakon, ki jo bo nadomestil.”

Zakaj to ni slabo?
Če uredba do sprejetja zakona ne bi veljala, bi to področje urejala Zakon o gozdovih in Zakon o planinskih poteh. Po uredbi je kazen za vožnjo s kolesom 20 evrov, po Zakonu o gozdovih pa od 200 do 400 evrov. Zakon o planinskih poteh, čeprav ga izrecno prepoveduje, kazni za kolesarjenje res ne omenja, saj se zanaša na kaznovanje po drugih zakonih. Izven gozda bi torej po planinskih poteh celo šlo, če uredba ne bi veljala … Kot bi po vseh planinskih poteh pravzaprav šlo tudi s kolesom za ciklokros, saj so pametnjakoviči v zakonu izrecno pisali o gorskem kolesu.

Zaenkrat še na strani starega Ministrstva za okolje in prostor www.mop.gov.si/si/voznja_v_naravi/

Na uvodni fotografiji Mladen Berginc ob lanski predstavitvi osnutka novega zakona na konferenci v Bohinju, foto AD.

Sledite nam