4endurance sis 2
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Human Fish Gravel SloEnduro
17. maja 2016

Malo za šalo in precej tudi zares – tudi za Red Bull Goni Pony je treba malo potrenirati. Vsaj toliko, da manj boli. Že čez manj kot 3 tedne!

Le še manj kot trije tedni nas ločijo od druge izvedbe skupinskega naskoka z 20-palčnimi kolesi brez prestav na najvišji slovenski cestni prelaz, ki bo potekal v soboto 4. junija. Kdor je doslej zanemarjal kolesarjenje (ali vsaj druge športe, kot je naprimer tek), se do dneva D ne more več čudežno pripraviti za vrhunski dosežek. Vsakdo pa lahko še kaj postori, da bo šlo lažje in malenkost hitreje. In da boste imeli zvečer še kaj energije. Po razglasitvi namreč ob 19. uri na oder stopi Magnifico!

Moč

“Singlespeed” kolesarji pravijo, da imajo njihova kolesa dve prestavi: ena je sede, druga stoje. V obeh, zlasti če se s ponijem vzpenjaš na Vršič, pa potrebuješ moč. Sedenja bo bolj malo, ob poganju stoje pa delajo vse mišice na nogah, zadnjica, pa še hrbet in roke z rameni. Če iščeš bližnjico do nekaj moči v nogah, ti bodo razen skoka v fitnes pomagali že počepi in izpadni korak.

Poleg moči potrebuješ še nekaj vzdržljivosti. Le najhitrejši za vzpon potrebujejo manj kot uro, večina pa precej več. Če si dvakrat ali trikrat tedensko privoščiš aktivnost, pri kateri boš imel utrip srca povišan kakšno uro in pol, si na pravi poti.

Praksa

Je tvoj poni že nared? Najdi si vsaj kakšen kilometer dolg vzpon, podobno strm kot je Vršič (povprečno 7,25 %, največ 10,8 %), in pelji konjiča na sprehod. Poskusi, s kakšnimi obrati gre najbolje v klanec. Navadiš se tudi na oko oceniti naklon, da se lažje odločiš, ali moraš vzeti zalet in dvigniti obrate, ali bo šlo na vztrajnost. Pa še šunke se bodo malo okrepile. Gotovo ugotoviš tudi, da moraš na kolesu še kaj nastaviti, spremeniti, zategniti …

Tehnika in taktika

S štarta se ne zaženi. Dirka je dolga in odpeljati jo moraš v najboljšem tempu, ki ga zmoreš sam. Tekmeci pred, za in ob tebi so seveda motivacija, ki iztisne iz tebe še malo več, a ko greš čez mejo, vstopiš v svet bolečine in trpljenja, ki pelje le v odstop ali vsaj v slabši dosežek od tega, kar si sposoben.

Na majhnem plastičnem pedalu ni preprosto najti idealnega položaja stopala za najboljše poganjanje. A nikakor ne stoj na njem s peto, po “poštarsko”. Največ moči imaš, če je os pedala pod mestom, kjer se kost palca na stopalu stika s stopalnico (okroglina na prednjem notranjem delu stopala). Moč lažje prenašaš na pedala v obutvi s tršim podplatom. Če nudi še oprijem, je to prava kombinacija.

Ob poganjanju stoje boš nagnjen naprej, nad krmilo. Najdi pravi položaj, da boš čutil, da dela tudi največja mišica telesa (rit po domače).

Na Vršič se s ponijem dokazano da prikolesariti, ne da bi stopil dol. Najbolj pomaga vijuganje po vsej širini ceste. A v resnici si na vrhu hitreje, če malo kolesariš na vso moč in nato malo hodiš ter si tako nabereš novih moči za naslednji kolesarski šprint. Ne pozabi, tek je prepovedan.

Časa za priprave ni več veliko. Nikakor se jih ne lotevaj zadnji trenutek, da ne prideš v Kranjsko Goro s “praznimi” nogami. Zadnje dni pred vzponom je treba zmerno migati in si raje privoščiti kaj sedenja z nogami “v luft”. Pa ne pozabi na prav tako pomemben kostum. Letos dodajamo tudi tekmovanje in parado ekip, več o tem kmalu!

Vse o dogodku na www.redbull.si/gonipony

#GoniPony

Fotografije Stanko Gruden/Red Bull Content Pool

4endurance sis 2
Freestyle Giant Human Fish Gravel Wheelbase Renthal Oblikovalski studio Ideator
Sledite nam