27. septembra 2011

Eurobike je končan. Prav tako je za nami že večina predstavitev za prihajajočo sezono in prav je, da začnemo s spoznavanjem novih koles modelnega leta 2012. Začenjamo s povsem novim Scott Sparkom na večjih 29-palčnih obročnikih.

Eurobike je končan. Prav tako je za nami že večina predstavitev za prihajajočo sezono in prav je, da začnemo s spoznavanjem novih koles modelnega leta 2012. Začenjamo s povsem novim kolesom Scott Spark na večjih 29-palčnih obročnikih.

Spark, Scottova linija koles za kros in maraton, je za prihajajočo kolesarsko sezono popolnoma prenovljena. Poleg klasične, 26-palčne različice, ki bo na voljo v enajstih opremskih nivojih ter opciji karbonskega ali aluminijastega okvirja, so glede na nove smernice v gorskem kolesarstvu predstavili tudi 29-palčno različico, ki bo naprodaj s šestimi stopnjami opreme ter s karbonskim ali aluminijastim okvirjem. 26-palčni Spark ima po novem 120 milimetrov hoda spredaj in zadaj (10 milimetrov več na zadnjem delu), 29-palčni pa 20 milimetrov manj. Na preizkus smo dobili model Spark Elite 29er, ki je uvrščen na sredino cenovne lestvice in hkrati najbolje opremljeno kolo z aluminijastim okvirjem.

Okvir in oprema

Na novo zasnovan okvir iz lahkega aluminija 6061 je s pomočjo hidroformiranja cevi dobil zelo zanimivo obliko, saj ga od oblike in odebeljenosti karbonskega okvirja ločijo le vari med cevmi. Krmilna cev je stožičaste oblike, s premerom 1,5 palca spodaj in 1 1/8 palca zgoraj, kar zagotavlja večjo togost. Asimetrična oblika sedežne cevi onemogoča namestitev prednjega menjalnika, zato je pritrjen na os pogona. Vpetje zadnjega blažilca je na novo zasnovano in pomaknjeno bolj proti zadnjemu delu okvirja. Zadnji (nihajni) del in blažilec povezuje ovalni vijak, ki ga lahko obrnemo in s tem spremenimo kot okvirja za 0,5 stopinje (posledično nastavitev vpliva na višino gonilne osi za 7 milimetrov) z 69,5 na 70 stopinj. Med kros kolesi je Scott zaenkrat edini s takšnimi nastavitvami.

Zadnji blažilec je DTjev M210 z nastavitvijo hitrosti vračanja (rebound) ter zaklepom, spredaj pa so nameščene RockShock vilice Reba RL 29. S Scottovim sistemom Twinloc lahko obenem zaklenemo zadnji in sprednji del kolesa. Twinloc na predstavljenem kolesu ima dve funkciji in sicer odprt sistem delovanja ter zaprtega (popoln zaklep platforme). Pri boljših, višje rangiranih modelih, ima Twinloc še tretjo, vmesno stopnjo, imenovano Traction mode, pri kateri se omeji delovanje vzmetenja na 70 milimetrov, kar omogoča udobnejše plezanje po tehnično zahtevnih poteh.

Pri novostih oziroma spremembah glede na predhodnika velja omeniti tudi nosilec zadnje zavore, ki je sedaj prestavljen na cev ob verigi, kar zmanjšuje vibracije ter omogoča postavitev točke zadnjega vrtišča bližje zadnji osi. Vendar pa zaradi nove namestitve (direct post mount) ne bo več moč uporabljati najmanjšega 140-milimetrskega rotorja, temveč le večje 160 ali 180-milimetrske. Pogonski sklop je popolnoma Shimanov (3×10). Gonilka z verižniki in zadnji menjalnik sta XTjeva, modelnega leta 2012, sprednji menjalnik in menjalne ročice so SLX. Za zaviranje skrbijo Avidove zavore Elixir 5S s tehnologijo TaperBore. Železnina, krmilo, obe opori in sedež so domače, Scottove izdelave. Obročniki so sestavljeni iz Alexovih obročev, plaščev Rocket Ron nemškega proizvajalca Schwalbe, ter Scott (spredaj) ter Shimano (zadaj) pest.

Na terenu

Spark je pri vožnji navzdol prava igrača. Kljub dejstvu, da je kolo bolj kot ne namenjeno krosu oziroma maratonu, je zaradi krajše zgornje cevi okvirja in za takšen razred koles dokaj kratke krmilne opore (na testnem kolesu je bila nameščena 70-milimetrska) zelo vodljiv. Morda bi mu namestil malo širše krmilo, čeprav že 680-milimetrsko z 9-stopinjskim upogibom zadostuje za kontroliranje vseh manevrov. Prednji in zadnji konec sta zelo uglašena in v zavojih zadnji del lepo sledi prednjemu. Če pa se posvetimo le prednjemu delu, je ta zelo suveren in to kljub dejstvu, da je spredaj nameščena le 9-milimetrska os, vendar zaradi nižje glave okvirja (posledično je težišče malenkost nižje) zvijanja sprednjega obročnika ni čutiti.

Avidove zavore Elixir 5S z 180-milimetrskim rotorjem spredaj in 160-milimetrskim zadaj so kar primerne in zadovoljivo opravljajo svojo funkcijo, vendar bi si glede na preostali sklop komponent zaželel Shimanove, bolj kot ne zaradi večje enotnosti in združljivosti komponent. Kar se tiče vzponov, bodo zahtevnejši uporabniki predvsem na zelo tehničnih delih občutili manjkajočo vmesno stopnjo na ročici TwinLoc, ki omeji hod vzmetenja na 70 milimetrov. Vendar če se boste malo poigrali z nastavitvijo zadnjega blažilca, verjamem, da boste lahko brez težav plezali po tehnično zahtevnem terenu tudi pri odprti platformi. Popolnoma zaprt, oziroma zaklenjen sistem pa, kot je že v navadi pri tovrstnih kolesih, postane uporaben na tehnično nezahtevnih vzponih, kjer pride do izraza predvsem hitrost. In moram priznati, da je kljub nekoliko višji teži (s tekmovalnega vidika) kolo še vedno zelo hitro.

Za konec

Menim, da so pri Scottu s širitvijo serije Spark tudi med 29-palčna kolesa naredili velik korak naprej. Čeprav ima Spark 29 dvajset milimetrov manj hoda kot 26ica, to zelo dobro kompenzira z večjimi obročniki, večjo stabilnostjo ter zelo dobro vodljivostjo. Hkrati pa so pri 29-palčni seriji zelo dobro ”naštudirali” geometrijo tovrstnih koles. Jasno je, da Spark ni namenjen samo tekmovalcem. In res je tudi, da model Elite, ki predstavlja najbolje opremljeno aluminijasto različico, ni čistokrven dirkalni stroj, vendar ga vseeno priporočam vsem, ki si želijo dobro polno vzmeteno kolo za kros in hkrati ne želijo posegati po najdražjih različicah. In kot je zapisano v uvodu, tole kolo ti dejansko seže pod kožo.

Cena: 2299 Eur

Teža testnega kolesa: 12,6 kg (velikost M)

www.skm.si
www.scott-sports.com

Vse fotografije Anže Furlan.

Sledite nam