25. julija 2011

Ministrstvo za okolje in prostor objavilo predlog zakona o vožnji z vozili v naravnem okolju. Kolesarji v primerjavi z motoriziranimi povsod z nekaj popusta. Mnenja in pripombe do 11. septembra.

Ministrstvo za okolje in prostor je objavilo predlog zakona o vožnji z vozili v naravnem okolju, ki bo nadomestil “dobro” staro Uredbo. Morda pa zakon res dobimo še letos.

Mnenja in pripombe bodo sprejemali do 11. septembra. Lahko jih zapisujete kar tu spodaj kot komentarje ali pa na Tabli. Iniciativa Odbora za gorsko kolesarstvo Kolesarske zveze Slovenije, Komisije za turno kolesarstvo Planinske zveze in gorniškega društva Skala, ki sodeluje s skupino za pripravo zakona, bo pretehtala vse in izbor posredovala dalje. Lahko pa svoje pripombe seveda pošljete naravnost na mail ministrstva.

Objavljamo in komentiramo izvlečke iz predloga, ki se tičejo koles in kolesarjev. Celoten predlog z uvodom in obrazložitvijo si lahko preneseš od tukaj.

Predlog

Splošna prepoved ostaja enaka kot doslej – “Na območju Republike Slovenije je v naravnem okolju prepovedano voziti, ustaviti, organizirati vožnje s kolesi.” Naravno okolje pa med drugim niso površine za rekreacijo in šport, ki jih določajo občinski prostorski akti. Torej izjeme, za katere se bomo morali truditi sami.

Kolesarjenju je namenjeno celotno tretje poglavje.

Deveti člen izrecno dovoljuje kolesarjenje in organizirano kolesarjenje (tudi tekmovanja) na gozdnih cestah;
navaja tudi dovoljeno kolesarjenje (ne tudi organizirano in tekmovalno) na označenih gozdnih vlakah in drugih označenih poteh na območjih, določenih v prostorskem delu gozdnogospodarskega in lovskega upravljalskega načrta območja. To je tisti del, o katerem smo že pisali. Gre tudi za cone, v katerih je to možno ali ne. Koliko bo ta možnost zaživela, je odvisno le od lokalnih sil – turističnih, kolesarskih … od tebe torej. Kaj so druge poti poleg vlak, zakon ne pove. Dobrodošla pa je razlaga 9. člena, ki navaja, da je izven gozdnega prostora dovoljeno kolesarjenje tudi po nekategoriziranih cestah, naprimer po kolovozih in poljskih poteh.

Deseti člen vključuje to, kar določa že zakon o planinskih poteh – da je kolesarjenje po teh možno na predlog skrbnika poti, ob soglasju Zavoda RS za varstvo narave in potrditvi pristojnega ministrstva.

Način označevanja poti iz 9. in 10. člena predpiše minister. Takoj po sprejetju zakona torej čakamo na uradne kolesarske oznake.

Skok na 6. poglavje, kazenske določbe. Kolesarji dobimo okrog ušes v prvem, 19. členu, in sicer s kaznimi od 100 do 1000 evrov. Posebne (višje) kazni za organizatorje kolesarskih voženj in tekmovanj niso omenjene.
Nekaj zanimanja bo gotovo požela peta alineja, saj se kaznuje tudi kolesar, ki “pri uporabi kolesa ne prilagodi načina in hitrosti vožnje svojemu znanju, terenskim in vremenskim razmeram, pri čemer hitrost vožnje ne sme presegati 40 km na uro, ali vozi pod vplivom alkohola, prepovedanih drog, psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi.” Za lažje razumevanje smo dodali eno vejico …
To pomeni, da želijo omejiti hitrost tudi na namenski stezi, športnem objektu, za kolesarjenje označeni vlaki, ki je morda široka, pregledna …?
Za hujše prekršne z motornimi vozili so zagrožene kazni do 40.000 evrov. Pri zasegih vozil (23. člen) so omenjena le motorna.

Za manj zbrane (ja, ti v zadnji klopi) še enkrat povezava na celoten predlog v PDF
Ali pa pri MOP v dokumentu .doc

Uvodna fotografija foto Grega Stopar.

Sledite nam