Dig day Bike park Poseka, Ravne na Koroškem
11. junija 2020

Bike park Poseka na Ravnah na Koroškem v tretji sezoni s prenovljenim Šnel Pepijem, ki bo kmalu odprt. Prenovili so ga na udarniški akciji oziroma “dig dayu” minuli konec tedna.

V teh časih, ko se kot gobe po dežju pojavljajo novi trail centri in na plečih prostovoljcev nastajajo novi in novi traili, se marsikaj odvija tudi na Koroškem. Ob spremljanju socialnih omrežij je v smislu trailbuildinga živo od Slovenj Gradca, preko Jamnice pa vse do Črne na Koroškem. A danes bomo par besed namenili trudu fantov in deklet, ki skrbijo za svežino gorskokolesarskega parka Poseka na Ravnah na Koroškem. Ravno pretekli vikend so fantje organizirali “Dig Day Poseka”, ki se ga je udeležilo 33 nadobudnežev. Nekaj predhodnih dni je na Poseki brnel delovni stroj, ki je pripravljal grobo osnovo nove pridobitve. Rezultat je prenovljena flow linija Šnel Pepi, ki bo kmalu odprta za kolesarje.

Načrtovanje Bike parka Poseka se je pričelo v začetku leta 2017, ko se je pojavila ideja, da bi zgradili progo “flow trail” na/ob lokalnem smučišču. Javni zavod ZKŠTM, ki tudi upravlja s smučiščem, je k sodelovanju povabil lokalni kolesarski klub Ravne na Koroškem, partner pa je bila tudi občina Ravne. ZKŠTM je pod svoje okrilje prevzel pridobivanje dovoljenj, dokumentacijo in ostalo. Skupaj z lokalninimi gorskimi kolesarji so lahko začeli z izvedbo del: pregledali so teren in “zacahnili” linije, kasneje pa “Flow trailu” dodali še eno bolj enduro linijo. Delo zaposlenih na ZKŠTM, delo bagerja in prostovoljcev je potekalo v času od pozne jeseni 2017 do pomladi 2018, ko je bil bike park tudi uradno odprt.

Bike park Poseka, Šnel Pepi
Bike park Poseka, Šnel Pepi, foto Nika Holcl Praper

V parku sta dve zanimivi progi: Šnel Pepi flow ter Enduro Bavči. Progi sta namenjeni vsem rekreativcem kot tudi izkušenim kolesarjem. Z vrha parka je super razgled na mesto Ravne in okoliške hribe ter kmetije. Potrebno je poudariti, da je Bike park Poseka zgledno urejen z opisnimi tablami, štartnim prostorom, servisnim orodjem na uphillu, itd.. Ob vznožju bike parka najdete tudi pumptrack poligon, v neposredni bližini tudi letni in zimski bazen s savnami, barom, knjižnico in mestnim parkom!

Že v letu 2018 so prvič organizirali tekmo Enduro 4 Fun – Poseka FunEnduro, ki ji je sledil Poseka Funduro 2019. Obeh tekem v sklopu SloEndura se je udeležilo v povprečju 80 kolesarjev. V letu 2020 jim je načrte prekrižal virus, a vseeno načrtujejo gorskokolesarski dogodek, ki so ga preprosto poimenovali Bike Festival.

Proga Šnel Pepi Flow

Na prvi pogled lahka in nezahtevna proga, po kateri lahko uživajo vsi. Posebej zanimiva pa predvsem vsakemu ljubitelju večjih hitrosti in nagnjenih zavojev. Dolžina: 1,6 km. Višinska razlika: 160 m.

Začetek proge je na zgornji postaji vlečnice Poseka. Speljana je v veliki večini po odprtem travniškem pobočju, le kratek odsek preči redek gozd. Sestavlja jo množica nagnjenih ovinkov, grbin in skokov. Proga je od vrha do konca široka, pregledna in relativno nezahtevna, primerna pa je tako za otroke z osnovnim kolesarskim znanjem, kot tudi za izkušene kolesarje.

Bike park Poseka, Šnel Pepi
Bike park Poseka, Šnel Pepi, foto Miha Kolar

Proga Enduro Bavči

Naravna podlaga, razgiban teren, nagnjeni zavoji, strmi prehodi, mostovi in varno zavetje gozda. Zahtevnejša proga, speljana ob vlečnici v gozdu, a z nekaj kolesarskega predznanja ne predstavljala problemov skoraj nikomur. Priporočljiva uporaba primerno vzmetenega kolesa. Dolžina: 1 km. Višinska razlika: 160 m.

Enduro Bavči se prav tako začne na skupni štartni točki BP Poseka, na zgornji postaja vlečnice. Ob izteku proge Enduro Bavči imamo tudi pralnico koles.

Pristop (uphill) z imenom “Okovo ‘n okovo” do štartnega mesta BP Poseka je po označeni simpatični ovinkasti cesti z malo prometa in ne prevelikim naklonom. Asfaltno-makedamska cesta te po 3,5 km in 160 višincih pripelje na vrh hriba. Je primerno izhodišče za makadamske XC ture naprej proti Uršlji Gori.

V neposredni bližini je tudi XC krog/poligon, ki pa ni uradni del BP Poseka. Tim sporoča, da si ZKŠTM prizadeva, da bi XC poligon v prihodnje bil del bike parka in splošne kolesarske ponudbe. Kolesarski klub Ravne na XC poligonu vsako leto organizira tekme, tudi državno prvenstvo in koroško ligo. Uradna dovoljenja priskrbijo za čas tekmovanja.

“Šef iz zavoda” in graditelj povesta

Govorili smo s Timom Kolarjem Eratom, predstavnikom Bike parka Poseka iz Javnega zavoda ZKŠTM, ki nam je predstavil Bike park Poseka, njegove začetke in razvijajoč kolesarski turizem v kraju in okolici. Svoje je povedal tudi Blaž Hölcl z Raven, prepoznavni lokalni (hype) mojster, aktiven, kjer je aktivnost potrebna.

Tim Kolar-Erat

V prvotnih načrtih je bilo govora celo o zagonu vlečnice za poteg kolesarjev na vrh Poseke po vzoru nekaterih drugih lokacijah v tujini. Kako je s tem? Verjetno v Sloveniji ni urejene pristojne zakonodaje?
Tim: Tudi sami smo imeli in še vedno imamo v načrtu vzpostaviti vlečnico in patent, ki bi kolesarje pripeljal na vrh Bike parka in bi tako razširili svojo ponudbo in s tem pritegnili širšo množico kolesarjev. Bili smo v pogovorih s podjetjem iz tujine in Slovenije, ki se ukvarja s tem, vendar še čakamo na ugodno rešitev, da jo razrešimo, saj je na delu našega smučišča oz. Bike parka naklon prevelik in to trenutno predstavlja prevelik riziko podjetjem in tistim, ki bi odobrili prevoz na vrh parka (varnost, zaščita, zavarovanje ipd.). Vsekakor pa iščemo rešitve za ugodno povezavo na vrh parka. V kratkem bomo tudi zagotovili shuttle prevoz na vrh parka kot del kolesarske ponudbe Bike parka Poseka.

Ob vznožju bike parka Poseka se nahaja tudi pump track, hostel Punkl, letni in tudi pokriti zimski bazen, tako da imate kar vso infrastukturo na enem prostoru. Pohvalno.
Ravne na Koroškem so že desetletja znano športno središče Koroške. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja je železarna z načrtnimi vlaganji v športni standard zagotovila temelje za gradnjo sodobnega športnega parka, ki se danes ponaša z zaokroženo ponudbo tako za domače športnike kot za širšo športno javnost in skozi vse leto nudi široko paleto dejavnosti. Za aktivno preživljanje prostega časa kot tudi za priprave vrhunskih športnikov je na enem mestu v obsegu 500 metrov na razpolago vsa potrebna športna infrastruktura (Dom telesne kulture z notranjim igriščem za košarko/odbojko, modern fitnes, wellness center (savne in bazen z jacuzzijem), judo center, plesna dvorana, namiznoteniška dvorana, nogometno igrišče, pokrito nogometno igrišče z umetno travo, badminton igrišče z umetno travo, modern teniški center (pokrita igrišča in igrišča na prostem), grajski park, letni zunanji olimpijski bazen, ki se v času zimske sezone pokrije (otroški bazen, čofotalnik za otroke), zunanja igrišča za odbojko na mivki, tenis stena, igrišče za košarko, smučišče Poseka, bike park Poseka, pumptrack poligon. V športnem centru se nahaja tudi mladinski hotel Punkl, prvi slovenski mladinski hotel, ki je zasnovan v skladu z naravnimi in bioklimatskimi danostmi okolice kot arhitekturno samosvoja nizkoenergijska lesena gradnja. V letu 2018 je mladinski hotel Punkl po kriterijih pohodniških in kolesarskih trženjskih standardov (PTS in KTS) pridobil znak pohodniškega in kolesarskega hotela – kolesarjem in pohodnikom prijazen namestitven objekt.

Kako je poskrbljeno za klasične, daljše ture, obstajajo mogoče kakšne označene krožne poti, zloženke s turami, itd?
Mladinski hotel Punkl razpolaga tudi z informacijsko točko (informacijski center), ki obiskovalcem nudi vse informacije za prijetno in brezskrbno potepanje po mestu Ravne, okolici in regiji. Obiskovalcem so na voljo različni promocijski in informacijski materiali (kolesarske karte, zloženke, pohodniške karte), pred mladinskim hotelom je tudi kolesarska in pohodniška orientacijska tabla.
Bike Park Poseka deluje z glavnim namenom pospeševanja razvoja gorskega kolesarstva in bližanja tega lepega športa mlajšim meščanom občine Raven in širše, tudi gostom iz tujine.
Gostom na portalu Visit Ravne ponujamo priprave kolesarjev, kot tudi cross country kamp.
Aktivni smo tudi pri povezovanju ostale kolesarske ponudbe in ponudnikov širše v koroški regiji. Od tu naprimer ni daleč do drugih uveljavljenih gorskokolesarskih ponudnikov iz Črne na Koroškem (Ridgeline Trails), Jamnice (Bike Nomad), Podzemlja Pece, avstrijskega bike parka Peca. Na drugi strani pa smo blizu dravski kolesarski poti in konec koncev tudi Štrekni.

Blaž Hölcl

Kdo je bil pobudnik in kako ste izpeljali prostovoljno delovno akcijo Dig day Poseka?
Blaž
: Pobuda je prišla s strani lokalnih kolesarjev, ki so tako rekoč doma na trailih Poseke. Dig day – delovni dan je bil v planu že neki časa, čakali smo samo še bager. Potem, ko je bager uredil grobo obliko traila, smo šli še v detajle na roko. Dogodek Dig Day je ustvaril nov šerif Bike parka Poseka Nejc Kotnik, organizirala pa Tim in Ferdo iz ZKŠTM.

Kakšna je bila starostna struktura udeležencev? Ali se je akcije udeležilo tudi kaj podmladka? So lahko vsi udeleženci pili pivo?
Moram reči, da so bili vsi udeleženci delovni in zagnani. Veliko je bilo podmladka, recimo polovica je bila mladoletna, ti so dobili pingo sok namesto piva, tako, kot se spodobi, haha.

Ali ima lokalna skupnost posluh za razvoj gorskega kolesarjenja?
Da, Bike park Poseka je speljan ob smučišču Poseka, ki je v času zime aktivno. Zemljišče je večji del v lasti občine Ravne in ima športno-rekreacijsko namembnost. Bike park Poseka spada med športno in turistično infrastrukturo Zavoda za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti (ZKŠTMNJŽR), ki je tudi uradni upravljalec trailov, pumptracka. V neposredni bližini pa še hostla Punkl, letnega in zimskega bazena, igrišč, savn in ostalega. Javni zavod je pod okriljem Občine Ravne, torej podporo Občine Ravne in omenjenega zavoda imamo. Dig Day Poseka je podprlo tudi nekaj lokalnih podjetij, recimo kolesarska trgovina Enduro je bila glavni pokrovitelj dogodka. Podjetje LKR d.o.o. je dalo ugodno ponudbo za delo z delovnim strojem. Gostilna Lečnik, Punkt bistro in Mangupica so priskrbeli odlično hrano za top malico.

Kako je akcija potekala?
Že par dni pred sobotno akcijo je na terenu delal delovni stroj, ki je opravil groba zemeljska dela za novo flow linijo. Še pred tem smo na list paprija narisali, kaj hočemo in na samem terenu z zabijanjem lesenih označb označili, kje naj posemezen objekt stoji. Potem je bager to strojno naredil z zemljo. Na Dig Day-u smo potem morali vse še fino zgladiti in pošejpati v končno obliko. Bilo nas je 33 prostovoljcev. Bili smo pridni, saj smo se zbrali ob 8. uri in dela zaključili šele ob štirih popoldan. Potem so sledile dobrote iz žara in zasluženo pivo … aja, in Pingo!

Kje ste dobili toliko orodja?
Že v opis dogodka smo napisali, da je priporočljivo prinesti orodje s seboj. Nekaj orodja smo imeli na zalogi, v okviru bike parka, vendar ne dovolj za 27 delovnih šejperjev. Skratka, so se kar držali tega, in prinesli orodje sabo!

Kolk orodja ste uničili?
Ne veliko. Mislim, da so šle kakšne grablje, ročaj … Vsaka gradnja traila terja svoj davek.

V nedeljo ste baje že testirali? Ali ni malo zgodaj, se je zemlja že posedla? Kako vam je po vašem mnenju uspela novo urejena linija? Ali ste zadeli flow?
Res je! V nedeljo smo naredli nekaj testnih spustov. Večina proge še ni dovolj utrjena, tako da hitrost še ni bila prava. Flow je izrazito boljši v primerjavi z prejšno, ročno oblikovanje “band” se je izplačalo. Na nekaterih delih se je začutil že pravi flow, nekaj delov še potrebuje delo. 100 % bo proga vredna obiska! Primerna za otroke, začetnike, punce … Kot tudi za bolj izkušene kolesarje! Arhitekti proge so poskrbeli za vse. 😉

Imate še kakšne načrte za prihodnost?
Prihodnost BP Poseka je svetla. Kolesarska scena na Koroškem trenutno blesti. Prihodnji razvoj Bike parka Poseka je odvisen od podpore zavoda ZKŠTM kot upravljalca. Če bo pri njih motivacije dovolj, kar opažamo, da je temu res tako, je možna gradnja novih trailov in s tem širjenje bike parka. Lokalni kolesarji/prostovoljci bomo še vnaprej motivirani in na voljo, a za nekatere stvari pač rabiš tudi finance, kjer pa pridejo na vrsto šefi.

Spletna stran www.visitravne.com
Facebook stran www.facebook.com/BikeParkPoseka

Sledite nam