19. maja 2020

Slovenske železnice so pocenile prevoz koles, vozovnica za kolo velja ves dan za neomejeno število prevozov.

Ne bomo načenjali široke teme, zakaj smo Slovenci skoraj pozabili na vožnjo z vlaki. A pot do kolesarske destinacije ali kombiniranje tur z vlakom je lahko še kako uporabna reč. Kaj šele okolju prijazna, trajnostna … Kako je v praksi to v sedanjosti videti v Sloveniji, moram pisec teh vrstic res še preizkusiti, imam pa nekaj izkušenj iz tujine.

K pisanju tega zapisa pa me je vzpodbudilo nedavno znižanje cen prevoza koles na vlakih Slovenskih železnic. Poleg vozovnice zase za prevoz kolesa po novem plačaš le evro in pol (prej 3,40). Vozovnica za kolo velja ves dan za neomejeno število prevozov kolesa po omrežju Slovenskih železnic, če ga seveda spremljate.

Nova postavka v ceniku pa je prevoz električnega kolesa in sicer tri evre, saj je zaradi njegove teže shranjevanje na vlaku zahtevnejše.

Kam, naprimer?

Že klasična železniška linija za gorske kolesarje poteka med Podbrdom in Bohinjsko Bistrico. Vlak s posebnim vagonom za kolesa ti tam sestavi lepo turo. Pa še kakšna bi se gotovo našla.

Kaj pa, če bi kje našli idealno traso za “shuttlanje” z vlakom?!

Omejene možnosti

Seveda ni vse tako preprosto. Za začetek kolesa sprejemajo le na vlake, ki so v voznem redu označeni s kolesom. Če bi se recimo odločili prihajajočo soboto iz Ljubljane z vlakom zapeljati do Postojne in kolesariti nazaj, to pomeni dva od šestih potniških vlakov, žal oba popoldanska. Zase bi plačali 5,80 evra, za kolo 1,50.

Prostor za kolesa je na vlakih omejen, število koles je odvisno od vrste ter zasedenosti vlaka. Lahko se zgodi, da kdaj ostaneš tudi brez prevoza.

Dobra novica: letos SŽ dobijo nove vlake Stander FLIRT, ki bodo imeli “nekoliko več” namenskega prostora za kolesa.

Takole bo videti FLIRTanje s kolesom, vir Slovenske železnice

Informacije o prevozu koles na vlakih na slo-zeleznice.si

Naslovna fotografija je iz kolesarskega vagona v Švici, foto A.D.

Sledite nam