20. oktobra 2011

Predstavniki alianse za pravice gorskih kolesarjev v zadnjih tednih na dveh pomembnih sestankih na pravih inštancah. Zakon pozneje, možnosti za legalizacijo po conaciji in upravljavskih načrtih.
Halo ob pripravi Zakona o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju je malce potihnil, tu in tam se v osrednjih občilih pojavljajo članki na to temo – s kolesarji v vodilni vlogi ali tudi povsem brez njihove omembe.

Po starem naj bi bil predlog zakona v državnem zboru pred koncem leta. S padcem vlade in parlamenta seveda ne bo in postopek naj bi trajal vsaj kakšnih pet mesecev dlje.

Predstavniki vodilnih treh organizacij Slovenske kolesarske pobude (Jože Rovan v imenu Komisije za turno kolesarstvo Planinske zveze, Vladimir Cindro v imenu Kluba gorskih kolesarjev Volja/Slovenskega gorniškega kluba Skala ter Andrej Dekleva v imenu Kolesarske zveze Slovenije) so v zadnjih tednih sedli za mizo na dveh koncih, kjer so pripravljali osnutek zakona, in zdaj je marsikaj bolj jasno kot prej.

Sklepi sestankov še niso nikjer uradno zapisani, zato naslednje vrstice razumite le kot informacijo, v kakšno smer se kotalijo členi v zakonu, ki se tičejo kolesarjev.

Na Ministrstvu za okolje in prostor
Prvi sestanek je bil že konec septembra pri Mladenu Bergincu, vodji Sektorja za ohranjanje narave pri Ministrstvu za okolje in prostor ter vodji skupine za pripravo zakona.
Bistven del pogovora je bilo zagotovilo g. Berginca, da so v drugi alineji 11. člena način označevanja poti, odprtih za kolesarjenje, namenoma pustili za podzakonski akt. Tako bi namesto označevanja posameznih “gozdnih vlak in drugih označenih poti na območjih, določenih v prostorskem delu gozdnogospodarskega in lovskega upravljavskega načrta območja” lahko označevali cela območja, na katerih kolesarjenje ne bi bilo omejeno na javno cestno omrežje in gozdne ceste. Poenostavljeno rečeno: označil bi se le začetek in konec takšnih območij oziroma točke, kjer bi se začenjala zaščitena območja, kjer ni dovoljeno zaviti s ceste.

Na Zavodu za gozdove
Za boljše razumevanje conacije gozdov in možnosti označevanja celih območij se je trojica SKP na Zavodu za gozdove sestala še s pomočnikom direktorja Živanom Veseličem in vodjem oddelka za gozdnogospodarsko načrtovanje Draganom Matijašićem.
Conacijo, ki jo je opravil Zavod za gozdove (celotno območje Slovenije so razdelili na štiri cone od najbolj do najmanj zaščitene), bodo predvidoma razgrnili v novembru. Takole čez palec conacija pomeni, da bi teoretično po vlakah in poteh v gozdovih lahko kolesarili na nekako 90 odstotkih površine države.
Ker bi bilo označevanje poti eno po eno drago, zamudno in neživljenjsko, sta se gozdarska strokovnjaka strinjala z označevanjem območij. Da se v območjih vendarle ne bi kolesarilo kar poprek, pa smo se strinjali, da je smiselno usmerjanje kolesarjev na najprimernejše poti z označevanjem ter javnim objavljanjem GPS sledi. Tehnika označevanja še ni izdelana.

In to pomeni …
Kamor za zdaj pes taco moli, bomo kolesarji morda morali diplomatsko požreti splošno prepoved iz prve alineje 8. člena (drugo alinejo o prepovedi ustavljanja naj bi črtali).
Tolmačenje 2. alineje 11. člena namreč to prepoved bistveno ublaži. Zakaj potemtakem zakonodajalec vendarle ne bi popustil in se odrekel splošni prepovedi? Naj bo le osebno mnenje podpisanega, da zaradi tistih močnih in glasnih skupin, ki bi imele naravo zase in jim je tak zakon všeč. Vsem raziskavam o primerljivosti vpliva hoje in kolesarjenja navkljub.
Tudi ob takšnem tolmačenju zakona in podpori Zavoda za gozdove pa bo za odpiranje poti/območij pomemben prispevek lokalnih kolesarskih in turističnih organizacij in skupin, tudi neformalnih. Poleg tega ključa po conaciji in upravljavskih načrtih je seveda drugi način še predlaganje planinskih poti za dvonamensko rabo.
Pri vsem tem bi morala biti v pomoč tudi posebna spletna stran, ki jo načrtuje Slovenska kolesarska pobuda – z nasveti za lokalne aktiviste, primeri dobre prakse, razlago zakonodaje, raziskavami … Domača IMBA pač.

Vedno priporočljivo branje v zvezi s to tematiko je na strani ministrstva – z zapisniki sestankov, 64 stranmi prispelih pripomb in predlogov, povezavami na nekatere članke v medijih … www.mop.gov.si/si/voznja_v_naravi

Tema na Tabli
Na Tabli o pozivu Planinske zveze društvom glede odpiranja poti

Sledite nam