20. avgusta 2015

Kaj je potrebno za uspeh v kolesarski industriji in koliko če-jev je bilo proti Elan bikes? Četrti Bullshit blog. Z nagradnim izzivom.

V Sloveniji znamo marsikaj narediti. Znamo narediti avto, letalo, top smuči … Kaj je lažjega kot narediti kolo?! Elan bikes, Bigfish … Po 7 letih poklicno zaključujem v kolesarski industriji. Z nasmehom in pokončno glavo grem nazaj tja, kjer se ne uporablja beseda “če”. Dovolj imam “če-jev”!

Če čebula če ne bi imela, bi čebula bula, bla, bla, bla … Ne vem zakaj v Sloveniji tako veliko uporabljamo besedo “če”. Že v šoli so nam to besedo vbijali v glavo, nato še pri angleščini vedno tisti “if”. Potem še v računalništvu …

Če bi imel sponzorja, če bi imel čas, če bi to ali ono … Kaj bi bilo?!?

Če bi imel sponzorja … Že drži, da je čas – denar, ni pa dokazano, da je denar – čas! Tekmovalci, razumete slednje? Z denarjem je lažje. Vendar je število sklec isto, ne glede na to, koliko denarja imaš v denarnici. Za rezultat je treba delati.

Še ena meni najljubša na “če”, ki sem jo pozimi največkrat slišal od novinarjev na RTV: “Če bi se Tina Maze rodila na drugi strani Pece” … Kaj bi bilo? Zagotovo bi imela več konkurence, kar pa ne pomeni, da bi dosegla take izjemne razultate, kot jih je na slovenski strani Pece.

Zgolj v vednost: Čim uporabiš besedo “če”, je tvoj uspeh zgolj še polovičen (50%)!

Gremo nazaj h kolesarskemu poslu v Sloveniji, oz. par brezplačnih napotkov za vse, ki se boste v prihodnje lotili kolesarskega posla. In za vse, ki vodite delovni team.

V avtoindustriji proizvajalci, kot so BMW, Ford, Toyota, VW, od svojih dobaviteljev zahtevajo, da se vedejo, spoštujejo vsa njihova pravila, postopke, ki so sem pa tja celo bolj striktni kot kakšna mednarodna zakonodaja, standardi. Podobno je v letalstvu. V kolesarstvu je vse bolj na free. Kar je luštno, a tu Slovenci pademo. Dokler nam drugi postavljajo pravila, smo super, smo pridni, smo najboljši … Saj veste, kaj je Ivan Cankar napisal – Hlapci.

Čim smo na free, se vsak posameznik, oddelek bori za svoj blišč in za svoje zasluge. To je pogubno za skupinski uspeh. Kaj je najbolj pomembno v kolesarskem poslu? Prodaja? Marketing? Razvoj? Cena? Proizvodnja???? Kaj mislite?

Ok, vprašam drugače. Kako dober je najboljši oddelek? Pa naj bo to marketing, prodaja, PR, razvoj? Odgovor. Toliko kot najslabši!!!

Odnos soliranja je pomagal pokopati Elan bikes, ni pa bil odločilen za propad.

Ali bi Elanu s kolesi uspelo? Velikokrat sem dobil to vprašanje. Preveč “če-jev” je bilo proti uspehu. Če se politika ne bi v mešavala. Če se finančna pipica matičnega podjetja ne bi zaprla. Če ne bi bilo finančnih obveznosti do bank. Če bi bila v Begunjah podpisana pogodba s Fabienom Barelom in ostalimi hitrimi Francozi za tekmovalno, marketing in razvojno sodelovanje. Če Stoparjev članek v Sokolu o propadu Elana 8 mesecev pred dejanskim propadom ne bi bil preveden in poslan k vsem našim tujim prodajalcem, partnerjem. Če ne bi izgubili skupine sposobnih zaposlenih. Odgovorim lahko, da je verjetnost uspeha bila, a izredno majhna. 6 če-jev, verjetnost uspeha je še zgolj 1,56%!

Ekonomisti mi boste za zgoraj naštete če-je rekli, da so to zgolj izzivi. Da, so! Kljub temu Elan bikesu ni uspelo. Razlog?! Zaposleni niso roboti! Zaposleni imajo čustva. Na slabe informacije se odzivajo slabo, na dobre dobro. Zaposlene je potrebno motivirati, s plačilom, z rastjo podjetja, z zmagami. Če se to zagotovi, bodo zaposleni dali svojih 101 % ali svoj entuziazem, kot se temu reče. Ta 1 % viška je tisto, kar poskrbi, da se zadeva vrti naprej. Vrti! Posel je podoben kolesarstvu, važno, da se vrti. Več procentov čez, bolj se vrti! Bolj ko se vrti, pa naj bo to po ravnem, v klanec ali po klancu navzdol, bolj luštno je.

Za vodenje kolesarskega podjetja ne rabiš univerzitetnih diplom, ameriških šol, MBA … Dovolj je, da si sem in tja ogledaš Tour de France in opazuješ delo tekmovalcev v ekipi. Delo in odgovornosti so porazdeljene. Res je, da mediji častijo zmagovalca, vendar je nosač vode prav tako pomemben za končno zmago. Skratka, žejen Peter Sagan ne bo dobro šprintal. Še ena zanimivost s cestnih dirk: ekipe med seboj sodelujejo, če sta druga ekipa ali posameznik premočna.

Skratka, v življenju čim manj uporabljate Če! V podjetju, kjer sedaj delam, imamo rek: “Si poskusil? Če ne poskusiš, ne veš!” Poizkušajte in poizkusite uspeti!

Naslednja tema Bullshita bo športni marketing. Do takrat pa imate možnost zaslužiti nagrado. Tisti, ki bo iz spodnje trditve razvil najboljšo marketinško zgodbo, dobi nagrado (krmilo Funn) ali pa celo poslovno sodelovanje! Ideje sprejemam do 16. septembra na email info (afna) b-23.net.

Trditev (še zadnjič uporabim besedo ČE. V tem primeru 100 %):

“ČE BI IMEL FUNN, BI BIL HITREJŠI!”

Sledite nam