S Tinetom Mahkovcem, bivšim tekmovalcem, vodjo ekipe Unior Tools Team, produktnim vodjo v zreškem Uniorju, smo spregovorili o skoraj vsem.
Tine Mahkovec – Unior Tools Team, KD Rajd, orodje Unior … Človek, s katerim se vsedeš na kavo a ne veš, s katero tematiko bi začel pogovor. Vsega preveč, a hkrati složno in sistematsko. Spomnim se ga še s projektov uličnih dvobojev, pa kot nadobudnega šefa spustaške ekipe Everyday. In tisto, kar si je začrtal, je tudi uresničil. KD Rajd je s somišljeniki postavil iz majhnega društva v velik klub, ekipa Everyday je postala Unior Tools Team ali na kratko UTT. Tine pa je kot bivši tekmovalec in kasnejši vodja ekipe našel svoje mesto v podjetju Unior, kjer je svoje kolesarsko znanje prenesel v proizvodnjo kolesarskega orodja. S Tinetom sva spregovorila nekaj besed o ekipi, klubu, orodju in novima pridobitvama – kolesarskem parku Ljubljana in prenovljeni progi za BMX na Linhartovi.
Uroš: Tine. Najprej se dotakniva sezone ekipe UTT. Kako ste zadovoljni?
Tine: Smo zadovoljni! Prednost velike ekipe je tudi v tem, da vedno nekdo naredi rezultat in imaš na koncu leta veliko za pokazati. Tanja je imela nekoliko slabšo sezono kot pretekli dve leti, je imela pa zato celotna spustaška ekipa vrhunsko sezono. Vendar tudi znotraj nje ni bilo vse rožnato. Zarja je bila poškodovana, tudi Jure je bil poškodovan del sezone, a se je vrnil na prizorišča. Prvi del sezone Žigi ni stekel tako, kot bi moral. A ko potegnemo črto na koncu sezone, oziroma po septembrskih dirkah, imamo za pokazati ogromno in medijska knjiga, ki jo naredimo, je vsako leto debelejša!
Tudi tuji del ekipe, Ruaridh in Reece, je pokazal izredno veliko. Ostajata del ekipe?
Da. Čakamo sicer še potrditev ostalih pokroviteljev in usklajujemo zadnje podrobnosti okoli pogodbe. Tako Ruaridh kot Reece sta fanta z ogromno potenciala.
Najbrž si z njima želite še višje?
Da, tako kot s slovenskimi tekmovalci. Oba sta vrhunska spustaša. Ruaridh je to že dokazal, tako na britanskih tleh, kot na svetovnih pokalih, in je pravi material za sam vrh. Manjka mu le še pika na i in to je preboj med najboljših petnajst, kar bi si glede na ostale rezultate tudi zaslužil. Reece nas je kar presenetil, tako z resnostjo, kot tudi s hitrostjo. Pri devetnajstih letih je to šele njegova druga sezona na dirkah najvišjega ranga.
Jure Žabjek je postal evropski prvak. Najbrž tudi to nekaj šteje?
Slovenski mediji so uspeh sprejeli z odprtimi rokami in je bil rezultat zelo odmeven, v tujini pa je žal evropsko prvenstvo podcenjeno. Nekatere kolesarske zveze prvenstva ne jemljejo resno, posledično ni medijske izpostavljenosti, prav tako ni stalnosti. Evropsko prvenstvo v olimpijskem krosu je druga pesem, tam sta vrednost in doseg samega tekmovanja na visokem nivoju. Vsekakor je Juretov rezultat, ne glede na razmere, vreden spoštovanja!
Tanjina slabša sezona?
Morda smo se razvadili Tanjinih odličnih rezultatov v zadnjih sezonah. Konkurenca je bolj kot ne enaka, punce so dobre in zelo enakovredne. A tudi Tanji je uspelo letos nanizati nekaj odličnih rezultatov. Okoli sebe ima preverjeno in požrtvovalno ekipo, ki ji vedno stoji ob strani, tako da gremo v novo sezono z novimi izzivi in cilji.
Da se nekoliko oddaljiva od ekipe UTT. Si tudi produktni vodja pri proizvajalcu orodja Unior. Vemo, da na trg pošiljate vedno nove in drugačne produkte in širite linijo kolesarskega orodja. Sedaj napadate tudi velik trg v ZDA. Kako kaže na tem področju? Ali si šteješ to kot največji uspeh v tvojem udejstvovanju na področju proizvodnje in prodaje?
Trg ZDA je bil zagotovo med večjimi izzivi in pot do dejanskega uspeha tam je še dolga. Začetek je dober, saj je naš prvi distributer tam kar podjetje Trek Bicycles. Z njimi gremo tudi v globalni projekt Trek Certified Service, skozi katerega želijo vse Trekove servise spraviti na višji nivo. Tako kot z marsičem želijo s tem projektom spremeniti svet in mi jim bomo sledili. Seveda nismo vezani le na to sodelovanje v ZDA in iskali bomo tudi druge distributerje. Ravno se pripravlja prva linija orodja, namenjena ameriškim kupcem.
Kako je z marketingom v ZDA?
V bistvu še nismo niti dobro začeli, saj sta tako strategija kot marketing še v delu in lahko razkrijem le to, da gremo tja v oranžno – rdeči barvi.
Je to zaradi podjetja Park Tool in njihove modre barve?
Park Tool ima v Ameriki patent na modro kolesarsko orodje. Obstajajo različni načini kako se lotiti te ovire, a odločitev je dokončna. Barva bo oranžno – rdeča, to je barva, ki jo ima podjetje Unior v programu električarskega orodja. Za nas bo lažje, da bomo naredili posebno linijo za ameriški trg. No, določena orodja so tako ali tako v nevtralni barvi.
Tine Mahkovec je “multi tasker”. Deluje na več področjih hkrati, a vsa so povezana s kolesarstvom. In to vse od ustanovitve kolesarskega društva Rajd dalje. Nekako ne moremo mimo dejstva, da ravno preko kolesarskega društva Rajd, njihove panožne šole, vzgoje mladih tekmovalcev, tekmovalne ekipe znotraj društva, le ta je vsako leto večja, z letošnjim letom deluje tudi kolesarski park Ljubljana ter se ponovno odpira BMX proga na Linhartovi.
Kolesarski park v Podutiku je odprt že nekaj mesecev. Kako ste zadovoljni z obiskom ter seveda z odzivi uporabnikov?
Zanimanje za park je odlično. Sami smo pripravili že nekaj delavnic v sklopu društva, prav tako tudi delavnice z Žigo Pandurjem. Obisk je velik in tudi odzivi so odlični. V parku gostimo tudi druge klube. Kaj naj rečem – začetek je zelo obetaven.
Širitev parka je že na zemljevidu?
V dogovoru z Mestno občino Ljubljana pripravljamo širitev na še eno izmed njihovih parcel. Le ta je bližje končni postaji avtobusa številka pet. Tam bo zrasel manjši poligon, ki ga bomo sčasoma povezali tudi s progami, ki bodo potekale direktno nad parkom. Že dlje časa se dogovarjamo z lastniki zemljišč nad parkom. Z enim izmed njih smo že se že dogovorili glede vsega, z dvema se še dogovarjamo. Širitev je neizbežna in menim, da lahko ustvarimo resnično dober gorskokolesarski poligon za vse generacije.
BMX proga ob Linhartovi je po dolgem času zopet zasijala tako kot mora. Dosti truda in kar nekaj vode je preteklo od zadnje uporabe, kajne?
Preteklih zapletov ne bomo pogrevali. Imamo vzpostavljen dogovor o upravljanju celotnega BMX parka, zato smo v temu letu progo spravili na nivo, kjer mora biti. Zavoji, zalet in cilj so asfaltirani, tu je Komunalno podjetje Ljubljana opravilo odlično delo. Ostali del proge je preplasten z novim peskom. Investicijo smo pokrili z lastnimi sredstvi in s pomočjo sponzorjev.
Kakšni so dolgoročni načrti s progo?
Danes se bo na progi odvijalo prvenstvo ljubljanskih osnovnih šol, pride tudi Filip Flisar. V nadaljevanju želimo vzpostaviti panožno šolo BMX kolesarjenja, kjer bo nad BMX-arji bedel trener Miha Jakopič. Progo želimo že v tem letu izkoristiti kolikor se bo le dalo in kolikor nam bo dopuščalo vreme. Razmišljamo tudi o širitvi strokovnega kadra, ter zagotavljati čim večjo pomoč pri prvih korakih v svet BMX-a, seveda preko kluba.
Kaj pa sama tekmovanja? Se spogledujete tudi s tujino, ali je o tem govoriti še prekmalu?
Ne. Ni skrivnost, da nam je pri sami progi z nasveti pomagal Tilen Frank, ki zelo dobro pozna BMX sceno ter je v njo vpet preko mariborske proge. Z njegovo pomočjo in predlogi se bomo udeležili tudi sestanka v Gradcu, kjer bomo poizkusili dobiti dirko za pokal Alpe Adria. S tem bi povečali zanimanje za BMX kolesarstvo med mladimi, hkrati bi lahko zelo dobro sodelovali tudi z Mariborom in tako majhno BMX skupnost povezali v mnogo večjo.
Nam lahko zaupaš recept kako ti uspe uresničiti toliko projektov in idej?
KD Rajd ni “one man band”. Imam vrhunsko ekipo, ki samostojno vodi projekte, sam pa se lahko medtem osredotočim na svojo redno službo, to je Unior in kolesarsko orodje. Tam je sistem utečen, ljudje sledijo moji viziji. Če imaš vse to, gre zlahka naprej.
Za konec se vrniva nazaj na prvotno temo, svetovni pokal. Nova pravila s strani mednarodne kolesarske zveze glede zmanjšanja ekip z oznako Elite in še nekatera spremembe pri številu nastopajočih na posameznih dirkah. Kakšen je tvoj pogled na spremembe?
Status MTB Elite Team bo od sedaj naprej avtomatsko prejelo prvih dvanajst ekip. Poleg tega lahko enak status podelijo še do trem ekipam, in sicer na podlagi subjektivnih ocen, kar se mi ne zdi čisto ok. Po mojem mnenju bodo na odločitev vplivali zunanji dejavniki. Recimo, da ima neka ekipa večji tovornjak, ki je bolj impozanten v “paddocku”, kakor recimo kombi in šotor neke ekipe, pa čeprav so posamezniki slednje ekipe boljši. Sedaj smo osemnajsta UCI ekipa in naslednje leto ne računamo na ponovno pridobitev statusa elitne ekipe, glede na spremembe v ekipah pa možnost še vedno ostaja. Druga novost, ki se uvaja, je zmanjšanje števila nastopajočih. Potrebnih bo tudi več točk za nastop oziroma za štart na dirki svetovnega pokala. Kar se tiče nastopa v finalu, kjer naj bi se število nastopajočih, ki je sedaj osemdeset, zmanjšalo, se mi zdi smiselno, saj bi se s tem dinamika finala pospešila in tudi šov za gledalce bi bil večji.
Tine hvala za pogovor!